Gå til innhold

Hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er feit eller har fedme.

La ett innlegg på feil forum:

Hvor lang tid kan man regne med å se resultater om man er en sofagris og begynner å trene 2-5 dager i uka på helsestudio.

Orker ikke å gjøre så veldig mye med maten enda.Man trenger kanskje 2000 cal per dag om man trener mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo mye an på hvordan du trener da.... Jeg er sjelden i helsestudio, men sist jeg var der observerte jeg to ganske unge kvinner (20 årsalderen) - begge noe overvektige - De sto liksom rett opp og ned og studerte treningsapparatet de skulle prøve ut.. før de begynte å trene... men jaggu så tregt det gikk... damene var ikke svette et sekund når de var ferdige og så ut til å kjede seg forderva i helsestudioet.... ;)

Jeg tror jeg har lest at man bør trene minst tre ganger i uka, og jeg tror jeg ville trent effektivt en time hver gang dersom du ønsker å gå ned i vekt. For min egen del merker jeg at matinntaket har ekstremt mye å si... mye mer enn treningsmengden... Jeg begriper heller ikke hvorfor det er så vanskelig å spise sunnere dersom man gidder å finne ut hvilken mat som er bra. Det er så utrolig mye god mat du kan lage som er sunn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042552
Del på andre sider

Gjest Jeg er feit (Eller har fedme)

Du kommer nok ikke til å se noe særlig forskjell dersom du ikke gjør noe med hva og hvor mye du spiser.

Nå er ikke vektreduksjon mitt største mål,men å bli sterk.Å omdanne mine kilo fra fett til muskler.De aller største kroppsbyggerne og vektløfterne veier jo over 150 kg uansett.

Jeg spiser jo alt for lite med mine ca 2000 cal per dag..6-8 kreipbrødskiver og 2 cheeseburgere er jo ikke akkurat noe mat berg.Drikker bare lettmelk.h-melk er for kaffen.Litt salte peanøtter blir det jo utover klavden men aldri mer en 100 gr,og maks 1 liter cola eller saft.Juice og melk inneholder jo også sukkerstoffer så vidt jeg vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042826
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg er feit.

Det kommer jo mye an på hvordan du trener da.... Jeg er sjelden i helsestudio, men sist jeg var der observerte jeg to ganske unge kvinner (20 årsalderen) - begge noe overvektige - De sto liksom rett opp og ned og studerte treningsapparatet de skulle prøve ut.. før de begynte å trene... men jaggu så tregt det gikk... damene var ikke svette et sekund når de var ferdige og så ut til å kjede seg forderva i helsestudioet.... ;)

Jeg tror jeg har lest at man bør trene minst tre ganger i uka, og jeg tror jeg ville trent effektivt en time hver gang dersom du ønsker å gå ned i vekt. For min egen del merker jeg at matinntaket har ekstremt mye å si... mye mer enn treningsmengden... Jeg begriper heller ikke hvorfor det er så vanskelig å spise sunnere dersom man gidder å finne ut hvilken mat som er bra. Det er så utrolig mye god mat du kan lage som er sunn :)

Kommer an på hvor stort matbudsjett man har per person.Jeg bor alene og har satt opp kr 3000 per mnd i kun mat og husholdning.Da jeg reiser til sverige den 20 hver måned får jeg mye mat for en 6-700 sek.Det har lett for å bli ferdigmat eller hamburgere.Når jeg er deppa spiser meg mindre,og kan oppdage kl 14 at jeg er sulten.Har da ikke spiset noe frokost eller lunsj,men så våkner jeg først i 11 tida da siden jeg ikke har jobb.Har 2 kg svensk kjøttdeig i fryseren og kjøper en del pasta.Fettuchini er min favoritt.Det heter båndspagetti på norsk.

Svenske kjøttbullar er også ganske billig,og jeg tar altid med meg en falukorv,den kan både brukes til middag og som pålegg.

Når den kokte skinka er tom,bruker jeg falukorv når jeg lager toast,med to skiver jarlsberg over og heinz ketshup på toppen.

Underste skive i micro på 360 kw i 1 min.Den blir så varm at jeg må legge den kalde skiva på toppen og snu den.Etter 2-5 minutter kan den spises.God kveldsmat.+ 1glass lettmelk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042833
Del på andre sider

Nå er ikke vektreduksjon mitt største mål,men å bli sterk.Å omdanne mine kilo fra fett til muskler.De aller største kroppsbyggerne og vektløfterne veier jo over 150 kg uansett.

Jeg spiser jo alt for lite med mine ca 2000 cal per dag..6-8 kreipbrødskiver og 2 cheeseburgere er jo ikke akkurat noe mat berg.Drikker bare lettmelk.h-melk er for kaffen.Litt salte peanøtter blir det jo utover klavden men aldri mer en 100 gr,og maks 1 liter cola eller saft.Juice og melk inneholder jo også sukkerstoffer så vidt jeg vet?

Du får nok i deg en god del mer enn 2000kcal per dag. Du har jo klart å bli 140kg? Og siden du ikke trener så er det rimelig å anta at mesteparten er fett og ikke muskler. Men det er klart hvis du er 2 meter høy er kanskje ikke 140kg såå ille, dog skriver du selv at du er tykk.

Jeg får i meg ca 1500-2000kcal per dag selv, og jeg veier 56kg.

Er planen din å gå fra å være sofagris til å bli bodybuilder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042837
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Litt salte peanøtter blir det jo utover klavden men aldri mer en 100 gr,og maks 1 liter cola eller saft''

Mulig du ikke spiser så veldig mye, men om du spiser en neve peanøtter og drikker en liter cola daglig, i tillegg til "vanlig" kosthold, kan jeg aldri tro summen bare blir 2000 kcal pr. dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042841
Del på andre sider

Gjest Feit og (u)lykkelig.

Du får nok i deg en god del mer enn 2000kcal per dag. Du har jo klart å bli 140kg? Og siden du ikke trener så er det rimelig å anta at mesteparten er fett og ikke muskler. Men det er klart hvis du er 2 meter høy er kanskje ikke 140kg såå ille, dog skriver du selv at du er tykk.

Jeg får i meg ca 1500-2000kcal per dag selv, og jeg veier 56kg.

Er planen din å gå fra å være sofagris til å bli bodybuilder?

Nei.Jeg har som mål å ikke få hjertestans om 10 år men heller 30.Når man er 145 kg og en sofagris kan man ikke regne med å bli mer en 60-65.Men om jeg er flink til å trimme,og har flaks så kanskje jeg kan bli 75.Målet er vel å slå fattern,som døde under en hjerteoperasjon når han var 68.Han var født med hjertefeil og var dum nok til å stole på legen.Men legen sa 50/50,så han trakk da det korteste strået.Mor døde av kreft 5 uker senere.

Hun hade nyrekreft og stor spredning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042851
Del på andre sider

Kommer an på hvor stort matbudsjett man har per person.Jeg bor alene og har satt opp kr 3000 per mnd i kun mat og husholdning.Da jeg reiser til sverige den 20 hver måned får jeg mye mat for en 6-700 sek.Det har lett for å bli ferdigmat eller hamburgere.Når jeg er deppa spiser meg mindre,og kan oppdage kl 14 at jeg er sulten.Har da ikke spiset noe frokost eller lunsj,men så våkner jeg først i 11 tida da siden jeg ikke har jobb.Har 2 kg svensk kjøttdeig i fryseren og kjøper en del pasta.Fettuchini er min favoritt.Det heter båndspagetti på norsk.

Svenske kjøttbullar er også ganske billig,og jeg tar altid med meg en falukorv,den kan både brukes til middag og som pålegg.

Når den kokte skinka er tom,bruker jeg falukorv når jeg lager toast,med to skiver jarlsberg over og heinz ketshup på toppen.

Underste skive i micro på 360 kw i 1 min.Den blir så varm at jeg må legge den kalde skiva på toppen og snu den.Etter 2-5 minutter kan den spises.God kveldsmat.+ 1glass lettmelk.

Det er ikke rart du er overvektig hvis du lever på dette viset... Du vet vel at det å spise for sjelden som regel fører til vektproblemer? Jeg har ikke tid til å fortelle hva du bør spise nå, men det er helt klart at du trenger mer informasjon om kosthold og livsstil - og dette trenger ikke å bli dyrere enn den maten du har i deg nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3042863
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg satser på "har fedme" !!! og da har du muligheter for å bedre det. Men husk..... idag vet vi at "fat and fit" er bedre enn "thin and untrained".

Men hvis du starter fullstendig på sofaen tar det vanligvis 3-4 uker, med 2 ganger i uken trening før du merker framgang. Og...fortsett for all del, også med forsiktighet i matfatet.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354627-hvor-lang-tid/#findComment-3043876
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...