Gå til innhold

Hva synes vi om dette da?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i jenteklasse på hele barneskolen og er kjempeglad for det. Jeg tror vi lærte mye mer enn hvis vi hadde hatt gutter i klassen og det var et sjokk å begynne i 8.klasse med gutter i klassen, de bråkte og hørte ikke hva læreren sa og ødla for alle de andre.

Det du skriver handler jo ikke om jenter/gutter, men om stille/bråkete elever. Det er da svært mange gutter som ikke lager bråk, og det er nok av jenter som gjør det.

Samtidig skal disse to gruppene leve i samme samfunn, under samme regler, og da er det greit hvis de blir vant med det tidlig.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• ShitDiddelyDo

5

• Mandolaika

5

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Det du skriver handler jo ikke om jenter/gutter, men om stille/bråkete elever. Det er da svært mange gutter som ikke lager bråk, og det er nok av jenter som gjør det.

Samtidig skal disse to gruppene leve i samme samfunn, under samme regler, og da er det greit hvis de blir vant med det tidlig.

Med vennlig hilsen

Er du gærn ;o)

Vi var skikkelig redde for frøken vi altså og det var 28 rolige jenter i klassen + en skravlebøtte og det var meg :o)

Er du gærn ;o)

Vi var skikkelig redde for frøken vi altså og det var 28 rolige jenter i klassen + en skravlebøtte og det var meg :o)

'' + en skravlebøtte og det var meg :o)''

Noen ting endrer seg aldri! ;-)

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk i Tromsø skal lære å svømme? Det er jo bare is der! :knegg:

Med vennlig hilsen

''I tillegg er overskriften direkte løgnaktig ("Måtte innføre kjønnsdelte gymtimer"), ettersom det står "– Det var ikke et krav fra foreldrene, bare en opplysning, sier fagleder Knut Johansen ved Borgtun skole.''

Nå "glemmer" du å ta med dette:

"Foreldrene til den muslimske eleven ga beskjed til Borgtun skole om at jenta ville utebli fra undervisning i gym og svømming på grunn av familiens trosretning."

Dette er et legitimt "krav". Det samme gjelder faget KRL, salmesang, utflukter til kirker. moskeer osv. Uansett religiøs tilhørighet eller mangel på sådan.

Jepp! Ikke det at jeg meiner jenter er "det svake kjønn", men husker med skrekk og gru særlig inne-bandy-timene.. Da var det blåmerker både her og der etterpå :-(

Hvis jeg personlig kunne velge ville jeg hatt gym med guttene da jeg gikk på skolen.

Men, jeg syns skolen det er henvist til har funnet en grei løsning for klassetrinnet det gjelder, og når elevene også er vel ingenting bedre en det. Kanskje de lærer noe om inkludering og å være løsningsorienterte.

Annonse

Hvis jeg personlig kunne velge ville jeg hatt gym med guttene da jeg gikk på skolen.

Men, jeg syns skolen det er henvist til har funnet en grei løsning for klassetrinnet det gjelder, og når elevene også er vel ingenting bedre en det. Kanskje de lærer noe om inkludering og å være løsningsorienterte.

at elevene er glade for ordningen skulle det stå der et sted

Om dette tenker jeg som om mye annet:

Religion og livssyn er noe den enkelte får drive med på fritiden og i hjemmet.

Samfunnet og det offentlige rom må slippe å forholde seg til slikt.

"Om dette tenker jeg som om mye annet:

Samfunnet og det offentlige rom må slippe å forholde seg til slikt."

Veldig enig med deg!

Om dette tenker jeg som om mye annet:

Samfunnet og det offentlige rom må slippe å forholde seg til slikt.

''Samfunnet og det offentlige rom må slippe å forholde seg til slikt.''

Så da mener du vi skal avslutte statskirken, fjerne korset fra flagg, rikssymbol og uniformer, osv osv osv?

Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen hadde vi i alle fall kjønnsdelte gymtimer fra 5. klasse, hvordan det var før det husker jeg ikke.

Jeg ser ikke problemet. Lærerne sier jo også at jentene generelt har blitt tryggere i timene når de har kroppsøving uten guttene.

Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen hadde vi i alle fall kjønnsdelte gymtimer fra 5. klasse, hvordan det var før det husker jeg ikke.

Jeg ser ikke problemet. Lærerne sier jo også at jentene generelt har blitt tryggere i timene når de har kroppsøving uten guttene.

''Jeg ser ikke problemet. ''

Problemet er at det var en *muslim* som ville være hjemme. (Læreren gjør klart at de krevde ingenting.)

Nå står Per Willy Amundsen i Frp på NRK og hyler om "islamisering".

Med vennlig hilsen

PS: Velkommen tilbake. Du har vært savnet!

Problemet er at det var en *muslim* som ville være hjemme. (Læreren gjør klart at de krevde ingenting.)

Med vennlig hilsen

Og så gnåler vi litt mer om Frp. Som sagt, du er jævli slitsom.

ShitDiddelyDo

''Jeg ser ikke problemet. Lærerne sier jo også at jentene generelt har blitt tryggere i timene når de har kroppsøving uten guttene.''

Jeg ser dette nevnes flere steder.

Hva betyr det? Trygge for hva? Guttene? Skam over egen kropp?

Det høres jo for ille at jenter skal føle seg utrygge i gymtimene sammen med klassekompisene ...

Annonse

Med vennlig hilsen

''PS: Velkommen tilbake. Du har vært savnet!''

Takk for det. :o) Er bare innom på snarvisitt, har trålet alle de andre faste nettsidene mine og det er ingen vits å legge seg for naboen to etasjer under har fest og jeg er stuptrøtt etter å ha sovet dårlig natt til i dag... *sukk*

''Jeg ser ikke problemet. Lærerne sier jo også at jentene generelt har blitt tryggere i timene når de har kroppsøving uten guttene.''

Jeg ser dette nevnes flere steder.

Hva betyr det? Trygge for hva? Guttene? Skam over egen kropp?

Det høres jo for ille at jenter skal føle seg utrygge i gymtimene sammen med klassekompisene ...

Jeg tror en del gutter har en tendens til å le og gjøre narr av de mer forsiktige jentene, særlig i gymtimeme. Nå er det snakk om en barneskole, men i de siste par årene på barneskolen begynner jentene gjerne å komme i puberteten og en del gutter synes det er fryktelig festlig å komme med kommentarer til dette bl.a. Jentene synes det er tilsvarende lite festlig...

Så akkurat når det gjelder gym så ser jeg ikke noe problem i å dele etter kjønn i de mest sårbare pubertetsårene, nei.

ShitDiddelyDo

Jeg tror en del gutter har en tendens til å le og gjøre narr av de mer forsiktige jentene, særlig i gymtimeme. Nå er det snakk om en barneskole, men i de siste par årene på barneskolen begynner jentene gjerne å komme i puberteten og en del gutter synes det er fryktelig festlig å komme med kommentarer til dette bl.a. Jentene synes det er tilsvarende lite festlig...

Så akkurat når det gjelder gym så ser jeg ikke noe problem i å dele etter kjønn i de mest sårbare pubertetsårene, nei.

Jeg ser heller ikke noe problem i det. I og med at gutter og jenter er så ulike fysisk, ser jeg kun fordeler med delte gymklasser.

Men det er likevel for ille hvis en av årsakene er slemme gutter. ;)

Jeg vil tro at jenter og gutter er (minst) like "flinke" til å mobbe dem av samme kjønn som er tidlig/sent utviklet, osv.

Med vennlig hilsen

''PS: Velkommen tilbake. Du har vært savnet!''

Takk for det. :o) Er bare innom på snarvisitt, har trålet alle de andre faste nettsidene mine og det er ingen vits å legge seg for naboen to etasjer under har fest og jeg er stuptrøtt etter å ha sovet dårlig natt til i dag... *sukk*

Sier meg enig med Sør - vi har savnet deg, Lillemus :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...