Gå til innhold

Hva menes med "uketimer"?

Gjest føler meg litt dum nå! ;)

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg litt dum nå! ;)

Skal ta fag via Den åpne skole, som er noe nettbasert og noe oppmøte, for å få generell studiekompetanse. Til norsk står der feks for oppmøte "omfang 15 uketimer i skole".

Hæ?

Skal jeg møte opp 15 timer i uka hele året da altså? Skjønner ikke helt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354945-hva-menes-med-uketimer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det heller betyr 15 ukentlige enkle timer i løpet av hele studietida. 15 timer norsk i uka er jo "mord." Vet ikke om det er sånn nå, men jeg huser at de som gikk tegning, form og farge tok hele norsksulamitten siste året - ti timer norsk pr uke, dvs en dobbelttime norsk hver dag hele året. Det var det som skulle til for å få studiekompetansegodkjennelse på det Slik tror nok ikke de har lagt opp noe som for en stor del er selvstudium. Det høres i alle fall helt merkelig ut for meg med så mange norsktimer hver uke når antall timer på et helt skoleår var 10pr uke.

Så du skal neppe ha femten timer norsk i uka. Garanterer ikke at jeg skriver korrekt, men jeg tror likevel jeg kan si

Don't worry:-)

Caloni Makaroni

Nerda har delvis rett - det er 10 timer norsk i uka på påbygningsåret, men det er er de resterende timene - da har man hatt litt norsk de foregående årene også.

15 uketimer i skole vil si at det er 15 timer i uka, og det tilsvarer norskpensum for alle tre årene. Men det kan være at denne skolen gjør det mer komprimert. Jeg tok fysikk på Sonans, og det er egentlig 5 uketimer i ett år, men Sonans' kurs gikk over et halvt år, med 6 uketimer.

Norsk er et veldig omfattende fag å ta, ikke til å komme bort i fra det!

Caloni Makaroni

Jeg leste innlegget ditt nøyere nå - ser at det er nettbasert. Da mener de bare å henvise til at dette faget tilsvarer 15 skoletimer i uka, for å gi deg et bilde av hvor mye arbeid det er, samt eventuelt hvor stor støtte du får fra Lånekassen (de beregner etter uketimer/studiebelastning).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...