Gå til innhold

Giftetullball..

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

For alle de konstruktive svarene! :) deilig å høre at jeg ikke er helt vrang og på trynet, og at det er flere som både synes at kl 14 er et bra tidspunkt,og at mødrene kan ligge litt unna å prøve å ta over hele greia..,)

Forøvrig var ideene om kaffe før vielse etc noe jeg definitivt kan skrive meg bak øret! Det er jo muligens en veldig god ide å kanskje omrokkere litt på begivenhetene! Hadde jeg ikke tenkt på engang, lurt å skrive inn her! :)

Takker dessuten så mye for alle lykkeønskningene og gratulasjonene,det var feldig hyggelig! Takk! Og stas blir det nok uansett om vi blir utsatt for litt mas og stress :)

Til Elextra og Axcia som ga utrykk for at det kanskje var litt ufint å be folk langveis fra, uten å gi de middag, der kan jeg ikke si annet enn at jeg er tiløpsvis enig, men det er et problem det var kjempevrient å finne løsning på...:S Vi bor i Oslo, og har nesten alle vennene våre her, men flytter til byen han er oppvokst i, ca halvannen time utafor Oslo...Og vil gjerne gifte oss der, siden vi skal bo der, og fordi vi synes det er litt hyggeligere å ha det på landet. og vi fant et kjempe, superduper flott lokale, som passet på de fleste områder..vi hadde råd til det...stor, romantisk hage..flotte salonger..vi kan være utover natta...vi kan ha bar og ikke måtte kjøpe shweinhunddyrt av stedet...vi kan ha med den kokken vi vil...Men...Spisekapasiteten og bordene i spisesalen rommer bare noen og femti av de over hundre inviterte..:S. Derfor. og fordi jeg allerede føler litt på dette, vil jeg nødig da få disse gjestene til å på noen måte introdusere sjutimers hagehenging, uansett hva min mamma og min kommende svigermor måtte mene i sakens anledning..;D

Men, jeg får jo håpe vi får til, sånn at gjestene våre synes det er hyggelig. Alt annet ville jo være fryktelig trist.Tusen takk for gode innspill, folkens, og for støtten. dere er like nyttige og greie som jeg husket fra tidligere! .)

Nå vet jeg ikke om andre har foreslått dette, har ikke lest hele tråden, men; kan du ikke sette opp et telt i hagen?

Sånn jeg oppfatter deg så vil ingen av vennene dine som kjenner deg godt nok til å bli invitert i bryllup reagere på det. Du setter bare opp et telt, og så har du noen ståbord og stoler inni der, slik at folk kan sitte om de vil. Og så setter du griller, grillspyd, blåskjell i folie og annet folk kan sette på grillen - og spise som tapas.

Da blir det mat til alle, ikke så dyrt - og alle får kaffe & kake etterpå.

Det er jo en del ting ved bryllup som er litt kjedelige. Tante Olgas tale f.eks. Og det kan jo hende utegjestene synes dette er et vel så bra alternativ ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354791-giftetullball/page/4/#findComment-3045338
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• laguna1

10

• Axcia

6

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Hehe, nei, det skjønner jeg.

Som du skjønner har jeg litt dårlig erfaring med å bli bedt som kaffegjest selv (selv om det har vært ok enkelte ganger), og var derfor fast bestemt på at vi ikke skulle ha det i vårt bryllup.

Det gufne med å ha kaffegjester var nettopp det at man måtte 'rangere' gjestene... :-( Ikke kult (for meg).

Men ingen av kaffegjestene kom langveisfra, da. Jeg håper og tror att de skjønte at alternativet til kaffeinnbydelsen var ingen innbydelse...;-)

Du nevnte et annet sted her at det ikke ville vært lett å takke nei til en kaffeinvitasjon til et bryllup langt borte. Jeg har imidlertid gjort det - to ganger, faktisk. Jeg tror at det er noe brudefolk forstår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354791-giftetullball/page/4/#findComment-3045722
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det gufne med å ha kaffegjester var nettopp det at man måtte 'rangere' gjestene... :-( Ikke kult (for meg).

Men ingen av kaffegjestene kom langveisfra, da. Jeg håper og tror att de skjønte at alternativet til kaffeinnbydelsen var ingen innbydelse...;-)

Du nevnte et annet sted her at det ikke ville vært lett å takke nei til en kaffeinvitasjon til et bryllup langt borte. Jeg har imidlertid gjort det - to ganger, faktisk. Jeg tror at det er noe brudefolk forstår.

''Du nevnte et annet sted her at det ikke ville vært lett å takke nei til en kaffeinvitasjon til et bryllup langt borte''

Jeg nevnte vel generelt at jeg synes det er litt vanskelig å takke nei til invitasjon til bryllup, kaffe eller ikke, jeg tror ikke jeg nevnte noe om avstand :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354791-giftetullball/page/4/#findComment-3045813
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...