Gå til innhold

Elsker å kaste ting!

Anbefalte innlegg

Gjest kastekari

Er det noen flere her som meg?

Det absolutt beste jeg vet, er å kaste ting. Følelsen av å bli kvitt noe er så deilig! Alt fra å kaste en tom tannkremtube, til å renske ut av klesskapet eller bare kaste rot og skrot jeg finner. Også er jeg alltid rask med å spise opp rester i kjøleskapet, bare for å bli kvitt det, ikke nødvendigvis fordi jeg har lyst på det. Har liksom alltid en slags urtrang til å kvitte meg med mest mulig.

Tror jeg lider av motsatt shopoholiker-syndrom. Istedenfor å ruse meg på å kjøpe ting, blir jeg høy på å kaste..

Noen som har det slik som meg? Noen med psykologisk innsikt som vet hva dette kan bunde i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354723-elsker-%C3%A5-kaste-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kastekari

He...he...det slår meg at dette fenomenet ligner veldig på det som heter "og rydde"? Og de fleste synes vel det gir en god følelse:-)

Vil ikke si det er helt synonymt, for rydding innebærer jo ikke alltid kasting, mest organisering. Men det er helt klart i slekt da, rydding er også DEILIG ;)

AneM1365380603

Jeg elsker også å kaste ting. Det er en stor glede å ta for seg et rom og få unna skrot. Jeg er alltid positiv til å være med på en slik jobb, inne eller ute.

Det er få ting jeg har et nært forhold til. Greier fra ungene og potteplanter er det verste å kaste. Jeg kasta ut en potteplante en vinter. Noen dager etter henta jeg den inn igjen, og den var nesten død, stakkars. Uff, jeg hadde så dårlig samvittighet overfor lurvet, men den har sin egen plass i stua i dag. Det ene bladet det var liv i er blitt til en ok plante ;)

Vil ikke si det er helt synonymt, for rydding innebærer jo ikke alltid kasting, mest organisering. Men det er helt klart i slekt da, rydding er også DEILIG ;)

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er også litt slik som deg. Men det har sammenheng med det og "rydde og kaste" for meg. Jeg føler bl.a. at jeg får bedre plass i skuffer og skap når jeg kaster, helt til jeg har kjøpt inn noe nytt da:-)

Annonse

Gjest Frk Rosenkranz

SKulle ønske jeg hadde d samme som deg :)

Men jeg elsker følelsen av å bli kvitt ting, føler meg renset...

har så mye skrap og tull som jeg ikke trenger.

Klær jeg aldri bruker, halvbrukte shampoo- og kremflasker,

små dilldall...

urrrrrrrrrrrrk! Har ikke plass til alt på badet,

så under siste opprydning hadde jeg mye i en pose, men har ikke hatt tid å sortere ennå. Tenke finne ut hva jeg bruker og ikke bruker og kaste litt... men det er ikke så lett :)

Vil ha minst mulige ting!

Katarsis. http://no.wikipedia.org/wiki/Katarsis

Jeg er som deg. Hver gang jeg kaster noe kvitter jeg meg med lenker til fortiden. Og befester at det er JEG som bestemmer hva og hvem som skal ha makt i livet mitt. Ikke andre eller ting.

Men for det meste er det bare for å ha det ryddig og greit! ;0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...