Gå til innhold

Hvordan slette LinkedIn-profil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er egentlig dette? Jeg har fått forespørsel fra en om å legge meg til, men ejg har ikke svart.... Nå kommer maset for tredje gang....

Det er en møteplass ala Facebook, men uten - hva skal jeg si - tant & fjas og morro. LinkedIn er mer et jobbe/ faglig nettsted, som tilbyr info om vennene dine sin cv, info om seminarer, kurs etc. Snedig ved feks ansettelser, men jeg ser at jeg bruker disse to stedene veldig forskjellig. FB er jeg innom daglig, mens LinkedIn er jeg innom max en gang pr uke når jeg får varsel på e-post om mine venners aktiviteter.

Det er en møteplass ala Facebook, men uten - hva skal jeg si - tant & fjas og morro. LinkedIn er mer et jobbe/ faglig nettsted, som tilbyr info om vennene dine sin cv, info om seminarer, kurs etc. Snedig ved feks ansettelser, men jeg ser at jeg bruker disse to stedene veldig forskjellig. FB er jeg innom daglig, mens LinkedIn er jeg innom max en gang pr uke når jeg får varsel på e-post om mine venners aktiviteter.

Så jeg bør svare ja til dette, når jeg vet at han det gjelder er en seriøs fyr som jeg kan tenke meg å holde jobb-kontakt med?

Hva LinkedIn er?

For å si det helt kort: LinkedIn er Facebook for business :-)

OK. Så dette er noe seriøst, og ikke noe spam-greier.

Jeg kan svare bekreftende på at han kan registrere meg i det opplegget da, hvis jeg ønsker å ha jobb.kontakt med ham videre?

Annonse

Gjest Elextra

Så jeg bør svare ja til dette, når jeg vet at han det gjelder er en seriøs fyr som jeg kan tenke meg å holde jobb-kontakt med?

Spørsmålet er jo om du ønsker å opprette en LinkedIn-profil, og har lite med denne personen å gjøre.

Har selv vært på LinkedIn i flere år og bruker det litt til å opprettholde kontakter, informeres om hendelser og div. jobbrelatert. Du risikerer lite ved å opprette profil, spørsmålet er vel mer om du er prinsippielt i mot.

Spørsmålet er jo om du ønsker å opprette en LinkedIn-profil, og har lite med denne personen å gjøre.

Har selv vært på LinkedIn i flere år og bruker det litt til å opprettholde kontakter, informeres om hendelser og div. jobbrelatert. Du risikerer lite ved å opprette profil, spørsmålet er vel mer om du er prinsippielt i mot.

Jeg er prinsipeielt i mot at jeg skal ha Facebook-profil, så det vil jeg ikke.

Men at han her ønsker å ha meg som en eller annen kontakt, er nå greit nok. men hvis det innebærer at jeg sjøl skal løfte en finger og opprette profil i dette nye opplegget, gidder jeg ikke.

Han får ta vare på mailadressen min, så får det holde da...

Gjest Elextra

Men at han her ønsker å ha meg som en eller annen kontakt, er nå greit nok. men hvis det innebærer at jeg sjøl skal løfte en finger og opprette profil i dette nye opplegget, gidder jeg ikke.

''Han får ta vare på mailadressen min, så får det holde da...''

Ja, hvis du ikke er interessert i å løfte en finger, får du satse på dét.

LinkedIn baserer seg på nettverksbygging. De fleste sender ut venneinvitasjoner/connections til gud og hvermann, så jeg tror ikke det vil bli så veldig lagt merke til dersom du ikke godkjenner.

Facebook er mer personlig, selv om mange sender ut venneforespørsler til gud og hverman der også. Likevel tror jeg terskelen er en del lavere for slikt på LinkedIn.

LinkedIn baserer seg på nettverksbygging. De fleste sender ut venneinvitasjoner/connections til gud og hvermann, så jeg tror ikke det vil bli så veldig lagt merke til dersom du ikke godkjenner.

Facebook er mer personlig, selv om mange sender ut venneforespørsler til gud og hverman der også. Likevel tror jeg terskelen er en del lavere for slikt på LinkedIn.

Jeg har fått 3 forespørsler fra samme fyr om dette. Kanskje jeg bør sende mail til ham og si at jeg ikker "er med" der, altså ikke har profil der?

Poenget er at jeg bruker såpass mye tid på DOL at jeg ikke vil involvere meg i noe annet nettverk. Via jobb bruker jeg bare mail.

Skal dessuten bytte jobb snart, så da vil jeg ha mindre å gjøre med denne karen enn tidligere.

Jeg har fått 3 forespørsler fra samme fyr om dette. Kanskje jeg bør sende mail til ham og si at jeg ikker "er med" der, altså ikke har profil der?

Poenget er at jeg bruker såpass mye tid på DOL at jeg ikke vil involvere meg i noe annet nettverk. Via jobb bruker jeg bare mail.

Skal dessuten bytte jobb snart, så da vil jeg ha mindre å gjøre med denne karen enn tidligere.

LinkedIn sender ut purring dersom man ikke svarer på den første forespørselen, og derfor har du fått 3 forespørseler :)

Jeg har profil, og er innom kanskje én gang hver annen måned :-)

Annonse

LinkedIn sender ut purring dersom man ikke svarer på den første forespørselen, og derfor har du fått 3 forespørseler :)

Jeg har profil, og er innom kanskje én gang hver annen måned :-)

OK. Kanskje jeg skal opprette profil da, hvis det ikke er lagt opp til at en er innom daglig....

Du har ikke en profil fra før? I såfall vil du få beskjed om å opprette en profil dersom du sier ja :)

OK. Kanksje jeg skal prøve det. Orker ikke noe opplegg som forventer at jeg følger det oppdaglig, men det hadde kanskje vært ok å ha et nettverk med kontakter som er jobb.relatert - særlig når jeg ska skifte jobb.

OK. Kanksje jeg skal prøve det. Orker ikke noe opplegg som forventer at jeg følger det oppdaglig, men det hadde kanskje vært ok å ha et nettverk med kontakter som er jobb.relatert - særlig når jeg ska skifte jobb.

Ja det er i sånne sammenhenger LinkedIn er nyttig. Jeg er kanskje innom hver fjortende dag eller så - eller når noen har lagt meg til som kontakt. Ut over det har jeg ikke gjort mer enn å legge ut cv jeg heller. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...