Gå til innhold

4-åring påkjørt i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest AtHomeMom

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3009683.ece

''Jenta gikk sammen med sin to år eldre søster.''

...som da altså er 6 år... Går så små barn alene i Oslo, eller er jeg farget av å bo på landet, og synes Oslo er en skummel by... Noe skurrer i mitt hode i hvert fall...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354919-4-%C3%A5ring-p%C3%A5kj%C3%B8rt-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på. Det finnes gater i Oslo som er like trygge som mange bygdeveier, og det finnes steder der det er livsfarlig for fotgjengere nesten uansett alder.

Jeg er ikke lokalkjent i Bygdøy Allé, men det er mye trafikk i store deler av den i hvert fall.

Gjest Nickløsheletiden

Ja, de går jo ut der de bor. Det er ikke alle som bor sånn at de har lekeplass i bakgården og dessuten så går de på besøk hos hverandre og da kan det være 100 meter unna, men de må krysse en gata.

Dette var nær Bygdøylokket i Bygdøy alle og du vet vel hvordan trafikken der er?

Jeg ville aldri latt en 4 åring gå alene der, ikke med en 6 år gammel søster heller. Godt at det gikk bra.

Dette var nær Bygdøylokket i Bygdøy alle og du vet vel hvordan trafikken der er?

Jeg ville aldri latt en 4 åring gå alene der, ikke med en 6 år gammel søster heller. Godt at det gikk bra.

Som laban vet jeg ikke hvor Bygdølokket er, feil side av byen vet du ;o)

Derimot har ungene mine gått på skolen ganske langt unna hjemme de første årene og de har gått alene og krysset tre store gater uten lyskryss de første årene. Og jeg er overbevist om at krysset Hausmannsgate/Møllergata er minst like farlig som Bygdølokket. Der går det mange elever hver dag og det har vært mange klager på den skoleveien. Mine har ikke gått der da, heldigvis.

Gjest Nickløsheletiden

Som laban vet jeg ikke hvor Bygdølokket er, feil side av byen vet du ;o)

Derimot har ungene mine gått på skolen ganske langt unna hjemme de første årene og de har gått alene og krysset tre store gater uten lyskryss de første årene. Og jeg er overbevist om at krysset Hausmannsgate/Møllergata er minst like farlig som Bygdølokket. Der går det mange elever hver dag og det har vært mange klager på den skoleveien. Mine har ikke gått der da, heldigvis.

Det er litt forskjell på en 4-åring og skolebarn. Mine fikk gå alene fra andreklasse, men ikke en gang da ville jeg latt dem krysse Bygdøylokket alene hvis det var der skoleveien lå.

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Det er litt forskjell på en 4-åring og skolebarn. Mine fikk gå alene fra andreklasse, men ikke en gang da ville jeg latt dem krysse Bygdøylokket alene hvis det var der skoleveien lå.

Bygdøylokket er forresten den rundkjøringa du ser på kartet i linken som er lagt ut.

Du aner ikke hvor streng jeg har vært med ungene, men jeg ser jo det at småungene går rundt her jeg bor og da gjerne med eldre søsken som har begynt på skolen.

Jeg trodde det var meg som var ekstra streng for minstemann fikk knapt gå ut av bakgården før han var 12 år.

Gjest Elextra

Du aner ikke hvor streng jeg har vært med ungene, men jeg ser jo det at småungene går rundt her jeg bor og da gjerne med eldre søsken som har begynt på skolen.

Jeg trodde det var meg som var ekstra streng for minstemann fikk knapt gå ut av bakgården før han var 12 år.

''Jeg trodde det var meg som var ekstra streng for minstemann fikk knapt gå ut av bakgården før han var 12 år.

''

Hehe, virkelig? Syv- og niåringen min går en del rundt alene, men ikke i sentrum, da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...