Gå til innhold

Parkeringsbot, og det å la bilen stå ut dagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde nok putta på penger for resten av dagen iallefall. Noen av disse parkeringsselskapene er veldig ivrige i tjenesten. De presterte å gi oss bot mens vi sto lovlig parkert på en gratis handicap-plass og påsto at vi ikke hadde kortet synlig. Hvilket selvfølgelig bare var tull siden det er festet med klips i vinduet. Det var masse styr for å få gjort om det gebyret, men det gikk da tilslutt.

Gjest krekling

Hadde nok putta på penger for resten av dagen iallefall. Noen av disse parkeringsselskapene er veldig ivrige i tjenesten. De presterte å gi oss bot mens vi sto lovlig parkert på en gratis handicap-plass og påsto at vi ikke hadde kortet synlig. Hvilket selvfølgelig bare var tull siden det er festet med klips i vinduet. Det var masse styr for å få gjort om det gebyret, men det gikk da tilslutt.

Venninnen min fikk bot fordi hun hadde lagt parkeringskortet for tillatelse til å parkere på H-plassser med feil side opp.

Jeg ville i hvertfall ikke fjernet boten! :) En venn av meg gjorde det en gang, skulle flytte bilen senere, men fikk en bot til før han rakk det! :P

Hehe nei jeg fjerner jo ikke boten ;-)

Men jeg vet ikke hvor lenge boten varer, før jeg evnt får ny bot? Har aldri opplevd å få to bøter men...

Annonse

Venninnen min fikk bot fordi hun hadde lagt parkeringskortet for tillatelse til å parkere på H-plassser med feil side opp.

Jeg fikk to bøter på en hcplass som var gratis fordi jeg ble syk og måtte overnatte borte og det hjalp ikke uansett hva jeg sa. De mente at jeg hadde stått for lenge, men det kunne ikke jeg vite for skiltet sto et sted hvor jeg ikke kom til pga trapper.

Gjest krekling

Jeg fikk to bøter på en hcplass som var gratis fordi jeg ble syk og måtte overnatte borte og det hjalp ikke uansett hva jeg sa. De mente at jeg hadde stått for lenge, men det kunne ikke jeg vite for skiltet sto et sted hvor jeg ikke kom til pga trapper.

HC skiltet gir lov til å stå utover vanlig max parkeringstid.

Gjest Elextra

Men jeg vet ikke hvor lenge boten varer, før jeg evnt får ny bot? Har aldri opplevd å få to bøter men...

''Men jeg vet ikke hvor lenge boten varer, før jeg evnt får ny bot? Har aldri opplevd å få to bøter men...

''

Tviler på at det skjer i praksis, selv om lite overrasker meg når det gjelder parkeringsvakter. Men de kan jo umulig vite at du er blitt oppmerksom på overtredelsen.

Annonse

OK, ja det bør en være meget Obs på.

Men de burde jo ha satt skilt ang lengste parkeringstid et sted hvor rullestolbrukere kunne lest det og ikke en trapp opp. Da var jeg skikkelig sinnadame da jeg ringte. Jeg klaget og fikk ikke medhold og dermed kom hver bot på 1200 kr dvs at jeg betalte 2400 kr på en gratis plass. De private selskapene er ikke gode noen ganger altså

Jeg har som sagt nedenfor, fått to bøter mens jeg sto på samme plass så du kan risikere å få to.

Men da stod du over natten? Jeg har kun stått ulovlig siden kl 8 idag, og kommer til å flytte bilen ikveld. Dessuten var det privat parkeringsplass, dette er ikke privat, så da går det kanskje greit? Som Elextra sier, de kan jo ikke vite at jeg har blitt oppmerksom på det?

Men da stod du over natten? Jeg har kun stått ulovlig siden kl 8 idag, og kommer til å flytte bilen ikveld. Dessuten var det privat parkeringsplass, dette er ikke privat, så da går det kanskje greit? Som Elextra sier, de kan jo ikke vite at jeg har blitt oppmerksom på det?

Ja, jeg sto over natta, men jeg ante jo ikke at jeg sto ulovlig ;o)

Det spiller ingen rolle om du fjerner boten eller ei, går det lang nok tid får du en til.

Det spiller ingen rolle om du fjerner boten eller ei, går det lang nok tid får du en til.

Nope. Jeg spurte faktisk en parkeringsvakt i stad, og jeg kan stå ut dagen så lenge jeg har boten visende på bilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...