Gå til innhold

Til kaffedrikkere - hva forventes?

Anbefalte innlegg

Om man inviterer til middag er det vel litt pussig kun å servere te etterpå. Ville ikke akkurat reagert sterkt, men en del ville nok bli ganske skuffet.

Serveres en kopp utenom måltider, eller kanskje lunsj eller en kakebit på ettermiddagen, synes jeg det er helt greit å servere kun te.

Om du har trakter er det jo ikke store jobben å sette på en kanne, da! :)

Enig i måltids-distinksjonen din :-)

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• mariaflyfly

9

• Axcia

8

• cathlin

5

Mest aktive i denne tråden

''Husk at pga. redusert trykk og veldig tørr luft, så smaker alt annerledes på fly. ;-)''

Takk, Sør, skal argumentere med det neste gang reisefølget mitt "mobber" meg for pulverkaffen!

Har vel en tendens til å bli euforisk av reiser (er i det psykologiske, sjølransakende hjørnet i kveld) - ikke fordi jeg mistrives hjemme, men fordi jeg stortrives med å reise fjernt og nært. Dårlig kaffe kan faktisk være med på å forsterke den gode opplevelsen, hehe ;-)

Jeg tror ikke det er vanlig pulverkaffe som serveres på flyene - den har i hvert fall mer crema enn det som er normalt, men igjen kan det være fordi det er på fly.

Det rare med flykaffe er at det forårsaker turbulens. Har du merket det? Så snart de serverer kaffen, så begynner turbulensen.

Med vennlig hilsen

Takk for svar, kjekt å få andres syn på dette.

I min omgangskrets er det flest som liker te, faktisk. Grunnen til at jeg startet denne tråden, er at jeg ville høre litt om jeg kan ha fornærmet de få av vennene mine som liker kaffe, ved kun å servere te, når de fleste andre i sammenkomsten drikker te.

Jeg har tenkt som så at det er bedre å servere te til en som drikker kaffe, enn å servere kaffe til en som liker best te - fordi te liker vel "alle", i og med at det fins så mange forskjellige smaker å velge mellom av te.

Også har jeg tenkt litt på hvordan jeg selv reagerer dersom jeg er i et selskap hvor de fleste drikker kaffe - jeg selv hadde ikke blitt "fornærma" hvis jeg ikke fikk te. Da hadde jeg takket ja til kaffe og drukket litt for syns skyld, eller bedt om litt vann.

Men fint å få andres syn på dette - får begynne å servere begge deler da kanskje. Men om jeg vet at en person liker både te og kaffe, er det ikke da hipp som happ kun å servere te?

(ingen kjempesak for meg dette, altså - jeg vil bare sjekke om jeg er på jordet)

''jeg ville høre litt om jeg kan ha fornærmet de få av vennene mine som liker kaffe, ved kun å servere te''

Jeg synes det er sært om noen har blitt fornærmet! Det er ikke frekt å ikke tilby kaffe, bare litt sært:-)

''Men om jeg vet at en person liker både te og kaffe, er det ikke da hipp som happ kun å servere te?

''

Jeg LIKER te, men jeg liker kaffe veldig mange ganger bedre. Særlig hvis du er en sånn særing som serverer grønn te, kamillete, og ekkel fruktte. Da liker jeg nemlig ikke te lenger, hehe ;)

I går prøvde jeg meg forresten på Lapsang soushong. Det lukta ekkelt, men smakte greit med melk og sukketter. Først. Etter en stund smakte det bare bål, og ble mange hakk too much.

''grønn te, kamillete, og ekkel fruktte. Da liker jeg nemlig ikke te lenger, hehe ;)''

Enig! .-)

Takk for svar.

Men hva om man VET at folk en har bedt liker kakao da, og ikke kaffe eller te? Tilsier normal gjestfrihet da at man lager kakao til dem?

Pulverkaffe har jeg dessuten fått mange tilbakemeldinger på at "ikke er kaffe, da kan en like gjerne la være"....

Nei, kakao synes jeg er i en litt annen kategori. Men jeg har alltid noen rett-i-koppen-kakao-varianter liggendes sammen med teposene, så det er fullt mulig å forsyne seg av det for den som ønsker det.

Men skikkelig kakao laget fra "scratch" får de ikke! :-)

Annonse

Kanskje jeg brygger den litt vel sterk ;-)

Jeg drikker ikke så ofte kaffe, så kan jo hende den har litt ekstra sterk virkning på meg da. Prøvde snus en gang- jeg som ikke røyker til vanlig,

og da ble jeg HØY :D wohoooo

Trenger ikke dop jeg ;-)

Kaffe har nok en helt annen virkning på den som ikke er vant til å drikke det :-)

Jeg tror ikke det er vanlig pulverkaffe som serveres på flyene - den har i hvert fall mer crema enn det som er normalt, men igjen kan det være fordi det er på fly.

Det rare med flykaffe er at det forårsaker turbulens. Har du merket det? Så snart de serverer kaffen, så begynner turbulensen.

Med vennlig hilsen

''Det rare med flykaffe er at det forårsaker turbulens. Har du merket det? Så snart de serverer kaffen, så begynner turbulensen.''

Underskrives! Dette burde være forskningsmateriale, altså :-)

Min desidert verste opplevelse var i et åtteseters-fly fra Notodden til Bergen. Piloten etterlyste kaffe, så jeg gikk pliktskyldigsk nok rundt og serverte han og de 7 oljearbeiderne med kaffe fra kanna. Da jeg satte meg ned med en ussel skvett i pappkruset, sto bokstavelig talt kaffen min i taket pga turbulens. Heldigvis kunne de garva oljearbeiderne forsikre meg om at vi kom til å overleve..

Men nå skal jeg slutte å herpe tråden til trådstarter :-)

Gjest Elextra

''Men om jeg vet at en person liker både te og kaffe, er det ikke da hipp som happ kun å servere te?

''

Jeg LIKER te, men jeg liker kaffe veldig mange ganger bedre. Særlig hvis du er en sånn særing som serverer grønn te, kamillete, og ekkel fruktte. Da liker jeg nemlig ikke te lenger, hehe ;)

I går prøvde jeg meg forresten på Lapsang soushong. Det lukta ekkelt, men smakte greit med melk og sukketter. Først. Etter en stund smakte det bare bål, og ble mange hakk too much.

''I går prøvde jeg meg forresten på Lapsang soushong. Det lukta ekkelt, men smakte greit med melk og sukketter. Først. Etter en stund smakte det bare bål, og ble mange hakk too much.''

Det er jo skikkelig nittitalls, hehe.

Hadde noen venninner som påstod slik te var det beste i verden! Jeg syntes da som nå at det smakte mest tjære, og etter et par år var de mer eller mindre enige med meg :P.

Har ikke lest tråden.

Ja, jeg forventer å få servert kaffe når jeg er hos noen. Er ikke kresen på kaffe, så jeg tar hva slags kaffe som helst.

Det siste året har jeg så vidt begynt å drikke litt te, men jeg er ekstremt kresen på teen, og drikker bare to typer som sjelden folk har. Så dersom det blir satt frem kun te når jeg er på besøk, takker jeg nei, og spør heller om et glass vann.

Annonse

''I går prøvde jeg meg forresten på Lapsang soushong. Det lukta ekkelt, men smakte greit med melk og sukketter. Først. Etter en stund smakte det bare bål, og ble mange hakk too much.''

Det er jo skikkelig nittitalls, hehe.

Hadde noen venninner som påstod slik te var det beste i verden! Jeg syntes da som nå at det smakte mest tjære, og etter et par år var de mer eller mindre enige med meg :P.

''Hadde noen venninner som påstod slik te var det beste i verden! Jeg syntes da som nå at det smakte mest tjære, og etter et par år var de mer eller mindre enige med meg :P.

''

Jeg fikk den av noen venner som hevda at dette var en fantastisk te. Jeg kan dessverre ikke si meg enig.

''

Lapsang er fælt.

Jeg koker kaffi til de som vil ha det, og te til de som vil ha det. Selv drikker jeg ikke kaffi. Jeg blir litt sur dersom jeg kun får tilbud om kaffi. Jeg vil ha te, eller pepsi max.

''eller pepsi max''

Jeg må si at den som har forventninger om én bestemt type brus hjemme hos oss lett kan bli skuffet :-) Men pepsi max er det en viss sjanse for at vi hard, da. Verre hvis du bare hadde villet ha Mozell eller Fanta. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...