Gå til innhold

Ikke bare bare å være jente..

Anbefalte innlegg

De er menn i hvert fall. Har ingen statistikk om kvinner som voldtar kvinner.

Det er kvinner i Norge som er dømt for å voldta menn. Jeg tror det også er kvinner som er dømt for overgrep mot kvinner, men jeg husker ikke detaljene.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• megler Smekk

7

• laguna1

3

• Angustia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Det skrev jeg da heller ikke at det var.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig med deg i diskusjoner om fordommer mot andre etniske grupper enn den ariske rasen (ja jeg våger å bruke de ordene). Jeg er likevel ikke enig med deg når du trekker frem 90% som er diffuse tall om et eller annet.

I tillegg så tror jeg ikke på forskning på samme måte som du gjør, kanskje fordi jeg driver innenfor forskning selv. Forskning gir pekepinner og antyder så lenge det ikke kommer nyere forskning som beviser noe annet, og det skjer det hele tiden.

Gjest segunda

Det er kvinner i Norge som er dømt for å voldta menn. Jeg tror det også er kvinner som er dømt for overgrep mot kvinner, men jeg husker ikke detaljene.

Med vennlig hilsen

Det finnes kvinner som er dømt for medvirkning til voldtekt av kvinner, eller gruppevoldtekt av kvinner. Har aldri hørt om en voldtekt hvor en kvinne voldtar en annen. Og statistikk finnes i hvert fall ikke.

Gjest sjøstjerna

Kan ikke slutte å leve, men blir jo engstelig.

Det er så unødvending.

Blir så sint!

Greit å bli sint.

Men jeg gidder ikke være det over tid.

Jeg tar mine forhåndsregler og har et godt liv. Jeg unngår å gå alene i mørke gater/lysløyper/parker om kvelden. Velger områder der jeg ser flere folk.

Jeg er helt enig med deg i diskusjoner om fordommer mot andre etniske grupper enn den ariske rasen (ja jeg våger å bruke de ordene). Jeg er likevel ikke enig med deg når du trekker frem 90% som er diffuse tall om et eller annet.

I tillegg så tror jeg ikke på forskning på samme måte som du gjør, kanskje fordi jeg driver innenfor forskning selv. Forskning gir pekepinner og antyder så lenge det ikke kommer nyere forskning som beviser noe annet, og det skjer det hele tiden.

Jeg skrev dette som svar til megler smekk:

''Ja, de "anmeldte".

Hva med de resterende 90%?''

Med det mente jeg at hans statistikk kun omhandler de "anmeldte" voldtektene, som utgjør under 10% av alle voldtekter. Statistikken hans er ikke nødvendigvis overførbar til de resterende 90% av tilfellene - og hvem som står bak dem vet vi ikke.

Med vennlig hilsen

Annonse

Men de anmeldte voldtektene utgjør kun 10% (eller mindre), så de resterende 90% (som er minst like alvorlige) er nok mer relevante.

======

''Det er fakta, og det kan du ikke feie under teppet.

Dermed er det stor sannsynlighet for at det er slik i denne saken også.''

Det er fakta at det var en mann, slik som deg, også.

Hva sier det om deg, synes du?

Jeg vet det er fakta at menn voldtar (og stort sett står for mer vold) enn kvinner, og at en del menn av utenlandsk opprinnelse står for en del mere kvinnerelatert vold (blandt annet overfallsvoldtekt) enn etnisk norske menn. Allikevel trekker jeg slett ikke den konklusjon at alle menn, og alle utenlandske menn i særdeleshet, er brutale og voldelige.

Tvert om, jeg tror at mannfolk flest er folk akkurat som andre folk, men fra mitt ståsted synes jeg absolutt det bør være lov å sette fingeren på enkelte kjennsgjerninger (for å komme frem til årsak og løsning, sånn på sikt.) istedet for å feie under teppet, fordi det er ubehagelig. Jeg tror det er fruktbart å diskutere hvorfor det har seg sånn at en spesiell type voldtekter har tilknytning til etnisitet. Og jeg ser ikke at jeg reiser generaliserende eller almenn kritiske pekefingre av den grunn..;)

Men de anmeldte voldtektene utgjør kun 10% (eller mindre), så de resterende 90% (som er minst like alvorlige) er nok mer relevante.

======

''Det er fakta, og det kan du ikke feie under teppet.

Dermed er det stor sannsynlighet for at det er slik i denne saken også.''

Det er fakta at det var en mann, slik som deg, også.

Hva sier det om deg, synes du?

Nå diskuterer vi anmeldte overfallsvoldtekter. Intent annet. Hold deg til saken.

Jeg skrev dette som svar til megler smekk:

''Ja, de "anmeldte".

Hva med de resterende 90%?''

Med det mente jeg at hans statistikk kun omhandler de "anmeldte" voldtektene, som utgjør under 10% av alle voldtekter. Statistikken hans er ikke nødvendigvis overførbar til de resterende 90% av tilfellene - og hvem som står bak dem vet vi ikke.

Med vennlig hilsen

Hold deg til de vi diskuterer du.

Jeg vet det er fakta at menn voldtar (og stort sett står for mer vold) enn kvinner, og at en del menn av utenlandsk opprinnelse står for en del mere kvinnerelatert vold (blandt annet overfallsvoldtekt) enn etnisk norske menn. Allikevel trekker jeg slett ikke den konklusjon at alle menn, og alle utenlandske menn i særdeleshet, er brutale og voldelige.

Tvert om, jeg tror at mannfolk flest er folk akkurat som andre folk, men fra mitt ståsted synes jeg absolutt det bør være lov å sette fingeren på enkelte kjennsgjerninger (for å komme frem til årsak og løsning, sånn på sikt.) istedet for å feie under teppet, fordi det er ubehagelig. Jeg tror det er fruktbart å diskutere hvorfor det har seg sånn at en spesiell type voldtekter har tilknytning til etnisitet. Og jeg ser ikke at jeg reiser generaliserende eller almenn kritiske pekefingre av den grunn..;)

Men da er det jo langt mer nærliggende å se på kjønn før etnisitet, ettersom tett på 100% av voldtekter utføres av menn.

Det sagt, det er åpenbart at begge disse statistikkene blir brukt "feil vei". Om det er 100% av bankran som blir utført av kvinner/kristne/funksjonshemmede, så angår ikke det de andre enn de som raner, fordi antall ranere utgjør en veldig liten del av gruppen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, her har en mann med for høye testosteronverdier vært på ferde igjen!

Det har fint lite med "testosteronverdier" å gjøre. Ikke bare må testosteronverdiene være meget høye før de gir endret adferd, men selv kastrerte menn kan voldta. Problemet sitter ikke mellom benene, men mellom ørene. Både hos kvinner og menn.

Gjest kneggetiknegg

Det har fint lite med "testosteronverdier" å gjøre. Ikke bare må testosteronverdiene være meget høye før de gir endret adferd, men selv kastrerte menn kan voldta. Problemet sitter ikke mellom benene, men mellom ørene. Både hos kvinner og menn.

''selv kastrerte menn kan voldta.''

Og det baserer du på...?

Men da er det jo langt mer nærliggende å se på kjønn før etnisitet, ettersom tett på 100% av voldtekter utføres av menn.

Det sagt, det er åpenbart at begge disse statistikkene blir brukt "feil vei". Om det er 100% av bankran som blir utført av kvinner/kristne/funksjonshemmede, så angår ikke det de andre enn de som raner, fordi antall ranere utgjør en veldig liten del av gruppen.

Med vennlig hilsen

Selvsagt. Jeg synes det er litt skandale at det ikke er mere forskning på hvorfor enkelte menn blir voldelige og årsaker til voldtekt etc.. Her tror jeg det er en del kunnskapsløshet ute og går blandt mange,og hva verre er, litt liten vilje til tiltak og ytterligere forskning...:S

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor mange mener at man ikke kan ta en kikk også på etnisitet, der etnisitet helt tydelig stikker nesa si frem som en faktor.. Jeg tror ikke man trenger å "beskytte" enkelte grupper i den grad at man trenger å undergrave fakta. Derimot tror jeg, for alles del, kvinners, menns, norske, utenlandske, at samfunnet trenger bedre forklaringer, interessert forskning, kunnskap og fakta, for å bedre kunne belyse årsaker til vold og brutalitet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...