Gå til innhold

Er ordet "partner" helt kjønnsnøytralt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nøytralt

Jeg synes ordet partner er ganske kjønnsnøytralt, men vel teknisk. Kjæreste er mye hyggeligere.

Med ordet partner så tenkte jeg på noe mer stabilt en bare en kjæreste. Jeg tenkte en person jeg kunne tenke meg å stifte familie og gifte meg med. Å finne meg en kjæreste blir for meg et litt for uforpliktende ord, hvis d skjønner?

Gjest Elextra

Med ordet partner så tenkte jeg på noe mer stabilt en bare en kjæreste. Jeg tenkte en person jeg kunne tenke meg å stifte familie og gifte meg med. Å finne meg en kjæreste blir for meg et litt for uforpliktende ord, hvis d skjønner?

Ok, da deler vi ikke helt oppfatning. For meg er kjæreste ganske forpliktende, i hvertfall hvis man er over 20.

Gjest nøytralt

Ok, da deler vi ikke helt oppfatning. For meg er kjæreste ganske forpliktende, i hvertfall hvis man er over 20.

for meg blir det litt feil å si at "om ti år håper at jeg har etablert meg med kjæreste og barn". Da ville jeg heller sagt mann og barn. Om jeg sier kjæreste i denne sammenhengen så virker det som om han ikke er faren til barna jeg håper å få.

Annonse

Gjest Elextra

for meg blir det litt feil å si at "om ti år håper at jeg har etablert meg med kjæreste og barn". Da ville jeg heller sagt mann og barn. Om jeg sier kjæreste i denne sammenhengen så virker det som om han ikke er faren til barna jeg håper å få.

Så si mann og barn, da vel :-).

Men jeg ville jo heller sagt at jeg gjerne ville ha en kjæreste enn at jeg gjerne ville ha en mann - om du uttrykker sistnevnte kan det jo høres ut til at du er mest interessert i et ligg :P

Så si mann og barn, da vel :-).

Men jeg ville jo heller sagt at jeg gjerne ville ha en kjæreste enn at jeg gjerne ville ha en mann - om du uttrykker sistnevnte kan det jo høres ut til at du er mest interessert i et ligg :P

Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere;-)

Vil bare skyte inn her at min mann helt konsekvent kaller meg "kjæresten" fortsatt, selv om vi er godt gift og har to barn. Han sier det er fordi det er det koseligste ordet han vet om :o)

Gjest nøytral

Jeg mener partner er kjønnsnøytralt ja, men som flere sier så ville jeg heller sagt kjæreste. :o) For meg er det like forpliktende.

men hvis du møtte igjeen en gammel klassevinnen som lurte på hvorda det hadde gått med deg. Ville du da hadde sagt at du hadde kjærste og barn, eller mann/gubbe ? Hvis jeg hørte det så hadde jeg trodd at du hadde egne barn og en kjæreste som ikke var far til barna.

Annonse

men hvis du møtte igjeen en gammel klassevinnen som lurte på hvorda det hadde gått med deg. Ville du da hadde sagt at du hadde kjærste og barn, eller mann/gubbe ? Hvis jeg hørte det så hadde jeg trodd at du hadde egne barn og en kjæreste som ikke var far til barna.

''Ville du da hadde sagt at du hadde kjærste og barn, eller mann/gubbe ? Hvis jeg hørte det så hadde jeg trodd at du hadde egne barn og en kjæreste som ikke var far til barna.''

Jeg ville sagt at jeg har to barn og en kjæresten, nettopp fordi han ikke er barnas far. :o) Hadde han vært barnas far og vi bodde sammen hadde jeg nok sagt "mann og to barn".

brilleslangen

hva med livsledsager?

brilleslangen

Livsledsager er for meg to eldre som har vært gift eller sammen i mange år. :o)

Jeg synes ikke det... synes det er greit å si at man ønsker å finne seg en livsledsager... altså at man ønsker å finne en person man ønsker å leve sammen resten av livet. Man trenger ikke være gammel for å ønske det:-)

Jeg synes ikke det... synes det er greit å si at man ønsker å finne seg en livsledsager... altså at man ønsker å finne en person man ønsker å leve sammen resten av livet. Man trenger ikke være gammel for å ønske det:-)

Jeg skjønner hva du mener. :o) For meg er en livsledsager en man har vært sammen med lenge, ikke en man finner her og nå. Jeg vet ikke helt hvorfor. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...