Gå til innhold

Dagens bokanbefaling (Krim).

Anbefalte innlegg

Gjest verdt å lese

Jeg har lyst til å anbefale tre krimbøker jeg nettopp har lest. Sjelden jeg har vært så begeistret for krim, og disse bøkene gir en noe i tillegg. Samfunnsengasjert krim med enormt gode personskildringer. Fabelaktig språk. Sitter i magen og berører.

Anders Roslund og Børge Hellstrøm. "Boks 21.""Oppreisningen". "Jenta under byen".

Den siste nyutkomne står øverst på ønskelisten og heter "Tre sekunder". Har fått enormt gode kritikker og skal nå lanseres i USA. jeg gleder meg.

Den første boken deres heter "Udyret" og den likte jeg ikke . Mer som en kladd til de fant utav det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355004-dagens-bokanbefaling-krim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verdt å lese

Jeg synes ikke de helt har funnet formen der, og persongalleriet er ikke helt "satt" på en måte, noe som ikke er så rart siden det er første boken deres sammen. Men smaken er som baken, og det er jo ikke en dårlig bok i seg selv. Men jeg leste den sist etter de andre tre, og da synes jeg forskjellen ble stor. Den er jo også ganske rå og ubehagelig å lese.

Men gode bøker ja!

Gjest verdt å lese

Jeg likte faktisk "udyret" best jeg, av de du nevner. Jeg slukte den, selvom den jo er ganske ekkel og opprivende (men det er jo meningen). Ellers er jeg helt enig i dette er superspennende (og debattskapende & samfunnskritiske!) bøker .)

Jeg synes ikke de helt har funnet formen der, og persongalleriet er ikke helt "satt" på en måte, noe som ikke er så rart siden det er første boken deres sammen. Men smaken er som baken, og det er jo ikke en dårlig bok i seg selv. Men jeg leste den sist etter de andre tre, og da synes jeg forskjellen ble stor. Den er jo også ganske rå og ubehagelig å lese.

Men gode bøker ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...