Gå til innhold

Hva synes vi om dette da?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Ja? Det er ikke noe krav, og det er nettopp det som blir påpekt. "Beklager" hvis muslimene ikke gjør det som dine fordommer tilsier. Kanskje du burde justere fordommene dine?

Hvor mange år er det siden kjønnene var separerert i Norge? Ikke så veldig mange.

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke trengte å ha gym med gutter i min skoletid. Jeg hadde store problemer med min selvtillit og med mitt syn på min kropp. Jeg hadde ikke overlevd med gutter tilstede, ble trakassert nok av bare kvinner.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• ShitDiddelyDo

5

• Mandolaika

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

kortere enn hva???? Det er ingen synlige fordeler med gym sammen.

Det er nå en gang sånn at i Norge har gutter og jenter gym og svømming sammen. Skal vi gå tilbake i tid bare for at det er _en_ muslim som ikke kan ha det sånn? Er det sånn vi vil ha det?

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det er helt greit at skolen velger å gjøre det slik, men jeg synes egentlig ikke at noen kan kreve at skolen skal legge slik til rette.

Jeg hadde ikke hatt problemer med det faktum at (om) mine barn skulle ha kjønnsdelte gymtimer, men jeg ville kanskje ha litt problemer med å begrunne det, om det skulle bli nødvendig.

Skrevet

Kortere enn resten av verden pga sin religion som har altfor stor innflytelse i livene deres. Du forsto nok hva jeg mente. Ingen synlige fordeler, hva mener du med det?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke trengte å ha gym med gutter i min skoletid. Jeg hadde store problemer med min selvtillit og med mitt syn på min kropp. Jeg hadde ikke overlevd med gutter tilstede, ble trakassert nok av bare kvinner.

'' Jeg hadde ikke overlevd med gutter tilstede, ble trakassert nok av bare kvinner.''

Kvinner er kvinner verst, antakelig ville det vært greiere med guttene.

Skrevet

Og vips så hadde du ikke flere argumenter, og måtte ty til å diskutere "Sør".

Så fornøyelig!

Nei, der tar du feil. Og jeg diskuterer heller ikke "sør".

Dette kommer til å ende opp i den sedvanlige endeløse diskusjonen hvor webmaster til slutt må slette det meste for å rydde opp. Og det gidder jeg ikke å bruke tid på.

Skrevet

Kan man ikke likegodt ha separate gutte- og jenteklasser i all undervisning. Er det egentlig noen fordel med fellesundervisning?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så lenge skolen selv tar avgjørelsen er det helt kurant.

Egentlig burde det være delt gym over hele landet. Da hadde framtidige fotballstjerner sluppet å bli holdt igjen av ubrukelige jenter som lumper rundt på banen. I gym er det store forskjeller på kjønnene.

Skrevet

Nå generaliserer du voldsomt, Sør. Alle de andre foreldrene inkl. to lærere ble veldig synlig provosert over de to mødrene på det foreldremøtet, tror du de alle var FrP-ere?

Det er ikke så veldig mange år siden det var kjønnsdeling, trenger vi gå tilbake til det pga muslimer som har kommet kortere?

Å kritisere "alt" muslimer gjør er Frps fanesak:

''Stortingsrepresentant Mette Hanekamhaug reagerer kraftig på kjønnsdelingen.''

Synes du kristne har kommet kortere enn humanister? Har Frp kommet "kortere" enn AP, for eksempel?

(Frp vil jo tilbake til "kristne verider og sånn".)

Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart at det sikkert er flere som setter pris på kjønnsdelt gym. Og når jeg leste artikkelen, finner jeg dette:

''Elevene selv mener ifølge Johansen at kjønnsdelingen er positiv.

– Tilbakemeldingen jeg har fått, er at mange av jentene virker tryggere når de har gym uten guttene, sier Johansen.''

Det samme tenkte jeg.

Skrevet

Om dette tenker jeg som om mye annet:

Religion og livssyn er noe den enkelte får drive med på fritiden og i hjemmet.

Samfunnet og det offentlige rom må slippe å forholde seg til slikt.

Skrevet

Jeg synes dette er positivt og det ser det ut til at de involverte synes også.

Skrevet

Det er nå en gang sånn at i Norge har gutter og jenter gym og svømming sammen. Skal vi gå tilbake i tid bare for at det er _en_ muslim som ikke kan ha det sånn? Er det sånn vi vil ha det?

Enig med deg.

Skrevet

Nei, der tar du feil. Og jeg diskuterer heller ikke "sør".

Dette kommer til å ende opp i den sedvanlige endeløse diskusjonen hvor webmaster til slutt må slette det meste for å rydde opp. Og det gidder jeg ikke å bruke tid på.

Flott!

Gjest IdaCarine
Skrevet

Greit med kjønnsdelte timer. Ikke så greit at en elev sin religion skal ha innflytelse på dette.

Husker da jeg gikk på ungdomskolen en jente fra Sri Lanka som ikke fikk lov til å være med på livssynstimene. Helt greit at hun ikke hadde kristendom, men hva var galt med livssynsfaget?

Kan ikke huske at skolen gjorde noe med det.

Kanskje foreldrene til et barn med Cøliaki skal nekte å sende barnet på skolen så lenge de andre barna spiser melprodukter?

Gjest bamselise
Skrevet

Så lenge skolen syns det er greit, og det gjør de tydeligvis, bør det da være helt greit for andre inkludert meg. Vi hadde noen år felles gym og svømming med guttene, og noen år kjønnsdelt, pga lærerkabalen på skolen (med begge kjønn må man ha en voksen av hvert kjønn i garderoben, men vi var en liten klasse med en gymlærer av gangen. Hadde vi gym/svømming sammen med andre klasser var det som regel blandet). Aldri noen som problimatiserte verken det ene eller andre.

Gjest Utenfor tema
Skrevet

Så lenge skolen selv tar avgjørelsen er det helt kurant.

Egentlig burde det være delt gym over hele landet. Da hadde framtidige fotballstjerner sluppet å bli holdt igjen av ubrukelige jenter som lumper rundt på banen. I gym er det store forskjeller på kjønnene.

Med ujevne mellomrom og stadig oftere lurer jeg på om dine initialer er BR?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med ujevne mellomrom og stadig oftere lurer jeg på om dine initialer er BR?

Det stemmer. Jeg er Børre-Rudolf.

Skrevet

Jeg har aldri vært med på noe annet enn kjønnsdelte gymtimer. Ok, på min tid var det helt vanlig og det samme for 15 år siden da de store ungene jeg på skolen. Jeg tror kanskje minstemann har hatt fellesgym, men det er jeg jammen ikke sikker på.

Skrevet

Kan man ikke likegodt ha separate gutte- og jenteklasser i all undervisning. Er det egentlig noen fordel med fellesundervisning?

Jeg har gått i jenteklasse på hele barneskolen og er kjempeglad for det. Jeg tror vi lærte mye mer enn hvis vi hadde hatt gutter i klassen og det var et sjokk å begynne i 8.klasse med gutter i klassen, de bråkte og hørte ikke hva læreren sa og ødla for alle de andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...