Gå til innhold

Skolefri utenom feriene

Anbefalte innlegg

Detter er nøyaktig klippet ut av dine innlegg:

''Det er nok ofte svake elever som blir tatt ut til ekstra ferie, ja, og når de kommer tilbake må hele klassen stå på vent mens denne ene skal lære det de andre har lært allerede.''

''Men kan man ikke spare penger og reise hvert 2. år, da? Og har man anstrengt økonomi er det kanskje ikke slike ferieturer man bør prioritere?''

Og ja jeg leser ganske mye ut av slike holdninger.

Er det stygt og nedlatende å foreslå at man prioriterer bort sydentur dersom man ikke har råd til å ta den i skoleferietiden mens man har skolebarn? Altså ikke Drømmeferien Den Ene Gangen, men omtrent hvert år?

Det er ikke synd på verken barn eller foreldre som ikke får reise til syden akkurat når det passer dem best. Det er faktisk billigst (og flest fridager) i mai - men selvsagt mer attraktivt i november. Men da får man innrømme det og ikke skylde på dårlig råd eller barnas behov.

Fortsetter under...

• Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

39

• tzatziki1365380058

29

• Katt-ja

23

• laban

12

Mest aktive i denne tråden

Er det stygt og nedlatende å foreslå at man prioriterer bort sydentur dersom man ikke har råd til å ta den i skoleferietiden mens man har skolebarn? Altså ikke Drømmeferien Den Ene Gangen, men omtrent hvert år?

Det er ikke synd på verken barn eller foreldre som ikke får reise til syden akkurat når det passer dem best. Det er faktisk billigst (og flest fridager) i mai - men selvsagt mer attraktivt i november. Men da får man innrømme det og ikke skylde på dårlig råd eller barnas behov.

''Men da får man innrømme det og ikke skylde på dårlig råd eller barnas behov.

''

Det er jeg enig i, men jeg synes faktisk det kan være helt legitimt å fremheve at familien som helhet av og til kan trenge å ha en ferie sammen utenom skoleferien. Ulike familier kan ha ulike behov :-)

''Men da får man innrømme det og ikke skylde på dårlig råd eller barnas behov.

''

Det er jeg enig i, men jeg synes faktisk det kan være helt legitimt å fremheve at familien som helhet av og til kan trenge å ha en ferie sammen utenom skoleferien. Ulike familier kan ha ulike behov :-)

Jeg tror ikke dette hadde vært noe problem om man hadde holdt seg til "av og til". Det er ikke "once / twice in a lifetime"-feriene dette handler om.

Jeg synes uansett ikke det er nedlatende å antyde at man får innrette seg etter ytre betingelser som regelverk og økonomi. Inkludert i "regelverk" er oppfølging av det man går glipp av ved fravær.

Jeg tror ikke dette hadde vært noe problem om man hadde holdt seg til "av og til". Det er ikke "once / twice in a lifetime"-feriene dette handler om.

Jeg synes uansett ikke det er nedlatende å antyde at man får innrette seg etter ytre betingelser som regelverk og økonomi. Inkludert i "regelverk" er oppfølging av det man går glipp av ved fravær.

Det er jeg enig i.

Gjest Elextra

Mente BARE en uke....

Vi pleier å reise 14 dager eller litt mer.

Men vi har ikke tilgang på hytte eller båt, eller nær familie det er naturlig å reise til for lengre perioder, så resten av tiden er vi hjemme. 14 dager borte i løpet av året, synes jeg vi fortjener :)

Men ALDRI i skoleåret, naturligvis :) Vi sliter nok med å få de 5 ferieukene vi har til å strekke til til barnas ferier, om vi ikke skulle ta ferie utenom deres ferier i tillegg...

''Mente BARE en uke....

''

Hehe, ok! Enig i at en uke går altfor fort.

Forøvrig enig med deg i at det stort sett er vanskelig nok å få feriene til å gå i hop, om man ikke skulle ta lengre ferier utenom skoleferiene i tillegg.

Annonse

''Jeg tror ikke dette hadde vært noe problem om man hadde holdt seg til "av og til". Det er ikke "once / twice in a lifetime"-feriene dette handler om.

Jeg synes uansett ikke det er nedlatende å antyde at man får innrette seg etter ytre betingelser som regelverk og økonomi. Inkludert i "regelverk" er oppfølging av det man går glipp av ved fravær.''

Helt enig, og godt "oppsummert"! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...