Gå til innhold

Ikke bare bare å være jente..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• megler Smekk

7

• laguna1

3

• Angustia

1

Mest aktive i denne tråden

Det skjer over 40 ganger i døgnet i Norge. Hver dag. Hele året.

De aller aller fleste er ikke overfallsvoldtekter, men blir begått av noen som den utsatte kjenner - (eks)kjæresten, samboer, mann, en "venn", osv.

Effektene av denne type voldtekt er ofte gjerne verre enn overfallsvoldtektene.

Man håper bare flere blir tatt for det.

Med vennlig hilsen

..og selv om det ikke står i artikkelen.. tipper jeg dette er en av utenlandsk opprinnelse.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil..

Jeg har mange venner, flest etnisk norske men også noen uten etnisk norsk opprinnelse... To av disse har voldtatt og begge er etnisk norske....

Annonse

Jeg har mange venner, flest etnisk norske men også noen uten etnisk norsk opprinnelse... To av disse har voldtatt og begge er etnisk norske....

- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939

Gjest lei av dette

Det skjer over 40 ganger i døgnet i Norge. Hver dag. Hele året.

De aller aller fleste er ikke overfallsvoldtekter, men blir begått av noen som den utsatte kjenner - (eks)kjæresten, samboer, mann, en "venn", osv.

Effektene av denne type voldtekt er ofte gjerne verre enn overfallsvoldtektene.

Man håper bare flere blir tatt for det.

Med vennlig hilsen

Ille.

Men tror jeg har rett i mitt tips her, og det viser jo trenden i slike saker.

Kan ikke slutte å leve, men blir jo engstelig.

Det er så unødvending.

Blir så sint!

Du har rett i å bli sint.

Du har ikke rett i å henge ut bestemte grupper, når det store store flertall i de gruppene ikke har gjort noe galt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, de "anmeldte".

Hva med de resterende 90%?

Nå snakker vi om anmeldte overfallsvoldtekter, og forholder oss til det. Her er utlendinger, dvs. ikke-vestlige innvandrere overrepresentert. Det er fakta, og det kan du ikke feie under teppet.

Dermed er det stor sannsynlighet for at det er slik i denne saken også.

Du har rett i å bli sint.

Du har ikke rett i å henge ut bestemte grupper, når det store store flertall i de gruppene ikke har gjort noe galt.

Med vennlig hilsen

Du hang nå ut "menn" i gårdagens Malmø-diskusjon. Hadde du vært litt mer konsekvent i det du skriver hadde det vært lettere å ta deg seriøst.

Det er jævlig at sånt skjer, men folk må jo ikke slutte å gå ut eller å snakke med andre folk av den grunn. Man har liksom tapt om en går rundt og er redd på heltid og ikke gjør som man pleier og bør ha lov til. Husker jeg syntes det var dritekkelt for et par år tilbake, da var det en masse overfall og voldtekter rett rundt der jeg bodde, men vi tillot oss ikke å slutte å gjøre som vi vanligvis gjør, kanskje bortsett fra å følge de som bodde stillest & mørkest helt til porten. Hadde vi gjort annereledes føler jeg vel at vi alle hadde tapt mere enn man behøver. :)

Nå snakker vi om anmeldte overfallsvoldtekter, og forholder oss til det. Her er utlendinger, dvs. ikke-vestlige innvandrere overrepresentert. Det er fakta, og det kan du ikke feie under teppet.

Dermed er det stor sannsynlighet for at det er slik i denne saken også.

Men de anmeldte voldtektene utgjør kun 10% (eller mindre), så de resterende 90% (som er minst like alvorlige) er nok mer relevante.

======

''Det er fakta, og det kan du ikke feie under teppet.

Dermed er det stor sannsynlighet for at det er slik i denne saken også.''

Det er fakta at det var en mann, slik som deg, også.

Hva sier det om deg, synes du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...