Gå til innhold

folk som bader fullt påkledd i basseng

Anbefalte innlegg

I et bad nær meg har de følgende regel:

"Badegjester som av religiøse eller kulturelle forhold ønsker å bade i heldekkende tøy, må vaske hele kroppen inkludert håret, og iføre seg rent tøy som dusjes før de inntar svømmehallen. "

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

11

• morsan

9

• ShitDiddelyDo

8

• Sør

7

Jeg er ikke sikker på hvilke sykdommer man får fra klær?

Med vennlig hilsen

Nå var det vel ikke nødvendigvis slik at jeg er negativ til at folk bruker klær i basseng, da, men jeg er sterkt kritisk til manglende dusjing før inntreden i bassenget.

Skitne klær forurenser bassenget, akkurat som skitne kropper. Men jeg tror nok heller at skitne kropper utgjør en større smitterisiko enn klærne.

Jeg er en av dem fortsetter å som skrelle av meg badetøyet i dusjen helt til det kommer opp forbudtskilt ;-)

Jeg synes det er rart at majoriteten av både barn og voksne er blitt så sjenerte. Men i følge min mann er det ikke så "ille" i herregarderoben, der er det fortsatt flest som vasker seg uten klær påstår han.

Samme her, både jeg og jentene mine dusjer nakne. Det gjør også den eldste som nå har begynt med svømming på skolen, og hun blir litt uglesett siden hun gjør det. Helt merkelig!

"De som dusjer nakne før bad i offentlige basseng er snart en utdøende rase"

Hva mener du med det? Har ikke vært i svømmehall o.l på maaange år, dusjer folk i badetøy i dag?? Greit å få med seg..

Jepp, det dusjes med badetøy på. Og det gjøres rett under skiltene som sier at man skal bade uten badetøy, og dessuten vaske spesielt godt på steder hvor det naturlig er mer bakterier.

Skjønner ikke hvorfor folk tror at vi andre har lyst til å bade i deres dritt og bakterier. :-(

Gjest klær og basseng

Bukse? Nå ramler jeg av. Det er mulig jeg er for lite i basseng ... Snakker du om hverdagsbukser? Joggebukser? Jeans?

:o

''Snakker du om hverdagsbukser? Joggebukser? Jeans?''

bare jeg holder varmen, så er det hipp som happ;)

Annonse

Jepp, det dusjes med badetøy på. Og det gjøres rett under skiltene som sier at man skal bade uten badetøy, og dessuten vaske spesielt godt på steder hvor det naturlig er mer bakterier.

Skjønner ikke hvorfor folk tror at vi andre har lyst til å bade i deres dritt og bakterier. :-(

Jeg har aldri dusja naken _før_ jeg skal bade. Da dusjer jeg i badedrakt. Badedrakten er alltid nyvasket, da jeg vasker den hver gang jeg har brukt den. Så jeg utgjør ingen smitterisiko med badedrakta mi og ser ingen grunn til å være mer naken sammen med fremmede enn strengt tatt nødvendig. Litt sjenert må det være lov å være.

Etter badinga dusjer jeg selvsagt naken.

Nå var det vel ikke nødvendigvis slik at jeg er negativ til at folk bruker klær i basseng, da, men jeg er sterkt kritisk til manglende dusjing før inntreden i bassenget.

Skitne klær forurenser bassenget, akkurat som skitne kropper. Men jeg tror nok heller at skitne kropper utgjør en større smitterisiko enn klærne.

Helt enig.

Dog, jeg har et par stykker jeg synes burde ikle seg sementbukser før de bader...

:-)

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri dusja naken _før_ jeg skal bade. Da dusjer jeg i badedrakt. Badedrakten er alltid nyvasket, da jeg vasker den hver gang jeg har brukt den. Så jeg utgjør ingen smitterisiko med badedrakta mi og ser ingen grunn til å være mer naken sammen med fremmede enn strengt tatt nødvendig. Litt sjenert må det være lov å være.

Da har du jo misforstått hele greia...

Du skal vaske kroppen din så fri for bakterier som mulig FØR du entrer et offentlig bad. Det er jo hele poenget! Hva du gjør etterpå er jo revnende likegyldig for bassenget og de andre folka der, da skal du jo til ditt eget hjem.

Har du liksom aldri tenkt den tanken før? At du skal vaske av deg skitt og lort FØR du går i offentlig bad, altså?

Reglementene for hva man skal ha på seg er faen kuke meg helt bak mål. Hvis muslimer ikke klarer å bade uten å dekke seg til får de la være å bade. Hvis etniske norske ungdommer er så redde for å blotte kjønnet sitt i dusjen at de må dusje med truse eller badebukse - så får de faen meg la være også. Foreldrene til disse ungdommene burde vært prylt.

Skulle vært tvangsbada i isvann, klin nakne hele gjengen.

Faen for et angstfylt forfall!

Reglementene for hva man skal ha på seg er faen kuke meg helt bak mål. Hvis muslimer ikke klarer å bade uten å dekke seg til får de la være å bade. Hvis etniske norske ungdommer er så redde for å blotte kjønnet sitt i dusjen at de må dusje med truse eller badebukse - så får de faen meg la være også. Foreldrene til disse ungdommene burde vært prylt.

Du har et saftig språk :-)

Hehe du får sagt det ;-)

Annonse

Det er neppe religion, ettersom 98% av befolkningen ikke er muslimer.

Mye av ungdom i dag er klar over at bilder kan sendes overalt.

Med vennlig hilsen

Kanskje ikke påkledning i dusjen, med bruk av heldekkende plagg i bassenget er definitivt pga. religion. Da fortrinnsvis islam.

Det er jo kroppen din som først og fremst skal være ren.

Takk for at du lyser opp hverdagen vår med dine humoristiske innlegg!

Da har du jo misforstått hele greia...

Du skal vaske kroppen din så fri for bakterier som mulig FØR du entrer et offentlig bad. Det er jo hele poenget! Hva du gjør etterpå er jo revnende likegyldig for bassenget og de andre folka der, da skal du jo til ditt eget hjem.

Har du liksom aldri tenkt den tanken før? At du skal vaske av deg skitt og lort FØR du går i offentlig bad, altså?

Jeg dusjer hjemme hver morgen og kveld uansett, så at jeg behøver å dusje av meg skitt før jeg skal i bassenget, har ikke falt meg inn, faktisk. Men så klart, hvis man kun dusjer en gang i uka, så kan det jo være på sin plass å skrubbe seg litt ekstra før en skal i bassenget.

Jeg dusjer hjemme hver morgen og kveld uansett, så at jeg behøver å dusje av meg skitt før jeg skal i bassenget, har ikke falt meg inn, faktisk. Men så klart, hvis man kun dusjer en gang i uka, så kan det jo være på sin plass å skrubbe seg litt ekstra før en skal i bassenget.

Så du tror at de som dusjer nakne før basseng gjør det fordi de ikke dusjer hjemme mer enn en gang i uka? Jez...

Så du tror at de som dusjer nakne før basseng gjør det fordi de ikke dusjer hjemme mer enn en gang i uka? Jez...

Jeg tror ingenting om hva andre gjør, jeg sier bare hvordan jeg tenker for min egen del. Jeg er ren, badedrakta mi er ren, derfor er jeg ikke redd for å forpeste bassenget.

Jeg skjønner hvorfor de må ha regelen - jo flere som overholder den, jo renere vann i bassenget. Hvis _alle_ dusjet uten klær før de badet, ville selvsagt vannet i bassenget vært renere. Med "alle" mener jeg både de som ikke er så renslige og de som er relativt nydusjet hjemmefra når de kommer til bassenget. Men at jeg og andre som er ganske nydusjet hjemmefra utgjør en helserisiko for andre ved å droppe dusjinga naken, går jeg ikke med på.

Når det er sagt, så er det relativt sjelden jeg ser andre dusje nakne før de går i bassenget også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...