Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det til slutt blir avgifter på elbiler også, er da ingen overraskelse. Det er naturlig, med mindre man skal legge ned sykehus, skoler, osv.

Jeg liker å holde meg innenfor det temaet som diskuteres jeg da og det var at trolig kommer det ikke lenge til å være "gratis" å lade bilen sin her og der. Sykehus, skoler o.l har aldri vært avhengig av El-biler for å driftes.

Jeg liker å holde meg innenfor det temaet som diskuteres jeg da og det var at trolig kommer det ikke lenge til å være "gratis" å lade bilen sin her og der. Sykehus, skoler o.l har aldri vært avhengig av El-biler for å driftes.

Nei, de har ikke vært avhengig av elbiler, siden det ikke er noen avgifter på elbiler - side man ønsker at de skal ersatte fossilbiler.

Men ettersom penger fra fossilbilene går inn i statskassen, må dette åpenbart erstattes.

Annonse

Nei, de har ikke vært avhengig av elbiler, siden det ikke er noen avgifter på elbiler - side man ønsker at de skal ersatte fossilbiler.

Men ettersom penger fra fossilbilene går inn i statskassen, må dette åpenbart erstattes.

''Men ettersom penger fra fossilbilene går inn i statskassen, må dette åpenbart erstattes.''

Det var eksakt det DoLine og jeg ville frem til da vi påpekte at det ikke lenge ville være gratis, gøy og billig å kjøpe, eie og kjøre el-bil.

''Men ettersom penger fra fossilbilene går inn i statskassen, må dette åpenbart erstattes.''

Det var eksakt det DoLine og jeg ville frem til da vi påpekte at det ikke lenge ville være gratis, gøy og billig å kjøpe, eie og kjøre el-bil.

Ja, men det er da ingen som har benektet det?

For min del kan de gjerne mangedoble prisen, og jeg fatter ikke hva billister syter for. Det koster f.eks. betydelig mer å ta toget fra Oslo til Asker enn å kjøre bil fra Oslo til Asker.

*Kjører tog*.

Jeg har en 1967 modell med V8, null katalysator og et forbruk på 2 liter på mila når jeg tråkker inn pedalen. Det gjør jeg ofte. Den veier lett opp for naboen sin elektriske plenklipper og resten av nabolaget sine 60 hesters miljøbiler.

Bensinprisen driter jeg i.

Gjest Gonomen

For min del kan de gjerne mangedoble prisen, og jeg fatter ikke hva billister syter for. Det koster f.eks. betydelig mer å ta toget fra Oslo til Asker enn å kjøre bil fra Oslo til Asker.

*Kjører tog*.

Det er desverre ikke alle som har mulighet til å ta toget de 3 milene som du statuerer som et eksempel her.

ShitDiddelyDo

Det er desverre ikke alle som har mulighet til å ta toget de 3 milene som du statuerer som et eksempel her.

''Det er desverre ikke alle som har mulighet til å ta toget de 3 milene som du statuerer som et eksempel her.''

Det vet jeg.

Men her hadde det også vært mulig å gjøre noe. F.eks. gi deler av bensinutgiftene i skattelette til mennesker som bor i distriktene. I et langtstrakt land som Norge er det mange som ikke har et godt kollektivtilbud. Disse bør ikke straffes med høyere priser for å bo i grisgrente strøk.

Noe helt annet er det for oss som bor i storbyene.

Annonse

''Det er desverre ikke alle som har mulighet til å ta toget de 3 milene som du statuerer som et eksempel her.''

Det vet jeg.

Men her hadde det også vært mulig å gjøre noe. F.eks. gi deler av bensinutgiftene i skattelette til mennesker som bor i distriktene. I et langtstrakt land som Norge er det mange som ikke har et godt kollektivtilbud. Disse bør ikke straffes med høyere priser for å bo i grisgrente strøk.

''Disse bør ikke straffes med høyere priser for å bo i grisgrente strøk.

Noe helt annet er det for oss som bor i storbyene.''

Men her er til gjengjeld boutgiftene mye høyere. Da bør storbybeboere få skattelette for å kompansere for dette.

ShitDiddelyDo

''Disse bør ikke straffes med høyere priser for å bo i grisgrente strøk.

Noe helt annet er det for oss som bor i storbyene.''

Men her er til gjengjeld boutgiftene mye høyere. Da bør storbybeboere få skattelette for å kompansere for dette.

Det har du forsåvidt veldig rett i.

Det vet jeg.

''Disse bør ikke straffes med høyere priser for å bo i grisgrente strøk.''

Hvorfor ikke?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/29/504881.html

Fra et miljøsynspunkt er det langt bedre hvis folk bor i en del større byer.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...