Gå til innhold

Ikke bare bare å være jente..

Anbefalte innlegg

Selvsagt. Jeg synes det er litt skandale at det ikke er mere forskning på hvorfor enkelte menn blir voldelige og årsaker til voldtekt etc.. Her tror jeg det er en del kunnskapsløshet ute og går blandt mange,og hva verre er, litt liten vilje til tiltak og ytterligere forskning...:S

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor mange mener at man ikke kan ta en kikk også på etnisitet, der etnisitet helt tydelig stikker nesa si frem som en faktor.. Jeg tror ikke man trenger å "beskytte" enkelte grupper i den grad at man trenger å undergrave fakta. Derimot tror jeg, for alles del, kvinners, menns, norske, utenlandske, at samfunnet trenger bedre forklaringer, interessert forskning, kunnskap og fakta, for å bedre kunne belyse årsaker til vold og brutalitet. :)

Fordi selv om én gruppe er overrepresentert så betyr ikke det noe for *resten av gruppen*, så lenge prosentandelen som begår ulovligheter er liten sammenlignet med populasjoen.

Og hvis man begynner å etterforske på basis av "hudfarge", så har man allerede akseptert det rasistiske premisset at folks hudfarge er avgjørende for oppførsel.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• megler Smekk

7

• laguna1

3

• Angustia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest kneggetiknegg

En som jobber med incest-utsatte forteller at ca 40% av dem har blitt misbrukt av kvinner, så det er ikke bare noe manne-problem.

Med vennlig hilsen

Helt forferdelig og uforståelig at også kvinner kan voldta... :-((

Men hovedandelen av de som voldtar er menn, og _det_ må jo ha en årsak. Hvilken? Ja, det strides vel de lærde om... Men _noe_ må det jo være!

En som jobber med incest-utsatte forteller at ca 40% av dem har blitt misbrukt av kvinner, så det er ikke bare noe manne-problem.

Med vennlig hilsen

Virkelig? Er 40% av incestiøse tilfeller utført av kvinner?? Det greier jeg faktisk ikke tro før jeg ser tallene og faglig uttalelse.

Virkelig? Er 40% av incestiøse tilfeller utført av kvinner?? Det greier jeg faktisk ikke tro før jeg ser tallene og faglig uttalelse.

Det ble nevnt i en norsk undersøkelse, og forklart med at kvinner ofte skjuler overgrep i omsorgsrollen. Jeg kan ikke vurdere hvor korrekt tallet er, og poenget er dog ikke om det er 20% eller 40%, men at menn ikke har noe monopol på overgrep. Hvis man tror det vil man "gå glipp av" overgrep utført av kvinner.

Med vennlig hilsen

Gjest oslobasse

Med vennlig hilsen

Min kusine som jobber med asylsøkere forteller av halvparten av de som søker asyl er tjuver og kjeltringer.

Annonse

Det ble nevnt i en norsk undersøkelse, og forklart med at kvinner ofte skjuler overgrep i omsorgsrollen. Jeg kan ikke vurdere hvor korrekt tallet er, og poenget er dog ikke om det er 20% eller 40%, men at menn ikke har noe monopol på overgrep. Hvis man tror det vil man "gå glipp av" overgrep utført av kvinner.

Med vennlig hilsen

Jeg er kjent med at kvinnelige vold ofte holdes skjult, men voldskriminalitet og psykinsk terror. Jeg har aldri hørt at nær halvparten av all inscestkriminalitet utføres av kvinner, og er helt uenig med deg i at det er hipp som happ om det er 2 av 10 eller nær halvparten. Det betyr nemlig at man må tenke helt annerledes i all behandling og forebygging bl.a.

Jeg avventer å tro dette før jeg får det statistisk bregrunnet og faglig vurdert.

Min kusine som jobber med asylsøkere forteller av halvparten av de som søker asyl er tjuver og kjeltringer.

''Min kusine som jobber med asylsøkere forteller av halvparten av de som søker asyl er tjuver og kjeltringer.''

Hmm, dette vitner om at ho definitivt bør finne seg en annen jobb!

Gjest lei av det

Du har rett i å bli sint.

Du har ikke rett i å henge ut bestemte grupper, når det store store flertall i de gruppene ikke har gjort noe galt.

Med vennlig hilsen

Ville aldri turt å slå følge med en utlending jeg ikke kjente, en sein kveld.

Men jeg kan slå følge med norske menn, uten å føle frykt. Så jeg har nok fordommer, og jeg tror det er fornuftige fordommer.

- Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561939

Vel, den ene av overfallsvoldtektene var iallefall begått av en etnisk norsk (venn av meg......)... så det er tydeligvis ikke alt som kommer fram her...

Annonse

Har vennene dine voldtatt???

Da er de vel ikke venner mer forhåpentligvis.

Den ene er en bekjent og den andre en venn jeg ser sjelden... Det har hatt meg tid å akseptere dette... Har sagt klart fra hva jeg mener om saken, så det vet han. Han er fortsatt en venn jeg setter pris på og han vet godt at jeg avskyr handlingen han har begått... Jeg er ikke ute etter å unnskylde ham, men jeg vet også bakgrunnen for det som skjedde...

Jeg har mange venner av forskjellige etnisiteter. Ingen av dem har voldtatt, meg bekjent.

Heldigvis er det som regel sånn.. Ingen av mine ikke-etnisk norske venner har begått lovbrudd som jeg vet om (bortsett fra slagsmål i ungdomstida...)

Ville aldri turt å slå følge med en utlending jeg ikke kjente, en sein kveld.

Men jeg kan slå følge med norske menn, uten å føle frykt. Så jeg har nok fordommer, og jeg tror det er fornuftige fordommer.

''Ville aldri turt å slå følge med en utlending jeg ikke kjente, en sein kveld.

Men jeg kan slå følge med norske menn, uten å føle frykt. Så jeg har nok fordommer, og jeg tror det er fornuftige fordommer.''

Vi kan i hvert fall fastslå du har fordommer.

At du er så lite på vakt fordi personen er "norsk" er neppe fornuftig.

Med vennlig hilsen

Og du er fortsatt venn med disse to???

Den ene er en bekjent jeg aldri har kjent godt (vært på besøk hos meg en gang). Den andre har jeg etterhvert valgt å fortsette å være venn med fordi han nå får hjelp etter en traumatisk oppvekst som bidro til at han ble som han ble... Vi var kjærester for mange år siden og han hadde 100 % respekt for meg og gjorde meg aldri noe vondt. Når man er døv har man kun et språkmiljø der man føler seg 100 % hjemme. Dobbelt straff dersom ingen fra dette miljøet lenger vil ha noe med en å gjøre... Han har gjort opp for seg, fått samboer og er en flott pappa for barna sine. Det er dette jeg forholder meg til idag... Jeg tror heller ikke han vil gjøre noe sånt en gang til...

Gjest nyttinytt

..og selv om det ikke står i artikkelen.. tipper jeg dette er en av utenlandsk opprinnelse.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil..

Hvis dette gjelder voldtekten i dag tidlig sto det i avisen tidligere i dag at kvinnen kom i snakk med en mann av utenlandsk opprinnelse og at de slo følge...

Gjest Gonomen

Med vennlig hilsen

Er ikke dette klar avsporing av debatt ( som vanlig ) ?

Tråden skulle handle om den voldtatte kvinnen, men Sør fornekter seg ikke som vanlig og begynner å blande kortene. Sørgelig at du ikke kan godta at kvinner ikke ønsker ufrivillig sex i fra fremmende utenlandske menn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...