Gå til innhold

Har din religion/ tro/ liivssyn påvirket deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Tjo og heisann
Skrevet

Jeg meldte meg ut av den religionen som jeg var blitt "pådyttet" via barndommen... Jeg valgte meg ut av denne i voksen alder...og meldte meg inn i en annen....

Denne religionen har jeg studert og tenkt nøye gjennom...

Jeg kjenner at å studere livssyn gjør noe med meg...

Da jeg stod i den religionen som mine foreldre valgte for meg...så enset jeg denne ikke en tanke...

Den jeg valgte selv...har gjort noe med meg...

Jeg har blitt sterkere som menneske =)

Tjo og hei =)

Har din religion/ tro/ livssyn påvirket deg?

...og på hvilken måte har dette endret din personlighet?

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vokste opp uten religion. Hendte jeg stakk innom en søndagsskole for å få klistremerker etc....

Noe hendte meg i voksen alder og jeg ble døpt (var ikke barnedøpt eller konfirmert fra før).

Troen min har endret meg veldig, selv om jeg absolutt ikke er perfekt en plass....;(

Men jeg tror dypt og inderlig på Jeus ord, og da spesielt kjærlighetsbudene;)

Jeg feiler og lærer, men det er vel kanskje poenget, ikke vet jeg jeg....?

Lykke til med troen din, og Guds fred til deg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ingen definert religion, og det preger meg således lite. Men jeg synes det er interessant å lese om religion og ulike trosretninger. Jeg synes ikke det er rart at mange er religiøse, men jeg synes det er rart at opplyste mennesker kan henfalle til spesifikke skrifter. "Sånn er det". "Sånn er det ikke". "Det er feil". "Gud sa ikke det". "Det er korrekt, han sa nemlig det!".

Altså. Haaaaaaallo!

Det er ingen som vet. Men av en eller annen hysterisk grunn er det mange som tror de vet, og så krangler de seg imellom mht hvem som har rett.

Det er Mad Magazine i ramme alvor.

Dette har sikkert med min personlighet å gjøre, og innenfor alt, det være seg religion eller annet, er det viktig å tenke selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ingen definert religion, og det preger meg således lite. Men jeg synes det er interessant å lese om religion og ulike trosretninger. Jeg synes ikke det er rart at mange er religiøse, men jeg synes det er rart at opplyste mennesker kan henfalle til spesifikke skrifter. "Sånn er det". "Sånn er det ikke". "Det er feil". "Gud sa ikke det". "Det er korrekt, han sa nemlig det!".

Altså. Haaaaaaallo!

Det er ingen som vet. Men av en eller annen hysterisk grunn er det mange som tror de vet, og så krangler de seg imellom mht hvem som har rett.

Det er Mad Magazine i ramme alvor.

Dette har sikkert med min personlighet å gjøre, og innenfor alt, det være seg religion eller annet, er det viktig å tenke selv.

''Det er ingen som vet. Men av en eller annen hysterisk grunn er det mange som tror de vet, og så krangler de seg imellom mht hvem som har rett.''

Og det er en uting:(

Følger man kjærlighetsbudene, så holder man hele Bibelen:)

Jeg personlig er i mot abort, men jeg dømmer ingen som gjør det....Det er ikke min sak!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er ingen som vet. Men av en eller annen hysterisk grunn er det mange som tror de vet, og så krangler de seg imellom mht hvem som har rett.''

Og det er en uting:(

Følger man kjærlighetsbudene, så holder man hele Bibelen:)

Jeg personlig er i mot abort, men jeg dømmer ingen som gjør det....Det er ikke min sak!

Hadde bibelen kun bestått av ordene til Jesus hadde den ikke vært så kontroversiell. Enkelte talspersoner for de kristne ser ut til å ha glemt dette med nestekjærlighet, og fokuserer for mye på hva man skal eller ikke skal gjøre.

Sånn sett er kanskje ikke Gelius`siste utspill i form av en bibelsexbok så steike galt - da han forsøker å få fokus bort fra akkurat dette. I hvert fall er det det jeg så han si på nyhetene i kveld, men det er enkelt å mistenke ham for å være mest opphengt i seg selv. ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hadde bibelen kun bestått av ordene til Jesus hadde den ikke vært så kontroversiell. Enkelte talspersoner for de kristne ser ut til å ha glemt dette med nestekjærlighet, og fokuserer for mye på hva man skal eller ikke skal gjøre.

Sånn sett er kanskje ikke Gelius`siste utspill i form av en bibelsexbok så steike galt - da han forsøker å få fokus bort fra akkurat dette. I hvert fall er det det jeg så han si på nyhetene i kveld, men det er enkelt å mistenke ham for å være mest opphengt i seg selv. ;)

'' Enkelte talspersoner for de kristne ser ut til å ha glemt dette med nestekjærlighet, og fokuserer for mye på hva man skal eller ikke skal gjøre.''

Absolutt!

''Sånn sett er kanskje ikke Gelius`siste utspill i form av en bibelsexbok så steike galt - da han forsøker å få fokus bort fra akkurat dette. I hvert fall er det det jeg så han si på nyhetene i kveld, men det er enkelt å mistenke ham for å være mest opphengt i seg selv. ;)''

Mannen er steike gal! Kjenner han faktisk, og boka er kun skrevet for oppmerksomhet:(

Han forvrenger bibelvers til egen forståelse, nettopp for å få oppmerksomhet, dessverre;)

Mistenker han egentlig for å være ateist.....

Skrevet

Jesus er vel Bibelens helvetepredikant.

I Norge har man en slags "redigert" og snill versjon av ham, men det vanker både helvete og annet for de som ikke tror slik han mener.

Med vennlig hilsen

Skrevet

'' Enkelte talspersoner for de kristne ser ut til å ha glemt dette med nestekjærlighet, og fokuserer for mye på hva man skal eller ikke skal gjøre.''

Absolutt!

''Sånn sett er kanskje ikke Gelius`siste utspill i form av en bibelsexbok så steike galt - da han forsøker å få fokus bort fra akkurat dette. I hvert fall er det det jeg så han si på nyhetene i kveld, men det er enkelt å mistenke ham for å være mest opphengt i seg selv. ;)''

Mannen er steike gal! Kjenner han faktisk, og boka er kun skrevet for oppmerksomhet:(

Han forvrenger bibelvers til egen forståelse, nettopp for å få oppmerksomhet, dessverre;)

''

Mistenker han egentlig for å være ateist.....''

....eh...

Ateister tror ikke på Gud/Bibelen.

Gjest segunda
Skrevet

Absolutt!

Hvem ville fremstått slik som han uten å ønske oppmerksomhet? Han er ikke den første og heller ikke den siste.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jesus er vel Bibelens helvetepredikant.

I Norge har man en slags "redigert" og snill versjon av ham, men det vanker både helvete og annet for de som ikke tror slik han mener.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke fått med meg helvetestekstene hans. Men uansett er også ordene til Jesus basert på historier fortalt av kristne i ettertid, og disse har ofte hatt en agenda.

Så det er vel samme greia med ham som med alt annet i bibelen. Vandrerhistorier brukt for å tjene formålet til mennesker med en agenda.

Ergo er det ganske absurd å tro på dette. I hvert fall i vår opplyste tid.

Skrevet

Hvem ville fremstått slik som han uten å ønske oppmerksomhet? Han er ikke den første og heller ikke den siste.

Å gjøre alle folk i verden til Jesu' disipler krever en del oppmerksomhet, spesielt etter at kunnskap ble lettere tilgjengelig.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Absolutt!

''Mannen er steike gal! Kjenner han faktisk, og boka er kun skrevet for oppmerksomhet:(''

Du er kanskje en av kvinnene han skriver om? ;)

''Han forvrenger bibelvers til egen forståelse, nettopp for å få oppmerksomhet, dessverre;)''

Det er det relativt mange innen kristendommen som gjør.

''Mistenker han egentlig for å være ateist.....''

En ateist fornekter Gud. Det gjør han ikke. Men han ser ut til å gå lengre enn de fleste prester i å lese bibelen som andre leser Cupido. ;)

Skrevet

Absolutt!

''Mannen er steike gal! Kjenner han faktisk, og boka er kun skrevet for oppmerksomhet:(''

Så nestekjærlig....

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg helvetestekstene hans. Men uansett er også ordene til Jesus basert på historier fortalt av kristne i ettertid, og disse har ofte hatt en agenda.

Så det er vel samme greia med ham som med alt annet i bibelen. Vandrerhistorier brukt for å tjene formålet til mennesker med en agenda.

Det var sikkert en eller annen Jesus som vandret rundt i Midtøsten for 2000 år siden, og etter den tids standard var han sikkert ganske radikal, men det var etter standardene for 2000 år siden, og det har selvsagt liten relevans i dagens samfunn.

Men hva han faktisk sa og gjorde er nok noe man aldri finner ut av, og det er selvsagt langt bedre på å fokusere på hva man kan gjøre i 2010.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du er kanskje en av kvinnene han skriver om? ;)

''Han forvrenger bibelvers til egen forståelse, nettopp for å få oppmerksomhet, dessverre;)''

Det er det relativt mange innen kristendommen som gjør.

''Mistenker han egentlig for å være ateist.....''

En ateist fornekter Gud. Det gjør han ikke. Men han ser ut til å gå lengre enn de fleste prester i å lese bibelen som andre leser Cupido. ;)

Det er jo mulig at han har basert seg på Cupido!?

;-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo mulig at han har basert seg på Cupido!?

;-)

Med vennlig hilsen

Eventuelt burde han kanskje ha lest Cupido da han var 16 sånn som andre menn. Da hadde han kanskje ikke sett lesbeorgier på de mest utrolige steder i bibelen, og han hadde muligens ikke tolket høysangen til å dreie seg om urinsex. :)

Men fantasi skal han ha for å ha!

Dagbladets anmeldelse er ganske morsom.

http://www.dagbladet.no/2010/10/19/kultur/litteratur/bok/anmeldelser/litteraturanmeldelser/13904821/

Skrevet

W&M er litt passende i dag: Jesus med tourettes:

http://wulffmorgenthaler.dk/strip/tourette-WM_strip_DK_20101020.jpg

;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...