Gå til innhold

Godt beetalt deltidsjobb, halv ufør?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet noe?

Jeg har inne en søknad om uføretrygd, og regner med at den blir innvilget med 50 prosent. Nå har jeg tilbud om en godt betalt jobb, også den 50 prosent. Om jeg takker ja til denne kommer jeg godt ut økonomisk og min hverdag blir noe helt annet enn hva som er nå.

Er det noen grense for hva man kan tjene ved siden av uføre? Jeg vet at man ved full uføretrygd kan tjene et vist beløp ved siden av, men når man er halv ufør legger vel ikke NAV seg oppi hva man tjener som halvt frisk, men ser på antall timer? Eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354621-godt-beetalt-deltidsjobb-halv-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det gjør de. Da jeg jobbet 50% og hadde 50% trygd, hadde jeg ikke lov å tjene mer på jobben enn 118 000 kr før jeg ble trukket i trygd, men dette beløpet blir beregnet etter hva du har tjent tidligere. Og det er ikke så mange år siden, 2004 tror jeg, så det var ikke lett å finne en så dårlig betalt jobb.

Jo, det gjør de. Da jeg jobbet 50% og hadde 50% trygd, hadde jeg ikke lov å tjene mer på jobben enn 118 000 kr før jeg ble trukket i trygd, men dette beløpet blir beregnet etter hva du har tjent tidligere. Og det er ikke så mange år siden, 2004 tror jeg, så det var ikke lett å finne en så dårlig betalt jobb.

Det var da en veldig lav grense.... De fleste tjener vel mer med en 50% stilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...