Gå til innhold

hvilken vei snurrer hun?

Anbefalte innlegg

Denne linken var lagt ut her for litt siden :)

Jeg ser den snurre med klokken, men beskrivelsen av de som tenker med høyre halvdel passer ikke i det hele tatt, men det gjør derimot beskrivelsen av de som tenker med venstre halvdel. Med andre ord tror jeg dette bare er tull :)

Samme her; hun snurrer baklengs og med klokken, men jeg er en utpreget logisk og analytisk person...

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Baklengs - mot høyre - er det med klokka?

Klarte ikke å snu henne. Beskrivelsen av høyre hjernehalvdel stemte på meg - men passer det med at hun går baklengs?

''Karakteristisk for personer som er venstrehjernedominert.

De tenker sekvensiselt (en og en sak av gangen), logisk og analyttisk. De ser veien fra A til B umiddelbart. De kommuniserer direkte med stemmen eller skriftlig og responderer godt på verbale instruktjoner. De har fokus på det de holder på med og er opptatt av alle detaljene.

Når de lærer nytt så gjøre de det på forelesninger, diskusjoner og er rasjonelle. Typiske yrkesvalg et regnskapsførere, revisorer, advokater eller forskere.

Karateristisk for personer som er høyrehjernedominerte.

Disse menneskene er typisk kreative og intuitive. De bruker tid på forestilling og dagdrømmer. Det gir dem stadig nye ideer. DE lytter til og følger intuisjonen sin og er veldig spontane.

De velger seg yrker som kunstnere, entreprenører, håndverkere og selgere. De forstår ny informasjon gjennom historier, diagrammer og metaforer. Når de kommuniserer så bruker de gester og stemmeleie. Og det er ikke det jeg sier, men hvordan jeg sier det som er viktig.''

Jeg trodde det var omvendt... At venstredominert hjerne stod for det kunstneriske?

''Karakteristisk for personer som er venstrehjernedominert.

De tenker sekvensiselt (en og en sak av gangen), logisk og analyttisk. De ser veien fra A til B umiddelbart. De kommuniserer direkte med stemmen eller skriftlig og responderer godt på verbale instruktjoner. De har fokus på det de holder på med og er opptatt av alle detaljene.

Når de lærer nytt så gjøre de det på forelesninger, diskusjoner og er rasjonelle. Typiske yrkesvalg et regnskapsførere, revisorer, advokater eller forskere.

Karateristisk for personer som er høyrehjernedominerte.

Disse menneskene er typisk kreative og intuitive. De bruker tid på forestilling og dagdrømmer. Det gir dem stadig nye ideer. DE lytter til og følger intuisjonen sin og er veldig spontane.

De velger seg yrker som kunstnere, entreprenører, håndverkere og selgere. De forstår ny informasjon gjennom historier, diagrammer og metaforer. Når de kommuniserer så bruker de gester og stemmeleie. Og det er ikke det jeg sier, men hvordan jeg sier det som er viktig.''

Jeg trodde det var omvendt... At venstredominert hjerne stod for det kunstneriske?

Har aldri hørt annet enn at venstre styrer verbal, logisk og analytisk tenkning, mens høyre hjernehalvdel styrer visuell, romlig og sanset informasjon jeg nei...

Gjest MayLynn

Har aldri hørt annet enn at venstre styrer verbal, logisk og analytisk tenkning, mens høyre hjernehalvdel styrer visuell, romlig og sanset informasjon jeg nei...

Ok - du har sikkert rett da - jeg har ikke akkurat forsket på området :-)

Men jeg kjenner meg best igjen i beskrivelsen av høyrehjernedominert mens hun for meg bare går baklengs, til høyre, med klokka. Dvs - jeg har klart å få henne til å gå forlengs i korte perioder hvis jeg ikke ser på hele dama men bare på hodet/overkroppen. Med en gang jeg scroller ned så går hun baklengs igjen.

Annonse

Ok - du har sikkert rett da - jeg har ikke akkurat forsket på området :-)

Men jeg kjenner meg best igjen i beskrivelsen av høyrehjernedominert mens hun for meg bare går baklengs, til høyre, med klokka. Dvs - jeg har klart å få henne til å gå forlengs i korte perioder hvis jeg ikke ser på hele dama men bare på hodet/overkroppen. Med en gang jeg scroller ned så går hun baklengs igjen.

Pst. Baklengs, med klokka _er_ høyreorientert... ;-)

Gjest MayLynn

He he - uff det går visst rundt for meg også - jeg kjenner meg best igjen i beskrivelsen av venstrehjernedominert da. Analytisk, lærer ved å fokusere på detaljer osv...

Nå får jeg forresten til å "snu" hele henne hvis jeg kjempekonsentrerer meg. Men vips - så er hun tilbake. Ganske kjekt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...