Gå til innhold

FU: Julebord, med eller uten følge

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, Elextra står ved grytene med sort skaut ;-) ...og med laptopen under serken (hva søren heter det).

Skal jeg melde deg til Webmaster for outing?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

11

• morsan

4

• Axcia

4

• Mammantil3

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville hatt uten følge og, men det er ikke fordi jeg sal fly rundt og flørte med alle de mannlige kollegaene mine;-P

Jeg troe vi blir mer sammenspleiset dersom vi er der aleine, uten følge. En annen ting er jo at mange da ville følt at de måtte ta seg av partneren sin og får derfor ikke pratet så mye med kollegaene.

Enig med deg! Dessuten vil de som ikke har en partner slippe å føle på det.

Skrevet

Uten, for da kan jeg flørte i vilden sky og så trenger jeg ikke å føle ansvar for at han også har det ok.

Skrevet

Skal jeg melde deg til Webmaster for outing?

Du må nok det, nå ;-)

Skrevet

Visste ikke at de brukte skaut i frelsesarmeen?

Hmmm, gjør de ikke? Nei, de bruker kanskje sånn hatt som er sort.

Jeg tenkte vel på noe mer nonne-lignende ;-)

Skrevet

Julebord? Jeg tror ikke vi skal ha noe julebord i år, men er ikke sikker. Denne tradisjonen må da snart ha overlevet seg selv? Julebord er omtrent like harry som det grisefestene var i syden for ca 100 år siden.

En haug med folk som ellers kun omgås i jobbsammenheng, som drikker seg drita, knuller på bakrommet og slår ned sjefen. Sjarmerende! Ikke skjønner jeg hva partneren har der å gjøre. Dette er et internt "drite oss ut" arrangement.

Siden ingen andre har opplevd den type julebord du beskriver, tilhører vel jeg en av de få harry som faktisk har vært på disse. Ikke at jeg har hatt meg med sjefen på toalettet, men har sett smakløsheten. :-)

Men jeg har også opplevd koselige julebord. Både med og uten følge. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville hatt uten følge og, men det er ikke fordi jeg sal fly rundt og flørte med alle de mannlige kollegaene mine;-P

Jeg troe vi blir mer sammenspleiset dersom vi er der aleine, uten følge. En annen ting er jo at mange da ville følt at de måtte ta seg av partneren sin og får derfor ikke pratet så mye med kollegaene.

Nettopp.

Gjest verinoca
Skrevet

På min arbeidsplass er det økonomien som begrenser hvem som får være med på julebord. Vi har ikke råd til å betale for følge.

Og jeg synes i grunn det er ok slik. Blir ikke det samme og "utenforstående" skulle være med.

Skrevet

Absolutt julebord MED følge!!!!!

Hos oss er det fifty-fifty med damer og menn, har vel inntil nylig vært overvekt av menn. Vi har i mange år hatt julebord med følge, og det har jeg syntes var veldig hyggelig, at vi kunne treffe de andres ektefeller/samboere, og at mannen min kunne treffe de jeg jobber med.

MEN - i år blir det annerledes, har ledergruppa bestemt :-( Julebordet i år blir uten følge.

Kjipt.

Skrevet

Tja... Jeg har med følge uansett og synes det er hyggelig ;-)

Skrevet

Kommer an på hvor stor bedriften er, synes jeg. Jeg har vært med på begge deler. I liten bedrift der man jobber tett sammen er det hyggelig å ha julebord med følge, slik at samboere/ektefeller kan bli kjent med kollegene og omvendt. Men i større firmaer der man gjerne bare har tett kontakt innenfor eget team er det best med julebord uten følge, slik at man kan konsentrere seg om å omgås og bli kjent med kolleger man ikke har så mye kontakt med til daglig.

Skrevet

Jeg liker best julebord uten følge. Jeg kunne gjerne hatt med meg mannen min, men jeg vet ikke om han hadde kost seg like mye som meg, og da hadde ikke jeg klart å kose meg heller! Så hadde vi antagelig gått hjem tidlig istedenfor å ha det kjempegøy til langt på natt.

jeg har vært med på hans julebord noen ganger, og føler meg litt ukomfortabel med masse ingeniørfolk som spør snodige spørsmål om hva jeg jobber med. Mye hyggeligere på min egen jobb der de andre er mer som meg.

Skrevet

Jeg har aldri vært på noe julebord med følge, ikke mannen min heller, er dette vanlig?

Jeg foretrekker julebord uten følge. Det er jo en jobb-fest og da syns jeg det blir feil å ta med andre som ikke jobber der.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har aldri vært på noe julebord med følge, ikke mannen min heller, er dette vanlig?

Jeg foretrekker julebord uten følge. Det er jo en jobb-fest og da syns jeg det blir feil å ta med andre som ikke jobber der.

Hva er galt med at ektefeller blir kjent med jobbkolleger...?

Skrevet

''Hva er galt med at ektefeller blir kjent med jobbkolleger...?''

Hvorfor skulle man ha noe stort ønske om å bli kjent med ektefellens arbeidskolleger?

Sånn bortsett fra at min kjære jobber på en veldig mannsdominert arbeidsplass og at det sikkert ville være massevis av menn der å titte på, så føler jeg ikke akkurat for å være med på deres julebord nei. Dessuten har jeg jo mann allerede. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor skulle man ha noe stort ønske om å bli kjent med ektefellens arbeidskolleger?

Sånn bortsett fra at min kjære jobber på en veldig mannsdominert arbeidsplass og at det sikkert ville være massevis av menn der å titte på, så føler jeg ikke akkurat for å være med på deres julebord nei. Dessuten har jeg jo mann allerede. ;o)

''Hvorfor skulle man ha noe stort ønske om å bli kjent med ektefellens arbeidskolleger?''

Jeg kunne godt tenke meg å treffe kollegenes feller, er jo litt nysgjerrig på dem som jeg har hørt en del om, men synes ikke julebordet er rett arena.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''Sånn bortsett fra at min kjære jobber på en veldig mannsdominert arbeidsplass og at det sikkert ville være massevis av menn der å titte på, så føler jeg ikke akkurat for å være med på deres julebord nei''

Verken jeg eller min mann kjenner noen på de julebordene gjennom jobben hans. Han jobber som konsulent gjennom et firma og det betyr at det kommer konsulenter fra flere forskjellige firma på julebordene. Men disse julebordene er så koselige. Vi bor på hotell, et veldig koselig et med koselig pyntet julestemning. Gleder meg til julebordet hvert år jeg:-)

Skrevet

''Hvorfor skulle man ha noe stort ønske om å bli kjent med ektefellens arbeidskolleger?''

Jeg kunne godt tenke meg å treffe kollegenes feller, er jo litt nysgjerrig på dem som jeg har hørt en del om, men synes ikke julebordet er rett arena.

''Jeg kunne godt tenke meg å treffe kollegenes feller, er jo litt nysgjerrig på dem som jeg har hørt en del om, men synes ikke julebordet er rett arena.''

Noen av dem har jeg jo truffet på andre arenaer og det har vært veldig hyggelig, men jeg er også usikker på om et julebord som jo gjerne utarter en del er den rette plassen. :o)

Jeg oppmuntrer kjæresten til å dra da, men han vil som regel ikke han heller. *hehe* Vi er utrolig usosiale...

Skrevet

Julebord er jo en sosial greie hvor man får muligheten til å prate og bli bedre kjent med kolleger i en annen setting. Bra for samarbeidet! Da syns jeg det blir litt forstyrrende å dra inn masse ukjente ektefeller/samboere som man ikke kommer til å treffe igjen uansett.

Men for all del, det er da ikke noe galt i det, men jeg foretrekker altså en kveld med bare kollegene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...