Gå til innhold

FU: Julebord, med eller uten følge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert vært opp mange ganger før, men, men...

Julebord arrangert av jobben, med eller uten følge?

På min jobb blir det ikke julebord i år på grunn av litt forskjellige grunner. Men når vi har snakket om det, har guttene helst ønsket julebord uten følge. Jeg kunne tenkt meg julebord med følge. Siden jeg jobber i et mannsdominert miljø, synes jeg det hadde vært flott om samboeren min kunne fått hilst på gutta jeg jobber sammen med.

På samboerens jobb blir det julebord, uten følge. Flertallet bestemte dette. Liten overvekt av kvinner på hans arbeidsplass.

Jeg ser en del fordeler med å ha julebord uten følge, men jeg ser mange fordeler med å ha julebord med følge også. :-)

Hva liker dere best?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

11

• morsan

4

• Axcia

4

• Mammantil3

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg foretrekker julebord uten følge. Hyggelig å treffe kolleger på fest i mellom, og mange preges veldig om partner er med. Tror de fleste kollegene mener det samme, men sikkert noen som ikke gjør det.

Hyggelig om det på annet tidspunkt i året kan arrangeres en middag e.l. med partnere, slik at man også får truffet disse. Men julebordet er hyggeligst bare med kolleger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Uten, selvfølgelig. Du tar ikke med fisk på fisketur.

Nå var jeg usjarmerende harry.

Skrevet

Uten, selvfølgelig. Du tar ikke med fisk på fisketur.

Nå var jeg usjarmerende harry.

Hihi....

Usjarmerende kan også være sjarmerende. :-)

Skrevet

Jeg liker best med følge, men det er kanskje fordi jeg er så ung at jeg fremdeles elsker å være sammen med partneren min, spesielt når noe hyggelig skjer.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vi har ikke julebord. Vi har julelunsj på jobb og den er like bra som et julebord. Vi har også en personalfest etter jul og det er som et julebord å regne.

Julebordet til mannen min er med følge hvor vi overnatter på hotell. Det er alltid like koselig.

Skrevet

Vi har noen ganger med følge og noen ganger uten. Jeg syns uten er gøyest, uten tvil.

Med feller er halvparten så gøy og dobbelt så dyrt... ;-)

Skrevet

Julebord? Jeg tror ikke vi skal ha noe julebord i år, men er ikke sikker. Denne tradisjonen må da snart ha overlevet seg selv? Julebord er omtrent like harry som det grisefestene var i syden for ca 100 år siden.

En haug med folk som ellers kun omgås i jobbsammenheng, som drikker seg drita, knuller på bakrommet og slår ned sjefen. Sjarmerende! Ikke skjønner jeg hva partneren har der å gjøre. Dette er et internt "drite oss ut" arrangement.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har noen ganger med følge og noen ganger uten. Jeg syns uten er gøyest, uten tvil.

Med feller er halvparten så gøy og dobbelt så dyrt... ;-)

''Med feller er halvparten så gøy og dobbelt så dyrt... ;-)

''

Hehe, nettopp!

Gjest Elextra
Skrevet

Julebord? Jeg tror ikke vi skal ha noe julebord i år, men er ikke sikker. Denne tradisjonen må da snart ha overlevet seg selv? Julebord er omtrent like harry som det grisefestene var i syden for ca 100 år siden.

En haug med folk som ellers kun omgås i jobbsammenheng, som drikker seg drita, knuller på bakrommet og slår ned sjefen. Sjarmerende! Ikke skjønner jeg hva partneren har der å gjøre. Dette er et internt "drite oss ut" arrangement.

Har du i det hele tatt vært på julebord eller bare lest om det i Dagbladet?

Jeg synes det er en fin tradisjon! På jobben min kjenner vi oss overhodet ikke igjen i slike beskrivelser som du nevner, selv om vi jo tar oss en fest og en tår! :-)

Skrevet

Jeg synes det er en fin tradisjon! På jobben min kjenner vi oss overhodet ikke igjen i slike beskrivelser som du nevner, selv om vi jo tar oss en fest og en tår! :-)

Hvor er det du jobber? Frelsesarmeen?

Skrevet

Det du beskriver, har nok overlevd seg selv, ja - i den grad det har eksistert noen gang.

Tror det er langt mellom arbeidsplassene der det foregår på den måten.

Jeg har jobbet nesten 20 år i en privat bedrift, og det eneste som var litt løssluppent (f.eks. hadde fri tilgang til alkohol), var arrangementer for store kunder. Vi ansatte ble tilbudt langt mer nøkterne opplegg.

Gjest Elextra
Skrevet

Det du beskriver, har nok overlevd seg selv, ja - i den grad det har eksistert noen gang.

Tror det er langt mellom arbeidsplassene der det foregår på den måten.

Jeg har jobbet nesten 20 år i en privat bedrift, og det eneste som var litt løssluppent (f.eks. hadde fri tilgang til alkohol), var arrangementer for store kunder. Vi ansatte ble tilbudt langt mer nøkterne opplegg.

''og det eneste som var litt løssluppent (f.eks. hadde fri tilgang til alkohol)''

Vi har stort sett fri tilgang til alkohol også på interne julebord. Men folk er vel godt oppdratt, i hvertfall vet de å begrense seg. Kan ikke huske at noen har blitt kanakas fulle (vel, vi har ledd litt av noen som er uvante med å drikke), har åpenlyst rotet med sekretæren eller sjefen, eller har foretatt seg noe annet "julebordtypisk".

Skrevet

Hvor er det du jobber? Frelsesarmeen?

Ja, Elextra står ved grytene med sort skaut ;-) ...og med laptopen under serken (hva søren heter det).

Skrevet

Jeg ville hatt uten følge og, men det er ikke fordi jeg sal fly rundt og flørte med alle de mannlige kollegaene mine;-P

Jeg troe vi blir mer sammenspleiset dersom vi er der aleine, uten følge. En annen ting er jo at mange da ville følt at de måtte ta seg av partneren sin og får derfor ikke pratet så mye med kollegaene.

Skrevet

''Jeg synes det er en fin tradisjon! På jobben min kjenner vi oss overhodet ikke igjen i slike beskrivelser som du nevner, selv om vi jo tar oss en fest og en tår! :-)''

Samme her, har aldri vært på et jobb-arrangement som ligner det minste på det nick beskriver...

Skrevet

Jeg kjenner overhodet ikke igjen det du beskriver! Vi møtes og spiser og drikker på en restaurant. Deretter bærer det hjem til en eller annen for litt mer drikke og snacks. Her er det ingen flatfyll og knulling i det heletatt.

Skrevet

Ja, Elextra står ved grytene med sort skaut ;-) ...og med laptopen under serken (hva søren heter det).

Visste ikke at de brukte skaut i frelsesarmeen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...