Gå til innhold

Til kaffedrikkere - hva forventes?

Anbefalte innlegg

''eller pepsi max''

Jeg må si at den som har forventninger om én bestemt type brus hjemme hos oss lett kan bli skuffet :-) Men pepsi max er det en viss sjanse for at vi hard, da. Verre hvis du bare hadde villet ha Mozell eller Fanta. :-)

Her er det kun muligheter for TabXtra. Take it or leave it. ;)

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• mariaflyfly

9

• Axcia

8

• cathlin

5

Mest aktive i denne tråden

''I går prøvde jeg meg forresten på Lapsang soushong. Det lukta ekkelt, men smakte greit med melk og sukketter. Først. Etter en stund smakte det bare bål, og ble mange hakk too much.''

Det er jo skikkelig nittitalls, hehe.

Hadde noen venninner som påstod slik te var det beste i verden! Jeg syntes da som nå at det smakte mest tjære, og etter et par år var de mer eller mindre enige med meg :P.

Den smaker jo tjære, men på en måte syntes jeg den var ok en sjelden gang likevel.

Men nittitalls? Litt usikker på den der... Innbiller meg at jeg kjøpte min eneste pose med lapsang suochong på 80-tallet?

Gjest Elextra

Den smaker jo tjære, men på en måte syntes jeg den var ok en sjelden gang likevel.

Men nittitalls? Litt usikker på den der... Innbiller meg at jeg kjøpte min eneste pose med lapsang suochong på 80-tallet?

''Men nittitalls? Litt usikker på den der... Innbiller meg at jeg kjøpte min eneste pose med lapsang suochong på 80-tallet?''

Ja, det stemmer nok bedre, husker venninner hadde helt dilla da jeg studerte - og det var faktisk på 80-tallet...

''Men nittitalls? Litt usikker på den der... Innbiller meg at jeg kjøpte min eneste pose med lapsang suochong på 80-tallet?''

Ja, det stemmer nok bedre, husker venninner hadde helt dilla da jeg studerte - og det var faktisk på 80-tallet...

lapsang suochong var populært også på 70-tallet

Hehe,- det der har nok mer å gjøre med i hvilket tiår man ble voksen og prøvde å kjøpe de mer klassiske te-typene som man f.eks. leser om i bøker etc...

Annonse

Har ikke lest tråden.

Ja, jeg forventer å få servert kaffe når jeg er hos noen. Er ikke kresen på kaffe, så jeg tar hva slags kaffe som helst.

Det siste året har jeg så vidt begynt å drikke litt te, men jeg er ekstremt kresen på teen, og drikker bare to typer som sjelden folk har. Så dersom det blir satt frem kun te når jeg er på besøk, takker jeg nei, og spør heller om et glass vann.

Du får ta med deg en tepose på innerlomma ;-p

Jeg spør om folk vil ha te eller kaffe når de kommer. Deretter kan de som drikker te velge mellom de forskjellige teene mine og de som drikker kaffe kan velge mellom presskannekaffe eller espresso eller cafe latte.

Velkommen til Kafe Dorthe! ;-)

Jeg ble litt engasjert da jeg så denne tråden. Jeg drikker ikke kaffe selv, og blir i grunnen litt matt av at mange ser ut til "kreve" at kaffe blir servert. For noen virker det som om de må ha kaffe tilgjengelig hele dagen.

Hva er greia med kaffe, liksom. Det smaker pøkk, men lukter ok.

Annonse

Nei, kakao synes jeg er i en litt annen kategori. Men jeg har alltid noen rett-i-koppen-kakao-varianter liggendes sammen med teposene, så det er fullt mulig å forsyne seg av det for den som ønsker det.

Men skikkelig kakao laget fra "scratch" får de ikke! :-)

''Men skikkelig kakao laget fra "scratch" får de ikke! :-)''

*hmmm*

Gjest Elextra

Hva er egentlig forskjellen på Tab X-tra og de andre sukkerfrie colavariantene? Jeg har ikke skjønt greia med Tab, jeg.

Jeg er Cola Light drikker :o)

Tab forsvant vel etter at Tab Xtra ble lansert.

De ulike lightcolaene smaker jo litt ulikt. Tab Xtra er etter min oppfatning noe mindre søtlig enn de øvrige og Coca Cola light er mest lik Coca Cola, men har en litt metallisk smak.

Av light-colaene foretrekker jeg PepsiMax, med Tab Xtra som nr. to.

Gjest Tatjana

Du får ta med deg en tepose på innerlomma ;-p

Det gjør jeg ofte - når jeg skal på foreldremøter og slikt. Der blir det alltid servert kaffe og te, og teen er uten unntak Liptons gule. Og den liker ikke jeg...

Men når jeg skal hjem til folk gjør jeg ikke slik da. ;-)

Velkommen til Kafe Dorthe! ;-)

Jeg ble litt engasjert da jeg så denne tråden. Jeg drikker ikke kaffe selv, og blir i grunnen litt matt av at mange ser ut til "kreve" at kaffe blir servert. For noen virker det som om de må ha kaffe tilgjengelig hele dagen.

Hva er greia med kaffe, liksom. Det smaker pøkk, men lukter ok.

Kaffe er godt hvis den er laget skikkelig ;o)

Jeg har til en hver tid trakterkaffe, presskannekaffe, pulverkaffe, kaffelatte, kaffemakkiato, amerikano, neskaffe på kapsel, espresso, kortado, hvit te, grønn te, frukt te, chai latte, svart te, vann med og uten bobler, pepsi, pepsi max, cola, cola light, tab xtra, mozell, sprite, solbærtoddy, saft, rød og hvit vin, likør, whiskey, juice, eplecider og melk.

Velkommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...