Gå til innhold

Storfekjøtt vs. annet kjøtt?

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott
Skrevet

Merker dere noe forskjell på kroppen når dere spiser storfekjøtt sammenlignet med når dere spiser annet kjøtt?

Jeg tror storfekjøtt er alt for tungt for meg... Spiser vanligvis kylling og svin, innimellom lam i sesongen. Spiste biff til middag idag og har ligget som et slakt i sofaen i flere timer... Har duppa av flere ganger, og føler meg kjempetung i kroppen. Selv om jeg egentlig ikke spiste så mye, 160 g. biff og en liten porsjon hjemmelaget pommes frittes.

Det blir nok lenge til neste biff!

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Nææææ. Jeg tror ikke det for min del er stofekjøttets skyld, men når jeg spiser biff veier den fort 350-500 gram. Dette kjøttstykket utgjør dog lite av helheten, da jeg også guffer i meg en sabla stor porsjon med hvitløksgratinerte poteter. + 5-6 stekte champignoner. + en Cola.

Dette er ganske mye mat, og jeg føler meg litt full etterpå. Den følelsen vedvarer en stund.

Men det er nok mengden som er problemet (den er for min del voksen!) - ikke type kjøtt.

Puh! Nå fikk jeg lyst på biff!

Skrevet

''Selv om jeg egentlig ikke spiste så mye, 160 g. biff og en liten porsjon hjemmelaget pommes frittes.''

Jeg føler meg mye tyngre i magen om jeg spiser middag med f.eks. pommes frites enn om jeg bytter ut den med masse grønnsaker f.eks., kjøttmengden er den samme.

Gjest Elextra
Skrevet

Nææææ. Jeg tror ikke det for min del er stofekjøttets skyld, men når jeg spiser biff veier den fort 350-500 gram. Dette kjøttstykket utgjør dog lite av helheten, da jeg også guffer i meg en sabla stor porsjon med hvitløksgratinerte poteter. + 5-6 stekte champignoner. + en Cola.

Dette er ganske mye mat, og jeg føler meg litt full etterpå. Den følelsen vedvarer en stund.

Men det er nok mengden som er problemet (den er for min del voksen!) - ikke type kjøtt.

Puh! Nå fikk jeg lyst på biff!

''Jeg tror ikke det for min del er stofekjøttets skyld, men når jeg spiser biff veier den fort 350-500 gram. Dette kjøttstykket utgjør dog lite av helheten, da jeg også guffer i meg en sabla stor porsjon med hvitløksgratinerte poteter. + 5-6 stekte champignoner''

Wow.

Er selv glad i biffmiddag, forutsatt godt tilbehør, og spiser da gjerne lite kjøtt og masse tilbehør :D. Og vin.

Men opptil en halvkilo biff på en gang!? Yu....!! Det burde jo mette en hel familie.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg tror ikke det for min del er stofekjøttets skyld, men når jeg spiser biff veier den fort 350-500 gram. Dette kjøttstykket utgjør dog lite av helheten, da jeg også guffer i meg en sabla stor porsjon med hvitløksgratinerte poteter. + 5-6 stekte champignoner''

Wow.

Er selv glad i biffmiddag, forutsatt godt tilbehør, og spiser da gjerne lite kjøtt og masse tilbehør :D. Og vin.

Men opptil en halvkilo biff på en gang!? Yu....!! Det burde jo mette en hel familie.

Neida. På en mann bør man vel beregne 300 gram. Jeg forsøker, men det er vanskelig å få delt opp stykket i nøyaktig 300 gram, og jeg går heller over enn under. :)

Men det skal sies at jeg er skammett etter et sånt måltid, og det tar en stund før jeg får lyst på biff igjen ...

Gjest kjøttelsker
Skrevet

Wow.

''Men opptil en halvkilo biff på en gang!? Yu....!! Det burde jo mette en hel familie.''

En hel familie? Nå får du gi deg, riktignok er jeg forferdelig glad i kjøtt, men jeg kunne også dytta det ned aleine, og jeg er til og med jente :)

Gjest luftslott
Skrevet

''Selv om jeg egentlig ikke spiste så mye, 160 g. biff og en liten porsjon hjemmelaget pommes frittes.''

Jeg føler meg mye tyngre i magen om jeg spiser middag med f.eks. pommes frites enn om jeg bytter ut den med masse grønnsaker f.eks., kjøttmengden er den samme.

Tenkte på det jeg også, men for noen helger siden hadde vi skinkebiff og pommes frittes uten at jeg ble så dårlig. Tror jeg spiste mer poteter da! Og jeg vet veldig godt at det er lurt å bytte ut potetene med salat og annet grønt, har gått ned 20 kg på 3 år så jeg må ha fått med meg noe om ernæring:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg gjør det, men jeg har herpet rørsystem. ;o)

Jeg reagerer mer på pommes frites egentlig, så spiser jeg det i tillegg til biff blir det tung, det blir også tungt ved siden av kylling og svin, men ikke fullt så ille som med storfe.

Jeg elsker dog biff, så jeg spiser det relativt ofte. Jeg bruker råstekte poteter til, for meg er det lettere for kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...