Gå til innhold

MAC eller PC + bonusspørsmål til slutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gledet meg mest til bonusspørsmålet, så svaret der kommer først. Svart.

Så over til mac vs pc. Når det gjelder mac betaler man mye rett og slett bare for designen. Når det gjelder pc kan man bygge den sånn man ønsker selv og kan trikse og mikse etter behov. Jah, det var i grunnen alt.

Gledet meg mest til bonusspørsmålet, så svaret der kommer først. Svart.

Så over til mac vs pc. Når det gjelder mac betaler man mye rett og slett bare for designen. Når det gjelder pc kan man bygge den sånn man ønsker selv og kan trikse og mikse etter behov. Jah, det var i grunnen alt.

Thank you for playing:-)

Jeg glemte å si at det gjelder laptop, de kan man ikke fikse og trikse sånn med. Trur eg.

*noterer svart*

Jeg kan ikke svare deg på det som ikke er bonusspørsmål, for Mac har jeg ikke erfaring med. Men generelt sett stusser jeg litt over denne hysteriske "Mac-er-ikke-PC-asså"-greiene - i beste Keiserens nye klær-stil. Mac er vel også en datamaskin (computer)? Og den brukes personlig, altså en PC...

*fnyser av slikt datasnobberi* :-)

Så til Bonusspørsmålet med stor B:

Jeg liker egentlig best finlandshetter som er BÅDE svarte og hvite: http://images.regretsy.com/knitface.jpg

Jeg kan ikke svare deg på det som ikke er bonusspørsmål, for Mac har jeg ikke erfaring med. Men generelt sett stusser jeg litt over denne hysteriske "Mac-er-ikke-PC-asså"-greiene - i beste Keiserens nye klær-stil. Mac er vel også en datamaskin (computer)? Og den brukes personlig, altså en PC...

Jeg liker egentlig best finlandshetter som er BÅDE svarte og hvite: http://images.regretsy.com/knitface.jpg

Ja-du, han/hun var litt søt i midten der, lol.

Har ikke vært inne i mac-pc debatten. Har bare hørt at mac er virusfri og mer elegant.

Det er vel heller mac'erne som er snobbene, eller? Som betaler ørtåførtitusen bare for designet.

Annonse

Det er vel heller mac'erne som er snobbene, eller? Som betaler ørtåførtitusen bare for designet.

Jeg har ikke peiling på Mac overhodet, inklsuive design og pris. Men jeg har kagt merke til at Mac'ere ofte er veldig opptatt av å si at det IKKE er en PC...;-)

ShitDiddelyDo

Har aldri brukt Mac, men Apple er jævlig gode på brukervennlighet.

Den viktigste årsaken til at jeg bruker PC er prisen. I forhold til spesifikasjoner får du betydelig bedre spesifikasjoner per krone ved kjøp av PC.

Men jeg ser enkelte fordeler. Det ene er batterikapasitet og design (hvis vi snakker om laptop). Det andre er at Mac er fint lite plaget av virus og spyware. Det tredje er brukervennligheten. Uten at jeg vet noe om denne og Mac, tviler jeg ikke et sekund på at Apple banker Microsoft på dette punktet. De er best mht brukervennliget (og design) uansett hva det måtte være.

Jeg kjøper sjelden noe som ikke er svart, og kan jeg unngå det kjøper jeg aldri noe som er hvitt.

Gjest Elextra

''"Mac-er-ikke-PC-asså"-greiene ''

Det er jo bare SÅ nittitalls ;).

Mac har kastet inn håndkleet og innsett at også Mac er PC for lengst.

Har aldri brukt Mac, men Apple er jævlig gode på brukervennlighet.

Den viktigste årsaken til at jeg bruker PC er prisen. I forhold til spesifikasjoner får du betydelig bedre spesifikasjoner per krone ved kjøp av PC.

Men jeg ser enkelte fordeler. Det ene er batterikapasitet og design (hvis vi snakker om laptop). Det andre er at Mac er fint lite plaget av virus og spyware. Det tredje er brukervennligheten. Uten at jeg vet noe om denne og Mac, tviler jeg ikke et sekund på at Apple banker Microsoft på dette punktet. De er best mht brukervennliget (og design) uansett hva det måtte være.

Jeg kjøper sjelden noe som ikke er svart, og kan jeg unngå det kjøper jeg aldri noe som er hvitt.

''Jeg kjøper sjelden noe som ikke er svart, og kan jeg unngå det kjøper jeg aldri noe som er hvitt.

''

Plutselig fikk jeg et annet bilde av hvordan det ser ut hjemme hos deg.

Må bare innrømmet først som sist at jeg har lyst på mac. Men fornuften min sier pc. M-m. Har bare lyst til å prøve noe nytt og er tiltrukket av designet og det du sier om brukervennlighet.

Morsan, da. Du er nitti-talls! ;-)

Annonse

''"Mac-er-ikke-PC-asså"-greiene ''

Det er jo bare SÅ nittitalls ;).

Mac har kastet inn håndkleet og innsett at også Mac er PC for lengst.

Så bra! :-)

Men jeg er 100% sikker på å ha lest på DOL lenge etter 90-tallet gikk inn i de evige jaktmarker at Mac ikke er PC! ;-) (Og jeg er 99% sikker på at det var fra en tidligere bruker med nick etter et legemiddel! *S*)

Gjest Gudleif

Fordelen med MAC er er at den er ikke så utsatt for virus og annet dritt, men det koster skjorta. En pc er mye billigere, men du bør ha skikkelig beskyttelse hvis du bruker Windows, om du da ikke installerer Linux, hvor virus og annet dritt er fraværende om du kun installerer de pakkene du finner i "software manageren".

Hvit finnlandshette er mye mer sjarmerende enn sort synes jeg.

ShitDiddelyDo

''Jeg kjøper sjelden noe som ikke er svart, og kan jeg unngå det kjøper jeg aldri noe som er hvitt.

''

Plutselig fikk jeg et annet bilde av hvordan det ser ut hjemme hos deg.

Må bare innrømmet først som sist at jeg har lyst på mac. Men fornuften min sier pc. M-m. Har bare lyst til å prøve noe nytt og er tiltrukket av designet og det du sier om brukervennlighet.

Jeg vurderte Mac før jeg måtte kjøpe ny laptop i fjor (eller året før - husker ikke helt). Jeg fant ut at jeg fikk bedre spesifikasjoner for 7000 kroner i pc-verdenen enn jeg fikk for 15000 kroner i Mac-verdenen. Det synes jeg er drøyt.

Men nesten alle som har Mac lovpriser den, og nye teknologiske dingster er alltid gøy.

Det er prisen som holder meg unna. Hvis ikke pris var av relevans ville jeg prøvd Macbook.

Gjest Elextra

Hvordan er pc enklere å bruke f.eks?

Den er nok ikke egentlig enklere, jeg er bare mer vant til vanlig PC.

Har ofte problemer med å åpne vedlegg på Mac'en, eller finne igjen vedlegg som blir lagret, men dette er nok mest min dårlige håndtering! :P

Bruker Office for Mac mye, og har inntrykk av at de ikke samarbeider så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...