Gå til innhold

å sende sensitiv informasjon i posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor trygt er det? Når legen får opp på skjermen epikriser fra ulike instanser, blir det da sendt med email? det er vel ikke sekretærene som skriver det inn på pc'en.

Er det trygt å sende en mappe med sensitive papirer i posten? Skal gi det til en spesialist, men det kan ta tid å kopiere alt mulig. Er det da da noe problem å få sendt det til nærmeste postkontor så jeg kan hente det der?

Videoannonse
Annonse
Caloni Makaroni
Skrevet

''Når legen får opp på skjermen epikriser fra ulike instanser, blir det da sendt med email?''

Sensitive opplysninger skal aldri sendes med email. Legen får epikrisen opp på skjermen via journalsystemet som brukes, om han bruker samme system som der epikrisen er fra. Hvis ikke sendes den i posten.

Der jeg jobber får vi stadig pasienter fra andre instanser, og da får vi tilgang til opplysningene via det felles kommunale journalsystemet. Ingenting sendes på e-post.

Skrevet

''Når legen får opp på skjermen epikriser fra ulike instanser, blir det da sendt med email?''

Sensitive opplysninger skal aldri sendes med email. Legen får epikrisen opp på skjermen via journalsystemet som brukes, om han bruker samme system som der epikrisen er fra. Hvis ikke sendes den i posten.

Der jeg jobber får vi stadig pasienter fra andre instanser, og da får vi tilgang til opplysningene via det felles kommunale journalsystemet. Ingenting sendes på e-post.

ok, det jeg venter på blir visst sendt via post. Håper ikke at skjer så mange glipper der. jeg vil helst ikke at en annen person skal vite at jeg har vært på gynekologisk avdeling. Det er jo mer privat enn ryggproblemer

Gjest offentlig ansatt posthåndterer
Skrevet

ok, det jeg venter på blir visst sendt via post. Håper ikke at skjer så mange glipper der. jeg vil helst ikke at en annen person skal vite at jeg har vært på gynekologisk avdeling. Det er jo mer privat enn ryggproblemer

Vanlig post er stort sett problemfritt så lenge du bor på den adressen som er registrert i Folkeregisteret, det er den de fleste offentlige "vesen" forholder seg til.

Er det problemer med å finne deg, går sendingen tilbake til avsender, den begynner ikke å sirkulere fritt rundt i byen :-)

Skrevet

Vanlig post er stort sett problemfritt så lenge du bor på den adressen som er registrert i Folkeregisteret, det er den de fleste offentlige "vesen" forholder seg til.

Er det problemer med å finne deg, går sendingen tilbake til avsender, den begynner ikke å sirkulere fritt rundt i byen :-)

Det som er litt skummelt er jo hvis den havner i en annens postkasse. Bor på Studentby, hvor det ikke står navn på postkassa, bare leilighetsnummer.

Gjest krekling
Skrevet

Vi får ofte brev til naboen levert i postkassa vår, vi får også brev til andre personer bosatt på en annen adresse men veinavnene er veldig like.

Skrevet

Vi får ofte brev til naboen levert i postkassa vår, vi får også brev til andre personer bosatt på en annen adresse men veinavnene er veldig like.

Er det feilsortert, virker det som om det er umulig å få det levert riktig. Typisk kilde til feilsortering er navn og adresser som likner hverandre, evt. mangelfull adresse.

Skrevet

Det som er litt skummelt er jo hvis den havner i en annens postkasse. Bor på Studentby, hvor det ikke står navn på postkassa, bare leilighetsnummer.

Skriv leilighetsnummeret før gateadressen din når du oppgir hvor det skal sendes, så bør det gå bra.

Skrevet

Er det feilsortert, virker det som om det er umulig å få det levert riktig. Typisk kilde til feilsortering er navn og adresser som likner hverandre, evt. mangelfull adresse.

Vi har hatt et postbud som tydeligvis har hatt problemer med å se forskjell på to navn, som de fleste burde sett forskjell på. Han snakker også veldig dårlig norsk. Så naboen får ofte vår post, og omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...