Gå til innhold

Går / sykler dere til jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest Egentlig litt lat

Og hvor langt er det? Har lurt litt på å begynne å sykle, iallefall på vår/sommer/høst, og i pent vær. Men det er 25 kilometer.......

Greit om morgene for da må jeg gå til bussen ti over halv sju, og begynner ikke før åtte. Så hvis jeg sykler rekker jeg vel det fint på 1 1/2 time? Men kommer sent hjem når jeg slutter kvart over tre. Hmmmm, lurer litt på det........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354745-g%C3%A5r-sykler-dere-til-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg prøver å sykle til jobb om sommeren, men i år har jeg vært lat.

Det er 2 mil hver vei, noe jeg egentlig synes er litt kort. Derfor sykler jeg gjerne en omvei for å få noen km ekstra.

Jepp, så lenge du har tilgang til dusj på jobb, ser jeg ingen grunn til å la være - og du er altså lat.

Jeg prøver å sykle til jobb om sommeren, men i år har jeg vært lat.

Det er 2 mil hver vei, noe jeg egentlig synes er litt kort. Derfor sykler jeg gjerne en omvei for å få noen km ekstra.

Jepp, så lenge du har tilgang til dusj på jobb, ser jeg ingen grunn til å la være - og du er altså lat.

''og du er altså lat.''

You say that as if it's a bad thing! :-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

''og du er altså lat.''

You say that as if it's a bad thing! :-)

Med vennlig hilsen

Ikke nødvendigvis.

Men for meg er det negativt siden jeg føler meg litt dvask om dagen. ;)

Nå er det uansett for kaldt å sykle (i hvert fall for meg), men når jeg sniker meg unna sykling, som jeg gjorde en del i sommer, og planlagte joggeturer, som jeg gjorde senest på torsdag, er det pur latskap, og det er negativt. :)

Gjest luftslott

Jeg hadde store planer om å sykle til og fra jobb da jeg begynte på ny jobb i fjor. Det er 8-9 km hver vei, hjemveien er oppoverbakke. Men ennå har jeg ikke kommet så langt, litt fordi jeg jobber kveld og dermed ikke vil være hjemme før 10-11-tida på kvelden. Istedenfor går jeg til bussen (15 min hver vei), går/sykler i skogen hver dag og går/sykler hver gang jeg skal i butikker osv. Vi har heller ikke dusj på jobb, så det er ikke så moro å utsette mine medarbeidere for min svette en hel arbeidsdag...

Annonse

Gjest dessverre

Jeg sykler til jobben noen ganger, men ikke ofte. Det er litt over to mil hver vei. For min del er det litt i lengste laget, og jeg blir så sliten at resten av dagen orker jeg ingen ting. Da tror jeg kanskje ikke det er den mest fornuftige form for trening lenger. Det har kanskje noe å si at jeg alltid har det travelt, så jeg tråkker på for en tulling for å klare det på under tre kvarter. Det er veldig variert terreng, men noen håpløse oppoverbakker og nedoverbakker. Skulle ønske det var litt kortere, så jeg kunne sykle litt oftere.

Gjest Elextra

Jeg dels sykler, dels kjører og dels tar kollektivt til og fra jobb.

Har ambisjoner om å sykle langt mer enn jeg gjør, og er ganske flink på forsommeren, men er også ekstret flink til å finne unnskyldninger for at det ikke passer så godt å sykle akkurat i dag.

Det tar kanskje 20 minutter å sykle til og drøye 30 fra. Temmelig kupert, dermed ganske god trim.

Jeg går eller sykler alt etter om jeg skal i møte utenfor huset i løpet av dagen. Skal jeg i møter og det høljer ned kjører jeg. Lliker imidlertid best å gå, for da får jeg luftet knollen både før og etter jobb. Det har mitt lille hode - og resten av familien godt av ;-)

Forutsatt at du ikke har oppoverbakke hele veien, vil du forresten ikke bruke halvannen time på 2.5 mil. Rundt timen, i hvert fall når du har sykla noen ganger og blitt litt seigere, høres mer sannsynlig ut.

''Forutsatt at du ikke har oppoverbakke hele veien, vil du forresten ikke bruke halvannen time på 2.5 mil. Rundt timen, i hvert fall når du har sykla noen ganger og blitt litt seigere, høres mer sannsynlig ut.''

Jeg syklet fra jobben og ut til min kjære en gang for et par år siden, det er 4,5 mil og jeg brukte 2 t 8 min effektiv sykkeltid. Hadde medvind og sola i ryggen og full pakke.

Skulle så gjenta bragden i vår, på en mye bedre sykkel og i bedre form. Men akk... Hadde helvetes motvind absolutt hele veien og brukte 3 timer! Var totalt utkjørt da jeg kom frem. Blir neppe syklet flere ganger ut dit gitt.

Annonse

Jeg sykler til jobb hver dag, såfremt det ikke er frost og/eller snø - jeg er litt pysete når det gjelder glatte veier.

Men jeg bor ikke langt unna jobben, det er ca 5 kilometer hver vei, så det går egentlig mye raskere og greiere å sykle enn å ta bussen (når man regner med ventetid osv).

Jeg sykler til jobb hver dag, såfremt det ikke er frost og/eller snø - jeg er litt pysete når det gjelder glatte veier.

Men jeg bor ikke langt unna jobben, det er ca 5 kilometer hver vei, så det går egentlig mye raskere og greiere å sykle enn å ta bussen (når man regner med ventetid osv).

Jeg går på jobb, men det skulle jo faktisk bare mangle,jeg bor tre kvartal unna..;p Men jeg har pleid å gå eller sykle også når jeg har jobbet lenger unna tidligere. husker jeg syntes det var fint å starte dagen med litt frisk luft :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...