Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg jobber med et barn som er veldig glad i å synge og høre på den sangen. Synger den ofte men vet egentlig ikke hva den handler om, eller hvem denne Luka er. Vet dere? 0 Siter
Alize Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Barnemishandling og vold i hjemmet. Luka er det barnet som blir mishandlet, og som forsøker å fornekte og skjule mishandlingen. 0 Siter
Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Den handler om familievold. Ok, jeg var ikke helt sikker på det. Litt pussig at det barnet jeg jobber med selv har en slik bakgrunn. Han kan ikke engelsk så han vet ikke hva de synger. Men kanskje han senser noe? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Ok, jeg var ikke helt sikker på det. Litt pussig at det barnet jeg jobber med selv har en slik bakgrunn. Han kan ikke engelsk så han vet ikke hva de synger. Men kanskje han senser noe? Han "senser" hva sangen handler om...? Det er vel heller sannsynlig at sangen har en fin melodi. 0 Siter
Angustia Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 'Luka' blir mishandla av partneren og føler seg skamfull for dette, ergo ber ho om at ingen skal stille spørsmål rundt bråk og blåmerker. En fin og tankevekkende sang, men ikke akkurat egna som barnesang.... 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Ok, jeg var ikke helt sikker på det. Litt pussig at det barnet jeg jobber med selv har en slik bakgrunn. Han kan ikke engelsk så han vet ikke hva de synger. Men kanskje han senser noe? Har du lest teksten? http://www.lyricsdomain.com/19/suzanne_vega/luka.html Som spesialpedagog antar jeg at du kan engelsk. Jeg syns det er litt merkelig at du da ikke har forstått hva det handler om, samtidlig som du mener at et barn uten engelskkunnskaper skal "sense" det. 0 Siter
Angustia Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 'Luka' blir mishandla av partneren og føler seg skamfull for dette, ergo ber ho om at ingen skal stille spørsmål rundt bråk og blåmerker. En fin og tankevekkende sang, men ikke akkurat egna som barnesang.... Hmpf, partner"/ voksne" falt bort.. Men ser at du har fått mange gode svar. 0 Siter
Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Har du lest teksten? http://www.lyricsdomain.com/19/suzanne_vega/luka.html Som spesialpedagog antar jeg at du kan engelsk. Jeg syns det er litt merkelig at du da ikke har forstått hva det handler om, samtidlig som du mener at et barn uten engelskkunnskaper skal "sense" det. det er ikke en sang jeg har så mye erfaring med. Er Luka et barn eller voksen? 0 Siter
Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 'Luka' blir mishandla av partneren og føler seg skamfull for dette, ergo ber ho om at ingen skal stille spørsmål rundt bråk og blåmerker. En fin og tankevekkende sang, men ikke akkurat egna som barnesang.... Det er litt merkelig dette her. Teksten på sangen burde vært innlysende, men likevel får jeg assosiasjoner til noe helt annet en familievold.. 0 Siter
Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Han "senser" hva sangen handler om...? Det er vel heller sannsynlig at sangen har en fin melodi. Det er mange sanger som han liker, men vi kommer alltid tilbake til denne. Han er psykisk utviklingshemmet og har ikke et stort ordforråd, men han er glad i slike sanger. Jeg synes sangen er litt kjedelig 0 Siter
Sør Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 det er ikke en sang jeg har så mye erfaring med. Er Luka et barn eller voksen? Det handler om et barn: http://en.wikipedia.org/wiki/Luka_%28song%29 Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest spesialpedagogen Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Barnemishandling og vold i hjemmet. Luka er det barnet som blir mishandlet, og som forsøker å fornekte og skjule mishandlingen. Det blir på en måte litt absurd å sitte på en institusjon for barnevernsbarn og synge en sang om familievold ) Kanskje vi også skal synge Ole Paus og " i en sofa fra Ikea"? 0 Siter
Alize Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Det blir på en måte litt absurd å sitte på en institusjon for barnevernsbarn og synge en sang om familievold ) Kanskje vi også skal synge Ole Paus og " i en sofa fra Ikea"? Huff, ja, det er vel mildt sagt et litt upassende sangvalg for den konteksten ;-) Jeg regner med det er melodien som fenger barnet, ikke teksten, så du kan jo forsøke å finne sanger som har en liknende melodi, men annen tekst for "variasjonens" skyld :-) 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Hvordan kan du være spesialpedagog, og ikke kunne engelsk? Hvor er du utdannet? det var det rareste med ditt innlegg. Hvis du har strøket i engelskfaget, så bør du vel ikke kunne få godkjent studien din? Teksten er jo veldig enkel å følge med på: mitt navn er luca. jeg bor ovenpå dere. osv. det handler jo om et barn som blir mishandlet, og som ikke vil at noen skal spørre hvordan h#n har det. 0 Siter
Sør Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Hvordan kan du være spesialpedagog, og ikke kunne engelsk? Hvor er du utdannet? det var det rareste med ditt innlegg. Hvis du har strøket i engelskfaget, så bør du vel ikke kunne få godkjent studien din? Teksten er jo veldig enkel å følge med på: mitt navn er luca. jeg bor ovenpå dere. osv. det handler jo om et barn som blir mishandlet, og som ikke vil at noen skal spørre hvordan h#n har det. Det er faktisk ikke åpenbart fra teksten at det nødvendigvis handler om et barn. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Hvordan kan du være spesialpedagog, og ikke kunne engelsk? Hvor er du utdannet? det var det rareste med ditt innlegg. Hvis du har strøket i engelskfaget, så bør du vel ikke kunne få godkjent studien din? Teksten er jo veldig enkel å følge med på: mitt navn er luca. jeg bor ovenpå dere. osv. det handler jo om et barn som blir mishandlet, og som ikke vil at noen skal spørre hvordan h#n har det. Det står jo ingen steder at trådstarter ikke kan engelsk. Man kan tyde sanger på forskjellige måter, og alle trenger jo ikke tyde den som at det er et barn. 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Det står jo ingen steder at trådstarter ikke kan engelsk. Man kan tyde sanger på forskjellige måter, og alle trenger jo ikke tyde den som at det er et barn. Sant nok. Det kan jo være en voksen også. Har bare alltid trodd at det handlet om et barn. 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Det er faktisk ikke åpenbart fra teksten at det nødvendigvis handler om et barn. Nei, skjønner det nå. har bare alltid trodd det. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Hvordan kan du være spesialpedagog, og ikke kunne engelsk? Hvor er du utdannet? det var det rareste med ditt innlegg. Hvis du har strøket i engelskfaget, så bør du vel ikke kunne få godkjent studien din? Teksten er jo veldig enkel å følge med på: mitt navn er luca. jeg bor ovenpå dere. osv. det handler jo om et barn som blir mishandlet, og som ikke vil at noen skal spørre hvordan h#n har det. Barn? Den handler om en voksen som blir mishandlet av samboeren sin, og som prøver å holde dette skjult for omverden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.