Gå til innhold

Skattelister og formue

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige greier

Står 0 i formue på meg,

men i selvangivelsen står det oppført positiv formue

pga mannen min har gjelden i sitt navn,

egentlig står lånet og huset i begges navn, men på selvangivelsen er det kun på hans..... Hvordan kan man endre dette?

Jeg har nå måttet betale restskatt mens han har fått igjen...

Men det rare er at på skattelistene når jeg søker på meg selv

står det oppført at jeg har 0 i formue,

så her har de nok sett på huslånet på begges navn....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354907-skattelister-og-formue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krekling

''Står 0 i formue på meg, men i selvangivelsen står det oppført positiv formue pga mannen min har gjelden i sitt navn, egentlig står lånet og huset i begges navn, men på selvangivelsen er det kun på hans..... Hvordan kan man endre dette? Jeg har nå måttet betale restskatt mens han har fått igjen...''

Dette skulle du ha rettet før du sendte inn selvangivelsen.

''Men det rare er at på skattelistene når jeg søker på meg selv står det oppført at jeg har 0 i formue, så her har de nok sett på huslånet på begges navn....''

Formue og lån blir slått sammen og delt på begge, hvis samlet formuen blir gjeld vil det stå 0 i formue på begge.

Gjest trådstarter

''Står 0 i formue på meg, men i selvangivelsen står det oppført positiv formue pga mannen min har gjelden i sitt navn, egentlig står lånet og huset i begges navn, men på selvangivelsen er det kun på hans..... Hvordan kan man endre dette? Jeg har nå måttet betale restskatt mens han har fått igjen...''

Dette skulle du ha rettet før du sendte inn selvangivelsen.

''Men det rare er at på skattelistene når jeg søker på meg selv står det oppført at jeg har 0 i formue, så her har de nok sett på huslånet på begges navn....''

Formue og lån blir slått sammen og delt på begge, hvis samlet formuen blir gjeld vil det stå 0 i formue på begge.

Det står man kan klage og rette på ting man ikke rettet på da man leverte selvangivelsen, men det er kanskje ingen vits i? Mannen min mener det går opp i opp...

Gjest krekling

Det står man kan klage og rette på ting man ikke rettet på da man leverte selvangivelsen, men det er kanskje ingen vits i? Mannen min mener det går opp i opp...

Ja. det er ingen vits i det, for du kan bruke mannens skattekroner til å betale din restskatt.

Gjest krekling

Og jeg har en formue på femti tusen står det, men det har jeg jo ikke. Har bil, men den er ikke verdt noe særlig.

En bil eldre enn 8 år verdsettes til 15% av nybilpris og det blir lett 15 - 25.000, bilen skal være eldre enn 17 år for å ble satt til kr 1.000. Samtidig har du sikkert nettopp fått inn lønn på bankkontoen og med litt sparepenger blir det fort 50.000 i formue.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...