Gå til innhold

- Like mange prostituerte som i 2007


Gjest tjønneson

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    40

  • ShitDiddelyDo

    27

  • trollemor;o)

    2

  • Angustia

    2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Men begge disse to (den ene var heroinavhengig) var i "luksusprostitusjonsmarkedet".

Poenget er at man vet aldri bakgrunnen til den som selger sex.

Med vennlig hilsen

Du vet aldri bakgrunnen til noen, men på samme måte som vi ikke kan anta at alle somaliere på gata plutselig skal gå amok med en svær kniv, kan vi ikke anta at alle prostituerte er ofre for seg selv eller andre.

Motivet for mange er penger, og jeg forstår ikke at det er mulig å undres over hva mange gjør for cash - her også mer cash på en god måned enn mange tjener på et år.

For noen år siden var det store oppslag om BI-studenter som solgte sex på fritiden for å få råd til å mache sine langt rikere BI-venninner.

Jeg synes motivasjonen er merkelig, men det er åpenbart at penger betyr mer for andre enn for meg.

For øvrig hadde ikke jeg hatt noen problemer med å selge meg til det motsatte kjønn jeg heller, men markedet er dessverre ikke der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet aldri bakgrunnen til noen, men på samme måte som vi ikke kan anta at alle somaliere på gata plutselig skal gå amok med en svær kniv, kan vi ikke anta at alle prostituerte er ofre for seg selv eller andre.

Motivet for mange er penger, og jeg forstår ikke at det er mulig å undres over hva mange gjør for cash - her også mer cash på en god måned enn mange tjener på et år.

For noen år siden var det store oppslag om BI-studenter som solgte sex på fritiden for å få råd til å mache sine langt rikere BI-venninner.

Jeg synes motivasjonen er merkelig, men det er åpenbart at penger betyr mer for andre enn for meg.

For øvrig hadde ikke jeg hatt noen problemer med å selge meg til det motsatte kjønn jeg heller, men markedet er dessverre ikke der. :)

Nei, men her sier man at det er bedre at noen "oppegående selgere" blir nektet kunder enn at "kjøpere uten samvittighet" får misbruke narkomane, utsatte, trafficingofre, osv.

Man kjører "safe", og det synes jeg faktisk er OK her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, men her sier man at det er bedre at noen "oppegående selgere" blir nektet kunder enn at "kjøpere uten samvittighet" får misbruke narkomane, utsatte, trafficingofre, osv.

Man kjører "safe", og det synes jeg faktisk er OK her.

Med vennlig hilsen

Dette kunne man enkelt ordnet med massasjeinstitutter der politiet hadde full kontroll - som de i vesentlig grad hadde for få år siden. De visste nok ikke om alt da heller, men de visste i hvert fall om rundt 20 bordeller bare i Oslo. Flere av dem markedsførte seg i Gule Sider.

Nå er disse borte fra radaren, og hallikene de klarer å bure inn er ikke menneskehandleren, men gårdeieren.

For å få bukt med det store problemet menneskehandel er, må de ta sjansen på å tenke nytt. De kommer ingen vei ved å børste støv som nå, der det eneste de oppnår er å bøtlegge en og annen kunde, eller bure inn en gårdeier som muligens burde ha visst hva leiligheten ble brukt til.

Tror for øvrig ikke de skremmer så mange. Kanskje en og annen anstendig kunde, men kynikerne vil uansett fortsette - nå vel vitende om at kvinnen ikke kan anmelde ham uansett hva han gjør, da hun i så fall står i fare for å bli kasta ut av leiligheten hun bor i. Jepp - det har vært artikler om disse kvinnene også.

Og når det gjelder nigerianerne i Oslo: Hvor noen skulle bli bura inn er det dem. Så vidt meg bekjent er det ulovlig å ha sex med sannseløse personer, og se hvem de går etter. Gå edru oppover Karl Johan - og de plager deg ikke i det hele tatt. Gå dritings oppover Karl Johan og de blir ikke bare ekstremt innpåslitne, men de hopper inn i taxien du setter deg inn i.

Hvem er egentlig offeret her hvis det går så langt som til sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne man enkelt ordnet med massasjeinstitutter der politiet hadde full kontroll - som de i vesentlig grad hadde for få år siden. De visste nok ikke om alt da heller, men de visste i hvert fall om rundt 20 bordeller bare i Oslo. Flere av dem markedsførte seg i Gule Sider.

Nå er disse borte fra radaren, og hallikene de klarer å bure inn er ikke menneskehandleren, men gårdeieren.

For å få bukt med det store problemet menneskehandel er, må de ta sjansen på å tenke nytt. De kommer ingen vei ved å børste støv som nå, der det eneste de oppnår er å bøtlegge en og annen kunde, eller bure inn en gårdeier som muligens burde ha visst hva leiligheten ble brukt til.

Tror for øvrig ikke de skremmer så mange. Kanskje en og annen anstendig kunde, men kynikerne vil uansett fortsette - nå vel vitende om at kvinnen ikke kan anmelde ham uansett hva han gjør, da hun i så fall står i fare for å bli kasta ut av leiligheten hun bor i. Jepp - det har vært artikler om disse kvinnene også.

Og når det gjelder nigerianerne i Oslo: Hvor noen skulle bli bura inn er det dem. Så vidt meg bekjent er det ulovlig å ha sex med sannseløse personer, og se hvem de går etter. Gå edru oppover Karl Johan - og de plager deg ikke i det hele tatt. Gå dritings oppover Karl Johan og de blir ikke bare ekstremt innpåslitne, men de hopper inn i taxien du setter deg inn i.

Hvem er egentlig offeret her hvis det går så langt som til sex?

Jeg må åpenbart se edru ut, for jeg kan marsjere opp og ned KJ så mye jeg orker, uten at de forulemper meg! :knegg:

De har jo bordeller i Danmark, og de er fulle av akkurat de gruppene mennesker. Nettopp fordi prisene faller slik at ingen fra BI er interessert.

I Amsterdam har de også stengt store deler av Red Light District, nettopp fordi det førte til voldtekt, vold, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg må åpenbart se edru ut, for jeg kan marsjere opp og ned KJ så mye jeg orker, uten at de forulemper meg! :knegg:

De har jo bordeller i Danmark, og de er fulle av akkurat de gruppene mennesker. Nettopp fordi prisene faller slik at ingen fra BI er interessert.

I Amsterdam har de også stengt store deler av Red Light District, nettopp fordi det førte til voldtekt, vold, osv.

Med vennlig hilsen

Hva mener du med at ingen fra BI er interessert? Det er vel ingenting som tyder på at det er mindre prostitusjon blant folk i dag enn for noen år siden da det var fokus på dette. Politiet hadde ingen oversikt over denne gruppen prostituerte da (de var ikke på massasjeinstituttene, men opererte fra leiligheter), og de har enda mindre oversikt nå (da også massasjeinstituttjentene har spredt seg, og leilighetene må holdes skjult så de ikke skal bli kastet ut).

Den eneste grunnen til at vi fikk vite om denne formen for prostitusjon var at jentene selv snakket anonymt etter en undersøkelse ved skolen.

Jeg vet ikke noe om Nederland, men så vidt jeg har forstått er det store problemet der deres holdning til narkotika - så mange av jentene i Red Light District var av samme typen som vi i Oslo finner rundt Børsen, altså samfunnets absolutt svakeste.

Gjetter på at det gikk litt for langt i Nederland, men det er jo ikke noe poeng å se mot den mest tvilsomme gata i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg må åpenbart se edru ut, for jeg kan marsjere opp og ned KJ så mye jeg orker, uten at de forulemper meg! :knegg:

De har jo bordeller i Danmark, og de er fulle av akkurat de gruppene mennesker. Nettopp fordi prisene faller slik at ingen fra BI er interessert.

I Amsterdam har de også stengt store deler av Red Light District, nettopp fordi det førte til voldtekt, vold, osv.

Med vennlig hilsen

Jeg skulle forresten til å skrive at målet ikke må bli en gate hvor alt er lov i Oslo (som Red Light District), men jeg tok meg i det da det tross alt ser ut som om absolutt alt er lov i Oslo den dag i dag. :)

Ikke engang i rødgata Soi Cowboy i Bangkok har jeg opplevd like pågående jenter som på Karl Johan, og narkotikaen flyter friere ved Oslo S enn den gjorde da jeg var i Christiania. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette verdens eldste arbeid da? Jeg tror aldri vi blir kvitt dette.

Vi blir neppe kvitt mord heller, men vi gjør det ikke lovlig av den grunn!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjønneson

Om det var slik at prostitusjon alltid handlet om frivillighet.

''Om det var slik at prostitusjon alltid handlet om frivillighet.''

Det er det da ingen som hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjønneson

De kan kle seg hvordan de vil, også? Inkl. burka?

I privaten kan man selvfølgelig kle seg som man vil. På offentlig sted kan man selvfølgelig ikke godta maskering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om det var slik at prostitusjon alltid handlet om frivillighet.''

Det er det da ingen som hevder.

Hvis de prostituerte ikke gjør det frivillig, så er det snakk om voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjønneson

Hvis de prostituerte ikke gjør det frivillig, så er det snakk om voldtekt.

Nettopp. Og vi har allerede lover som gjør dette straffbart. Vi har også lover som forbyr trafficking. Derimot er det helt latterlig å forby noe som skjer frivillig mellom to samtykkende voksne myndige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Om det var slik at prostitusjon alltid handlet om frivillighet.''

Det er det da ingen som hevder.

Du snakker jo om dette som at det er voksne mennesker som skal bestemme over sitt eget liv? Hvis det ikke er tilfelle, så er ikke prostitusjon greit! Hverken kjøp eller salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjønneson

Du snakker jo om dette som at det er voksne mennesker som skal bestemme over sitt eget liv? Hvis det ikke er tilfelle, så er ikke prostitusjon greit! Hverken kjøp eller salg.

'' Hvis det ikke er tilfelle, så er ikke prostitusjon greit!''

For mange er det frivillig. Og det er selvfølgelig helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg må åpenbart se edru ut, for jeg kan marsjere opp og ned KJ så mye jeg orker, uten at de forulemper meg! :knegg:

De har jo bordeller i Danmark, og de er fulle av akkurat de gruppene mennesker. Nettopp fordi prisene faller slik at ingen fra BI er interessert.

I Amsterdam har de også stengt store deler av Red Light District, nettopp fordi det førte til voldtekt, vold, osv.

Med vennlig hilsen

For øvrig lurer jeg litt på spørsmålet mitt. Altså: "Hvem er egentlig offeret?".

Vi snakker om kvinner som bevisst går for den mest dritings skruen hun ser ramle nedover Karl Johan, begår seksuelle overgrep på gata (det er i hvert fall det det ville blitt kalt hvis en mann overfalt en kvinne og stakk fingra inn i henne foran Stortinget), for så å dra ham etter kølla inn i en taxi.

Mannen er dritings = det er ulovlig å ha sex med ham.

Men etter en sånn natt vil det faktisk være mannen som kan straffes med en bot på 25000 kroner.

Nå klarer nok de fleste menn å vri seg unna, men det er ikke som tenker med hue i en sånn situasjon.

Om ikke boten han kan dra på seg etter overgrepet er nok, kan han fort ende opp med hiv også - da det ikke er godt å vite hva slags forhold disse kvinnene har til kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hvis det ikke er tilfelle, så er ikke prostitusjon greit!''

For mange er det frivillig. Og det er selvfølgelig helt grei.

Men ikke for "resten", men de bryr du deg ikke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hvis det ikke er tilfelle, så er ikke prostitusjon greit!''

For mange er det frivillig. Og det er selvfølgelig helt grei.

''For mange er det frivillig. Og det er selvfølgelig helt grei.''

Ingen vet hvem som gjør dette av frivillighet eller ikke, derfor er det ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjønneson

Nei, Frp er ikke hele høyresiden, men de er en del av den, og det er de som vil bestemme slikt.

Det får du ta opp med frps tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...