Gå til innhold

Flere som følger med på Gruvedramaet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Dorthe

9

• ShitDiddelyDo

9

• Angustia

2

Mest aktive i denne tråden

skummelt å skulle fires ned dit også. Vet ikke om de må ta samme forholdsregler som de som skal heises opp. Ikke min greie med andre ord :P

Men ut vil de vel. Antagelig har de ikke klaustrofibi siden de jobber der nede heller, men jeg hadde ikke latt meg heise ned der nei.

Annonse

Gjest IdaCarine

Men ut vil de vel. Antagelig har de ikke klaustrofibi siden de jobber der nede heller, men jeg hadde ikke latt meg heise ned der nei.

Det må jo lukte noe helt forferdelig der nede. 33 menn på 50 kv. Hvor gjør de av avfallet?

Det må jo lukte noe helt forferdelig der nede. 33 menn på 50 kv. Hvor gjør de av avfallet?

De er på et rom og noe plass er det kanskje utenfor hvis de er heldige. Ellers så havner vel ting i en krok og det tror jeg kanskje ikke er det som er det verste,

Jeg er nesten sikker på at de lager film etterhver så vi får vente og kanskje noen journalister drar ned og tar bilder. De gjør jo alt for penger...

Gjest IdaCarine

De er på et rom og noe plass er det kanskje utenfor hvis de er heldige. Ellers så havner vel ting i en krok og det tror jeg kanskje ikke er det som er det verste,

Jeg er nesten sikker på at de lager film etterhver så vi får vente og kanskje noen journalister drar ned og tar bilder. De gjør jo alt for penger...

jeg skjønner ikke helt at dette er filmmateriale. Er det ikke kjedelig å skulle se en film om gruvearbeidere? Det som er spennende er jo redningsoperasjonen, men filmen kan vel ikke bare handle om det?

jeg skjønner ikke helt at dette er filmmateriale. Er det ikke kjedelig å skulle se en film om gruvearbeidere? Det som er spennende er jo redningsoperasjonen, men filmen kan vel ikke bare handle om det?

Når de har klart å lage film om to som lå under twin towers i noen dager så klarer de nok sikkert å lage film om så mange menn som har vært inne så mange dager. De har jo sikkert både planlagt, kranglet og diskutert der nede og det kan jo ha vært skikkelig drama for det vi vet

ShitDiddelyDo

''Føler at dette nesten er som fotball-WM.''

Det er en av de sykeste sammenligningene jeg har sett på lenge.

Jeg har sovet, men jeg ser nå at han første er oppe og i tilsynelatende god form. Det er hyggelig. Men å sammenligne dette med fotball-vm er i overkant.

ShitDiddelyDo

Når de har klart å lage film om to som lå under twin towers i noen dager så klarer de nok sikkert å lage film om så mange menn som har vært inne så mange dager. De har jo sikkert både planlagt, kranglet og diskutert der nede og det kan jo ha vært skikkelig drama for det vi vet

Ja, og filmen om de to som lå under Twin Towers bør stå til skrekk og advarsel for alle andre som vurderer å lage filmer av denne typen.

De laget film om Se&Hør som forfulgte Mette Marit... :0) Så de får det nok til.

Man får tro berømmelsen ikke blir en større katastrofe enn å sitte innesperret i jorda.

Annonse

Gjest IdaCarine

''Føler at dette nesten er som fotball-WM.''

Det er en av de sykeste sammenligningene jeg har sett på lenge.

Jeg har sovet, men jeg ser nå at han første er oppe og i tilsynelatende god form. Det er hyggelig. Men å sammenligne dette med fotball-vm er i overkant.

Jeg tenkte bare på det å sitte opp hele natta for å følge med på noe som skjer i en annen tidssone.

Men det å skulle være syk fra jobben i dag må jo virke litt mistenkelig ? ;)

Det er sånne netter en skulle vært på nattevakt. Klarte ikke å holde meg våken til førstemann kom opp.

Det kan jo være mye å lage film om her - det er jo 33 skjebner som kan portretteres. Man må jo begynne ffra før gruvearbeiderne går ned i gruva, til ulykken som sperrer dem inne, til de 17 dagene da de satt der og spiste 2 skjeer tunfisk hver dag og ikke visste om de ville bli reddet, dagene etterpå og redningsakjsonen. Spe på med historier om hva familiemedlemmene tenker og føler og gjør på de ulike stadiene, kanskje med fokus på 3-4-5 hovedpersoner og deres pårørende.

Jeg tenkte bare på det å sitte opp hele natta for å følge med på noe som skjer i en annen tidssone.

Men det å skulle være syk fra jobben i dag må jo virke litt mistenkelig ? ;)

Det er sånne netter en skulle vært på nattevakt. Klarte ikke å holde meg våken til førstemann kom opp.

''Men det å skulle være syk fra jobben i dag må jo virke litt mistenkelig ? ;)''

Å være syk 18. mai er mistenkelig, men ikke i dag :-)

ShitDiddelyDo

''Men det å skulle være syk fra jobben i dag må jo virke litt mistenkelig ? ;)''

Er det bare jeg som synes dette tar av litt i overkant? Det er livesendinger på de fleste kanaler og nettavisene har ikke gått like bananas siden Skal Vi Danse-Trulte brakk lilletåa i 2008.

Det er 33 stykker som reddes fra et rimelig kjipt sted, men sånn i den store sammenheng er dette en ekstremt liten hendelse som får ekstrem dekning.

Men det å sette ting i perspektiv er kanskje ikke nåtidens journalisters store styrke. ;)

Er det bare jeg som synes dette tar av litt i overkant? Det er livesendinger på de fleste kanaler og nettavisene har ikke gått like bananas siden Skal Vi Danse-Trulte brakk lilletåa i 2008.

Det er 33 stykker som reddes fra et rimelig kjipt sted, men sånn i den store sammenheng er dette en ekstremt liten hendelse som får ekstrem dekning.

Men det å sette ting i perspektiv er kanskje ikke nåtidens journalisters store styrke. ;)

Disse heltids-nyhetskanalene skal jo ha noe å fylle tida med. det kan være fint når man er interessert i å følge med "hele tiden", men irriterende når man helst bare kunne tenke seg en kort oppsummering av situasjonen.

I fjor var jeg i Italia den dagen da M Jackson døde, og den eneste tv-kanalen vi hadde på et språk vi kunne, var CNN. Men da var det i grunnen greit å bare se på CNN når vi var innom hotellrommet :-)

Gjest Nickløsheletiden

''Men det å sette ting i perspektiv er kanskje ikke nåtidens journalisters store styrke. ;)''

Det er jo du som ikke setter ting i perspektiv, hvis du mener fotball-VM er viktigere ;-)

Gjest IdaCarine

Folk kan jo være dødstrøtte etter å ha sittet oppe hele natta, og heller melder seg syke.

Jeg forsøker å finne ut hvilket tidspunkt den første kom opp av gruva, står det noe sted?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...