Gå til innhold

Alarm på VG-netts førsteside...

Anbefalte innlegg

Du kan få kanel-overdose!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10033709

Lurer på hvor stort dette helseproblemet er. Jeg tror de fleste leverskader har en helt annen årsak.

Beklager, alle med småbarn som lever utelukkende av kanelgrøt, jeg mener ikke å bagatellisere noe - sikkert greit å vite. Forsiktig med kanelen lille venn, ta heller litt mer sukker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354602-alarm-p%C3%A5-vg-netts-f%C3%B8rsteside/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaneltabletter?? Jøss! Hva skal det være godt for? Har riktignok hørt at kanel er sunt. - Og det viser seg jo alltid at ingenting er så sunt i store mengder.

Spiser man veldig mye kanel så kan det jo sikkert være greit å vite da. :)

Jeg har heller aldri hørt om kaneltabletter. Men det er kanskje noe helsekost - sånt har jeg ikke fnugg av peiling på.

Gjest annlovinda

Kaneltabletter?? Jøss! Hva skal det være godt for? Har riktignok hørt at kanel er sunt. - Og det viser seg jo alltid at ingenting er så sunt i store mengder.

Spiser man veldig mye kanel så kan det jo sikkert være greit å vite da. :)

Tror kaneltabletter blir brukt mot sukkerhunger - men er ikke helt sikker

Annonse

Vi sporenstreks få i gang en DOL-diskusjon om hva vi skal servere til julegrøten!

De kommer sikkert snart til at det er skadelig med den skoldede mandelen også ;-) Ser for meg et marked med jukse-mandler i silikon, og aldersgrense på barna som deltar i mandelletingen av fare for å få den i vranga!

''Barn som regelmessig spiser havregrøt med kanel er spesielt utsatt''

Hva er dette forslags påstander? Havregrøt skal da vvitterlig ikke spises med kanel på! Det er like utenkelig som 4-hjerters vaffelplater!

''Hva er dette forslags påstander? Havregrøt skal da vvitterlig ikke spises med kanel på! Det er like utenkelig som 4-hjerters vaffelplater!''

Kanel på havregrøten er en uskikk som nok kommer av at havregrøt har blitt veldig oppgradert sunnhetsmessig i forhold til risgrøt.

Gjest vaffel-Hjørdis

''Barn som regelmessig spiser havregrøt med kanel er spesielt utsatt''

Hva er dette forslags påstander? Havregrøt skal da vvitterlig ikke spises med kanel på! Det er like utenkelig som 4-hjerters vaffelplater!

''Det er like utenkelig som 4-hjerters vaffelplater!''

Hør hør! En vaffelplate skal selvfølgelig ha 6-hjerter. Noe annet er helt utenkelig!

Annonse

Ja, 5 hjerter. Trodde vi hadde avgjort den saken for noen uker siden?

Alt annet er tøysete, og har ikke noe med vafler å gjøre.

''Trodde vi hadde avgjort den saken for noen uker siden? ''

For ikke å si flere år siden. Men noen må jo ta belastningen med å oppdra dem som ikke har fått med seg denne basiskunnskapen hjemmefra! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...