Gå til innhold

Hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Hmmm lurer...

Alder har litt å si. De fleste får lavere forbrenning med høyere alder. Kvinner får lavere forbrenning etter overgangsalder.

I forhold til hvor raskt man vil gå ned i vekt er for de fleste et regnestykke, selv om ulike variabler må taes hensyn til.

Hvis du starter med effektiv trening 3 ganger i uka, kan du forbrenne anslagvis 400-600 kalorier pr time. Så 3 timer pr uke vil kanskje utgjøre 1800 kalorier. For å forbrenne en kilo fett må du ha et energiunderskudd på 7000 kalorier.

Så da er det opp til deg hvor hyppig og hardt du trener, hvor rask vektnedgang du får. Men uansett vil trening bidra til bedret helse hvis du har vært lite aktiv fra før.

Gjest "Trist som fxxn"

Alder har litt å si. De fleste får lavere forbrenning med høyere alder. Kvinner får lavere forbrenning etter overgangsalder.

I forhold til hvor raskt man vil gå ned i vekt er for de fleste et regnestykke, selv om ulike variabler må taes hensyn til.

Hvis du starter med effektiv trening 3 ganger i uka, kan du forbrenne anslagvis 400-600 kalorier pr time. Så 3 timer pr uke vil kanskje utgjøre 1800 kalorier. For å forbrenne en kilo fett må du ha et energiunderskudd på 7000 kalorier.

Så da er det opp til deg hvor hyppig og hardt du trener, hvor rask vektnedgang du får. Men uansett vil trening bidra til bedret helse hvis du har vært lite aktiv fra før.

Er ikke så redd for småplager,men om jeg skulle dø før jeg er 60.Får nok forsøke å gjøre noe selv om jeg er lat.Dårlig økonomi og latskap er en dårlig kombinasjon,men så lenge man har varme klær og sko,bør man kunne gå en tur på 30 min hver dag.Mine foreldre døde før de var 70 så jeg bør nok ta meg sammen om jeg skal bli eldre enn de.

Synd at man har en flott vedovn da om for mange bøker man ikke har lest.Har også akkurat lånt 10 filmer på biblioteks-bussen,som jeg kan ha i 4 uker! Depresjon er også noe dritt,men blir ikke akkurat bedre av å sitte inne og synes synd på seg selv.

Gikk mye tur før,men har nok også kommet inn i en feil døgnrytme,med søvn fra kl 3-4 til 11-12.At man tar en middaghvil fra 18-19 gjør vel ikke saken bedre,men "gammel vane er vond og vende".Takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...