Gå til innhold

katter er snåle dyr

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin

Det var slett ikke meningen å være spydig, og jeg er lei meg hvis det blir oppfattet slik. Det var vel egentlig ment som en forklaring på innlegget mitt i juli, siden det var spesielt det det ble henvist til. Siden det har jeg heller ikke svart på innlegg ang. dette. Jeg håper at jeg blir trodd når jeg beklager at ordlyden kanskje ble litt feil, og at jeg verken har ment å være slem eller spydig.

Det går bra FruH.

Fortsetter under...

Hei FruH.

Du skriver her at katter er snåle dyr.

jeg, mamma og pappa har tre toypuddler og en maincoon katt og den eldste hunden våres er slik at når noen i huset er syk, da passer hunden på den som er syk.

Ikke noen får komme i nærheten av den som er syk for da knurrer hunden på de.

Den yngste hunden gråter bare min mamma går ut av huset.

Og katten som vi har vill ut i buret sitt selv om det er snø.

Så hunder kan være like snåle som katter.

Jeg har lest i puddelblad som jeg og mamma får at noen tror at hunder ikke er klok og at hunder ikke har samme følelser som oss folk og en forsker der sier at hunder er like kloke som oss folk og har akkurat de samme følelsene som oss folk.

Hunder kan være like snåle som katter, det er helt sant. Har ikke hund nå, vi måtte avlive den vi hadde fot tre år siden. Da var den 15 år og mett av dage, som det heter. Det er mer enn en gang vi har ledd oss skakke over rare reaksjoner fra hunden. Bl.a var den aldri fornøyd med maten den fikk, så når jeg helt mat i bollen hans kom han alltid hoppende for å se om det var noe godt. Men hver gang den fikk se maten dalte halen ned, og han så på meg med et dypt fornærmet blikk over så dårlig mat og snudde rumpa til og marsjerte inn i stuen igjen. Men med en gagn jeg hadde lagt meg var det "knas, knas" på kjøkkenet og om morgenen var bollen alltid tom. Han skulle iallefall ikke vise at han nedverdiget seg til å spise den dårlige maten. Skulle gjerne ha hund igjen, jeg også, men akkurat nå passer det dårlig pga dårlig tid og liten plass.

Kjenner igjen den der :-) Vanligvis må jeg dytte katten inn i buret med makt, mens han stritter imot med klør og tenner, men når han er hos veterinæren, må vi dra ham ut! Og når han er ferdig, går han inn helt frivillig.

Men sele pleier jeg ikke å bruke på dyret, tror han hadde fått helt panikk av det... Hvorfor har du sele? Krav fra veterinæren, eller "for sikkerhets skyld"?

Gjest apelsin

Hunder kan være like snåle som katter, det er helt sant. Har ikke hund nå, vi måtte avlive den vi hadde fot tre år siden. Da var den 15 år og mett av dage, som det heter. Det er mer enn en gang vi har ledd oss skakke over rare reaksjoner fra hunden. Bl.a var den aldri fornøyd med maten den fikk, så når jeg helt mat i bollen hans kom han alltid hoppende for å se om det var noe godt. Men hver gang den fikk se maten dalte halen ned, og han så på meg med et dypt fornærmet blikk over så dårlig mat og snudde rumpa til og marsjerte inn i stuen igjen. Men med en gagn jeg hadde lagt meg var det "knas, knas" på kjøkkenet og om morgenen var bollen alltid tom. Han skulle iallefall ikke vise at han nedverdiget seg til å spise den dårlige maten. Skulle gjerne ha hund igjen, jeg også, men akkurat nå passer det dårlig pga dårlig tid og liten plass.

Stakkar deg som mistet hunden din og stakkar hunden din som var gammel og ikke klarte å leve mer.

Av dyr er det å le av noen ganger for av og til gjør de det som passer seg og ikke eieren.

Men det er selskap i hunder og i katter.

Jeg har lest i noen aviser på internett at barn som blir oppvokst med katt eller hund har mindre sjangse til å utvikle allergi, eksem osv pluss at jeg har lest i noen aviser på internett at barn med adhd, autisme osv kan bli mer sosiale av å vokse opp med katt eller hund.

Enten har jeg lest om det eller så har jeg hørt om det fra noen at noen hunderaser kan vi lære opp til at de skal varsle når folk med epilepsi får epilepsi, noen kan vi lære opp til at de skal varsle når noen med diabetes får føling, noen kan vi lære opp til at de kan hjelpe de som sitter i rullestol og noen er jo det vi kaller for førerhund for de som er blind.

Du søker nok du også litt om dyr og helse hos folk så du vet nok mye av dette ja.

Kjenner igjen den der :-) Vanligvis må jeg dytte katten inn i buret med makt, mens han stritter imot med klør og tenner, men når han er hos veterinæren, må vi dra ham ut! Og når han er ferdig, går han inn helt frivillig.

Men sele pleier jeg ikke å bruke på dyret, tror han hadde fått helt panikk av det... Hvorfor har du sele? Krav fra veterinæren, eller "for sikkerhets skyld"?

Dette er en særdeles sær katt. Han HATER nemlig å bli løftet på. Så for å få beistet inn i buret trenger jeg noe å holde i hvis han begynner å vri seg for mye i det vi skal dytte han inn i buret. På samme måten for at det i det hele tatt skal være mulig for dyrlegen å få klemt og sett på han. Han kan plutselig bestemme seg for at dette vil jeg ikke være med på, og begynne å vri på seg. Og med et grpa tak i selen klarer han ikke å stikke av. Og det med sele protesterer hanikke så mye på. Er vandt til halsbånd med magnet til katteluka, så det går vanligvis greit.

Gjest apelsin

Dette er en særdeles sær katt. Han HATER nemlig å bli løftet på. Så for å få beistet inn i buret trenger jeg noe å holde i hvis han begynner å vri seg for mye i det vi skal dytte han inn i buret. På samme måten for at det i det hele tatt skal være mulig for dyrlegen å få klemt og sett på han. Han kan plutselig bestemme seg for at dette vil jeg ikke være med på, og begynne å vri på seg. Og med et grpa tak i selen klarer han ikke å stikke av. Og det med sele protesterer hanikke så mye på. Er vandt til halsbånd med magnet til katteluka, så det går vanligvis greit.

Hei FruH.

Da vill jeg si at katten din er litt autistisk selv dyr ikke får slike diagnose så kan nå du si at katten din er det.

Min yngste hund blir 1 år i januar og hun er litt vill så hun vill jeg si har litt adhd eller er litt adhd hund.

Annonse

Gjest Sennepsgryte

Hei FruH.

Da vill jeg si at katten din er litt autistisk selv dyr ikke får slike diagnose så kan nå du si at katten din er det.

Min yngste hund blir 1 år i januar og hun er litt vill så hun vill jeg si har litt adhd eller er litt adhd hund.

Er normalt at hunder i den alderen har lopper i blodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...