Gå til innhold

Tannlegeskrekk - 10 år gammel

Anbefalte innlegg

10 åringen vår skal til tannlegen idag, hun har tannlegeskrekk .... har hatt et par vonde episoder der, så det er nok derfor.

6 elever blir hentet i drosje på skolen, og fraktet tilbake når de er ferdige.

Hun vil veldig gjerne at pappa skal være med henne (jeg er forhindret i å bli med), pappa syns det er pyton å være med henne til tannlegen, pga at han syns det er forferdelig vondt å se at hun er redd ..., så han forsøker å vri seg unna, med å si til henne at tenk så flaut at du er den eneste som må ha følge ...

Hun blir nok mer pysete når en av oss er med .... så det er sikkert lurt å stå over, jeg har veldig vondt av henne ....

Papsen ringer tannlegekontoret nå fra morgenen av å sier ifra at de får heller ringe han (5 minutter unna) hvis hun skulle slå seg totalt vrang, at han får komme da ...

Noen med erfaring her ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354806-tannlegeskrekk-10-%C3%A5r-gammel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke ut fra min egen tannlegeskrekk.

Dersom jenta føler trygghet ved at faren er med, bør han være med. At han plages med å være der, er bare å komme over dersom datteren trenger ham der. Å påføre henne skam over at hun må følges er dårlig gjort. Hun sliter sannsynligvis nok med at hun skal dit i utgangspunktet.

Kanskje dere kunne snakket med tannlegen på forhånd og forberede henne på det som skal skje? Kanskje dere kunne hatt en time hos tannlegen en gang på besøk uten å skulle gjøre noe, bare for å snakke gjennom ting og la henne bli kjent der? Dersom hun skal gjennom større operasjoner o.l. finnes det tilgang på beroligende midler. Snakk med tannlegen dersom dette er aktuelt.

Jeg får pappaen til barna mine til å følge ungene til tannlegen, da jeg nesten kaster opp av angst når jeg har måttet følge. Jeg vil ikke at ungene skal få samme forhold til tannleger som jeg har.,

Gjest Shira :o)

Dersom jenta føler trygghet ved at faren er med, bør han være med. At han plages med å være der, er bare å komme over dersom datteren trenger ham der. Å påføre henne skam over at hun må følges er dårlig gjort. Hun sliter sannsynligvis nok med at hun skal dit i utgangspunktet.

Kanskje dere kunne snakket med tannlegen på forhånd og forberede henne på det som skal skje? Kanskje dere kunne hatt en time hos tannlegen en gang på besøk uten å skulle gjøre noe, bare for å snakke gjennom ting og la henne bli kjent der? Dersom hun skal gjennom større operasjoner o.l. finnes det tilgang på beroligende midler. Snakk med tannlegen dersom dette er aktuelt.

Jeg får pappaen til barna mine til å følge ungene til tannlegen, da jeg nesten kaster opp av angst når jeg har måttet følge. Jeg vil ikke at ungene skal få samme forhold til tannleger som jeg har.,

Jeg signerer bare her jeg!

Det er helt forferdelig å være redd, i tillegg skamme seg for å være redd er en ekstra belastning.

Selv strekker jeg meg langt for å finne andre trygge personer som kan følge til tannlegen, slik at ikke min skrekk overføres til guttungen.

Må si at jeg ikke er redd min tannlege lengre, men jeg vil helst ikke ha noe med andre tannleger å gjøre.

Hun har vært med meg til tannlegen flere ganger, hun har sitti på fanget til min tannlege for å se hva han gjorde med meg, hun har hatt en stol ved siden av meg for å følge med.

Vi ringte forøvrig tannlegekontoret nå for å høre hva vi burde gjøre, de mente at hun burde prøve seg aleine, blir det for ille ringer de papsen.

Jeg har selv hatt tannlegeskrekk, dette gikk ikke over før i voksen alder ....

Gjest Shira :o)

Hun har vært med meg til tannlegen flere ganger, hun har sitti på fanget til min tannlege for å se hva han gjorde med meg, hun har hatt en stol ved siden av meg for å følge med.

Vi ringte forøvrig tannlegekontoret nå for å høre hva vi burde gjøre, de mente at hun burde prøve seg aleine, blir det for ille ringer de papsen.

Jeg har selv hatt tannlegeskrekk, dette gikk ikke over før i voksen alder ....

Er du rimelig trygg på at jenta takler det og at tannlegen tar hensyn, så går det nok bra.

Jeg ble vel ikke hørt så mye da jeg var redd, og fikk ikke gehør hos skoletannlegen, dermed eksploderte jo skrekken.

Jeg har inntrykk av at skoletannleger i dag er mer obs på redsel hos barn, så har du hatt dialog med tannlegen og dere har en plan, så kan det hende at det går bra.

Håper hun får gjort det hun skal, og kanskje ikke gruer seg slik neste gang? :o)

Mange gode råd under, menh... Jeg har vondt av å forstå det med at å bli fulgt til tannlegen skulle være skammelig! Da jeg var i den alderen var det fullstendig vanlig at foreldre var med. De kunne være med inn til tannlegen om de ville, eller sitte på venterommet. Jeg tror dette var en lettelse for de med tannlegeskrekk - fordi mange foreldre også valgte å bli med de som ikke hadde det.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1287398337' post='4455331]

Er du rimelig trygg på at jenta takler det og at tannlegen tar hensyn, så går det nok bra.

Jeg ble vel ikke hørt så mye da jeg var redd, og fikk ikke gehør hos skoletannlegen, dermed eksploderte jo skrekken.

Jeg har inntrykk av at skoletannleger i dag er mer obs på redsel hos barn, så har du hatt dialog med tannlegen og dere har en plan, så kan det hende at det går bra.

Håper hun får gjort det hun skal, og kanskje ikke gruer seg slik neste gang? :o)

Tannlegetimen igår hadde gått såååå bra :)

Det kom ikke en tåre sa hun da jeg ringte med henne etter endt time, ikke ett eneste hull hadde hun hatt.

Så det var en kjempestolt jente hjemme igår :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...