Gjest Hmmm lurer... Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei, Jo, men den problemstillingen er veldig fjern fra min verden. Det blir som å diskutere idrettsskader fra fotball - ikke noe som inngår i min hverdag. :-) Med vennlig hilsen Forsto deg dithen at du mente fedme er sykdom og da lurer jeg fremdeles på hvilken sykdom du mener jeg hadde? Jeg lurte ikke på hvovidt det var et problem for deg. Ønsker bare diagnosen jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Forsto deg dithen at du mente fedme er sykdom og da lurer jeg fremdeles på hvilken sykdom du mener jeg hadde? Jeg lurte ikke på hvovidt det var et problem for deg. Ønsker bare diagnosen jeg. Jeg tror du bør lese hva jeg skrev. Jeg skrev at når det ble *morbid* overvekt, så kunne man regne det som en sykdom, fordi en så stor person vil ha vesentlig reduserte muligheter til f. eks. mosjon/trening. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fornuftig, du. Jeg skulle egentlig jogge for et par timer siden, men ble sittende her og skrive om relevansen av jogging, og latskap. Man må bare se ironien i det ... Og nå er det litt for sent. Vil helst sove noen timer til natta. Det ble bare en halvtime, men gikk raskt og travet i raskt tempo opp noen bakker. Fikk ristet løs skuldre (har fått museskulder) og hoftene (bra for korsryggen) Dette er sunt. Ingen skal fortelle meg noe annet ;o) Jeg satt med joggeskoa på meg lenge jeg også før jeg kom meg ut i dag pga. denne diskusjonen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Da hadde jeg vært tynnere enn en strek....;('' Kroppen består heldigvis av mer enn fett, så du trenger ikke å frykte at du vil bli noen strek selv om du skulle finne på å lee på legemet. Dvs - nå har jeg forstått at du bor på toppen av Galøpiggen eller noe sånt, så du får nok mer enn nok mosjon når du går etter vann. ''Kroppen består heldigvis av mer enn fett, så du trenger ikke å frykte at du vil bli noen strek selv om du skulle finne på å lee på legemet. ;)'' Jeg leèr veldig mye på mitt legeme;) Målet rundt håndleddet mitt er 14 cm, en urmaker spurte rett ut om jeg led av anorexia....( Men jeg er helt normalvektig! Kroppsformer varierer veldig, så BMI, er en dårlig indikator på under/overvekt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Jeg aner ingenting om hvorfor du tolker det slik at jeg har lav selvtillit, men den kvinnelige pekefingeren opp "gjør det for barna dine" er å snakke ned til folk.'' Oi. Da tolker vi jammen ulikt. Jeg synes det var et hyggelig og velmenende svar du fikk. Det er bra at du ser at vi tolker det ulikt. Det må være lov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det ble bare en halvtime, men gikk raskt og travet i raskt tempo opp noen bakker. Fikk ristet løs skuldre (har fått museskulder) og hoftene (bra for korsryggen) Dette er sunt. Ingen skal fortelle meg noe annet ;o) Jeg satt med joggeskoa på meg lenge jeg også før jeg kom meg ut i dag pga. denne diskusjonen ;-) Jeg vil aldri argumentere mot frisk luft som ikke-sunt. Det er utvilsomt meget sunt. Men jeg ville sagt at den trettiminutteren du nok tok var dårlig trening hvis målet med turen var fettforbrenning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg misforsto hovedinnlegget, det samme gjorde flere av oss som svarte før NHD kom på banen. Det er helt uproblematisk å få beskjed av en trådstarter om at man har misforstått, men det er faktisk svært provoserende når trådstarter går til angrep. Som hun har gjort på flere, og bitt fra seg. Jeg bruker gjerne ikke så mange kalorier på slike surmulende tilbakemeldinger, men denne trådstarteren har gjort slik så mange ganger at jeg ikke gadd å tie stille. Hvis jeg selv har startet en tråd andre har misforstått hensikten med, så viser jeg allikevel takknemlighet for at noen har giddet å svare. Det er helt greit at du likte hovedinnlegget, men igjen - jeg lurer veldig på hvorfor du gjør deg til en overdommer innimellom. Jeg lurer veldig på hvorfor du bruker tråd som jeg starter til å diskutere meg opp og ned i mente. Du har kommet med sure svar mot meg i andre tråder enn den. Har du ingenting annet å ta deg til enn angripe dem som ikke er enige med deg? Forøvrig har denne tråden tatt helt av og dreid seg om noe helt annet enn formålet var. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Kroppen består heldigvis av mer enn fett, så du trenger ikke å frykte at du vil bli noen strek selv om du skulle finne på å lee på legemet. ;)'' Jeg leèr veldig mye på mitt legeme;) Målet rundt håndleddet mitt er 14 cm, en urmaker spurte rett ut om jeg led av anorexia....( Men jeg er helt normalvektig! Kroppsformer varierer veldig, så BMI, er en dårlig indikator på under/overvekt! Synes nesten urmakeren din var litt frekk. Jeg målte mitt håndledd nå på det tynneste, og jeg er er en mann ingen med vettet i behold ville mistenkt for anorexia, og jeg målte 18 cm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Men nå svarte ikke jeg på Segunas innlegg. Jeg kommenterte det som ble sagt om gåing. Ikke fordi den som skrev det skrev noe vi ikke leser i avisa i en eller annen variant hver eneste dag, men fordi det er så mye av dette. Nesten alt vi leser dreier seg om "hvor lite som er nok", med fokus på "lite". Alt dreier seg om "gjør ditten eller datten i 15 minutter og få vaskebrett eller v-form". "Gå ned 20 kilo på 14 dager - så enkelt er det!". Det er så forbanna mye pisspreik, men alle holder kjeft og lar det stå uimotsagt. Når så en kvinne sier det må slit til, og til og med er frekk nok til å antyde at de som kaster seg på femminuttersløsningene er late, rases det over hele landet. Jeg reagerer på holdningene generelt rundt slankehysteriet, og barnehagementaliteten der voksne mennesker må lokkes med lite innsats for å gjøre noe. Jeg tror dette fungerer mot sin hensikt. Folk som trenger å gjøre en innsats bør høre hva som skal til. Ikke en eller annen variant av "det holder med 10 minutter om dagen". Av min lege fikk jeg beskjed om å gå først 20-30 min daglig. etter fire uker øke til 30-40 minutt pr dag. vanlig gange. i tillegg går jeg på diett. har nå tatt av nærmere 20 kg på fire måneder.jeg er syk, og kan ikke trene. men dette har jo hjulpet meg til å ta av ganske mange kg. hva mer kan en forvente? før legen ga meg dietten, så gikk jeg også tur. men tok aldri av for det. men sammen med dietten, så ble det sving på sakene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Synes nesten urmakeren din var litt frekk. Jeg målte mitt håndledd nå på det tynneste, og jeg er er en mann ingen med vettet i behold ville mistenkt for anorexia, og jeg målte 18 cm. Selvfølgelig synes jeg urmakeren var frekk, og ga svar på tiltale... !8 cm er jo lite for en mann, tror jeg, for de fleste armbånd for kvinner er 18 cm, og de sklir rett av mitt håndledd.... Men det betyr jo ikke at man bare er skinn og bein ellers! Derfor blir det så galt å måle BMI. Da gir målebåndet mye mer informasjon om kroppsforholdene, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Av min lege fikk jeg beskjed om å gå først 20-30 min daglig. etter fire uker øke til 30-40 minutt pr dag. vanlig gange. i tillegg går jeg på diett. har nå tatt av nærmere 20 kg på fire måneder.jeg er syk, og kan ikke trene. men dette har jo hjulpet meg til å ta av ganske mange kg. hva mer kan en forvente? før legen ga meg dietten, så gikk jeg også tur. men tok aldri av for det. men sammen med dietten, så ble det sving på sakene... '' så ble det sving på sakene...'' Tror jeg definitivt på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ideelt eller realistisk? Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det trenger ikke være jogging. Det kan være hva som helst - men du skal kjenne at du har trent. Med det mener jeg at du skal være ganske ferdig når du er hjemme og klar for dusjen. Ikke at det pipler et par dråper svette fra panna, og du er på et sånt nivå at du verken er sliten eller sikker på om du trenger å dusje. Dette er for øvrig ikke mine personlige erfaringer. Mye er dog basert på hva jeg har lest, men viktigst av alt - hva jeg har sett på helsestudioer i mer enn 15 år. For øvrig er tallenes tale ganske klar. Det er ingen tvil om at vi som nordmenn trener mer enn noen gang. Det er heller ingen tvil om at vi som nordmenn blir feitere og feitere. Svaret gir seg like tydelig som at 2+2=4. Svært mange trener veldig feil, og jeg mener en av årsakene til dette er at det ikke lenger er snakk om at du skal slite. Det det er fokus på er hvor lite som er nok, ikke blodslitet alle var klar over nødvendigheten av for 20 år siden. Denne innstillinga gjør noe med folk. Jeg tror du undervurderer fysisk aktivitet med lavere intensitet. Du skriver jo selv: ''For øvrig er tallenes tale ganske klar. Det er ingen tvil om at vi som nordmenn trener mer enn noen gang. Det er heller ingen tvil om at vi som nordmenn blir feitere og feitere.'' På 60-70 tallet var folk flest langt slankere enn i dag, selv om færre drev med _trening_. En årsak til dette er at flere hadde fysisk krevende jobber, det var vanligere å gå/sykle til skole og jobb, og man hadde færre heiser, rulletrapper, husholdningsmaskiner o.l som bidrar til det stillesittende livet vi har i dag. Folk fikk med andre ord mye mer hverdagsmosjon før. Denne hverdagsmosjonen får man ikke "gratis" lenger. Men man kan fortsatt _velge_ trappene framfor heisen, og sykkelen framfor bilen. Kanskje blir man ikke så svett og andpusten av dette, men det totale kaloriforbruket kan økes betraktelig på denne måten. Faktisk like mye som et par-tre tøffe økter på treningsstudio i uken. Og for mange tror jeg at det å innføre mer hverdagsmosjon virker mer overkommelig. Selvsagt er det ideelle for formen en kombinasjon av både økt hverdagsmosjon OG trening med høyere intensitet. Men hvis lista legges for høyt, skaper man kun motløshet-spesielt hos de som beveger seg aller minst. For de, hvis primære mål er vektnedgang, er all bevegelse (som øker kaloriforbruket) av det gode. Hvis målet derimot er å gjennomføre Birken, må man selvfølgelig gå mer systematisk til verks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vil aldri argumentere mot frisk luft som ikke-sunt. Det er utvilsomt meget sunt. Men jeg ville sagt at den trettiminutteren du nok tok var dårlig trening hvis målet med turen var fettforbrenning. ''Men jeg ville sagt at den trettiminutteren du nok tok var dårlig trening hvis målet med turen var fettforbrenning. ;)'' Jeg er slank nok. Jeg har fokus på å føle meg frisk. Men alikevel. Om det nå var slik at jeg skulle ned i vekt, så har jeg forbrendt flere kalorier enn deg som ikke kom deg på den treningen du hadde planer om ;o) Og det er det jeg har forsøkt å si hele tiden. Det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Antagelig gruer du deg litt til treninga iom at du ikke kom deg ut. Det er ikke noe å si på det for jeg må også presse meg til å trene. Gåturer derimot krever ingen stor motivasjon for meg og dermed er jeg sunn uten at det koster så mye. Ihverfall sunnere enn en om jeg stadig hadde kanselert en treningsform jeg hadde gruet meg for. Må legge til at jeg trener på helsestudio jeg og altså, men gåturene mine tror jeg er vel så bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tror du undervurderer fysisk aktivitet med lavere intensitet. Du skriver jo selv: ''For øvrig er tallenes tale ganske klar. Det er ingen tvil om at vi som nordmenn trener mer enn noen gang. Det er heller ingen tvil om at vi som nordmenn blir feitere og feitere.'' På 60-70 tallet var folk flest langt slankere enn i dag, selv om færre drev med _trening_. En årsak til dette er at flere hadde fysisk krevende jobber, det var vanligere å gå/sykle til skole og jobb, og man hadde færre heiser, rulletrapper, husholdningsmaskiner o.l som bidrar til det stillesittende livet vi har i dag. Folk fikk med andre ord mye mer hverdagsmosjon før. Denne hverdagsmosjonen får man ikke "gratis" lenger. Men man kan fortsatt _velge_ trappene framfor heisen, og sykkelen framfor bilen. Kanskje blir man ikke så svett og andpusten av dette, men det totale kaloriforbruket kan økes betraktelig på denne måten. Faktisk like mye som et par-tre tøffe økter på treningsstudio i uken. Og for mange tror jeg at det å innføre mer hverdagsmosjon virker mer overkommelig. Selvsagt er det ideelle for formen en kombinasjon av både økt hverdagsmosjon OG trening med høyere intensitet. Men hvis lista legges for høyt, skaper man kun motløshet-spesielt hos de som beveger seg aller minst. For de, hvis primære mål er vektnedgang, er all bevegelse (som øker kaloriforbruket) av det gode. Hvis målet derimot er å gjennomføre Birken, må man selvfølgelig gå mer systematisk til verks. Helt enig;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ideelt eller realistisk? Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Disse kalkulaturoene, BMI, osv, er retningslinjer, og ingen fasit. Generelt forteller de nada. '' Dine personlige erfaringer er heller ikke noe som gir grunnlag for de helt store generaliseringene. Det finnes haugevis med folk som ikke har forutsetninger for f.eks. jogging, og som har opparbeidet seg en ok form gjennom lange gåturer. Jeg mener at det er godt dokumentert gjennom vitenskapelige studier, men har ikke helt ork til å lete opp referansene. Nettopp!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Av min lege fikk jeg beskjed om å gå først 20-30 min daglig. etter fire uker øke til 30-40 minutt pr dag. vanlig gange. i tillegg går jeg på diett. har nå tatt av nærmere 20 kg på fire måneder.jeg er syk, og kan ikke trene. men dette har jo hjulpet meg til å ta av ganske mange kg. hva mer kan en forvente? før legen ga meg dietten, så gikk jeg også tur. men tok aldri av for det. men sammen med dietten, så ble det sving på sakene... ''Av min lege fikk jeg beskjed om å gå først 20-30 min daglig. etter fire uker øke til 30-40 minutt pr dag. vanlig gange. i tillegg går jeg på diett. har nå tatt av nærmere 20 kg på fire måneder.jeg er syk, og kan ikke trene. men dette har jo hjulpet meg til å ta av ganske mange kg. hva mer kan en forvente? før legen ga meg dietten, så gikk jeg også tur. men tok aldri av for det. men sammen med dietten, så ble det sving på sakene...'' Det høres bra ut. Din lege tilpasser programmet for deg (som ikke kan trene og er syk). Jeg vet ikke hvordan syk du er, men for alt jeg vet trenger du tilpasset diett av typen det er for mye å forlange at du selv skal klare på egen hånd. Legen har også forstått at man må begynne den treninga du kan gjøre rolig, men øke gradvis. Men de fleste er ikke syke, og jeg skriver basert på det store flertallet. Jeg har hele tiden tar forbehold om sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg lurer veldig på hvorfor du bruker tråd som jeg starter til å diskutere meg opp og ned i mente. Du har kommet med sure svar mot meg i andre tråder enn den. Har du ingenting annet å ta deg til enn angripe dem som ikke er enige med deg? Forøvrig har denne tråden tatt helt av og dreid seg om noe helt annet enn formålet var. Jeg diskuterer deg ikke opp og ned og i mente. Er kanskje 2-3 innlegg som handler om hvordan du svarer her, av gudene vet hvor mange jeg har skrevet i denne tråden. Jeg husker ikke hvilke tråder jeg har svart deg i tidligere, men jeg minnes en for noen få dager siden hvor du la skylden for din overvekt og manglende treningsiver over på noen andre. Og da ba du meg om å ikke svare deg der mer, for du likte ikke svarene. Derimot har jeg registrert din måte å svare folk på genrelt her inne, og det er det som gir grunnlaget for min måte å svare deg på i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Men jeg ville sagt at den trettiminutteren du nok tok var dårlig trening hvis målet med turen var fettforbrenning. ;)'' Jeg er slank nok. Jeg har fokus på å føle meg frisk. Men alikevel. Om det nå var slik at jeg skulle ned i vekt, så har jeg forbrendt flere kalorier enn deg som ikke kom deg på den treningen du hadde planer om ;o) Og det er det jeg har forsøkt å si hele tiden. Det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Antagelig gruer du deg litt til treninga iom at du ikke kom deg ut. Det er ikke noe å si på det for jeg må også presse meg til å trene. Gåturer derimot krever ingen stor motivasjon for meg og dermed er jeg sunn uten at det koster så mye. Ihverfall sunnere enn en om jeg stadig hadde kanselert en treningsform jeg hadde gruet meg for. Må legge til at jeg trener på helsestudio jeg og altså, men gåturene mine tror jeg er vel så bra. ''Men alikevel. Om det nå var slik at jeg skulle ned i vekt, så har jeg forbrendt flere kalorier enn deg som ikke kom deg på den treningen du hadde planer om ;o)'' Nja. Jeg har tenkt så det knaker. Du har derimot ruslet rundt i fri luft uten så mye som en tanke i hodet. Sør skriver under at folk som tenker så det knaker brenner fett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Men jeg ville sagt at den trettiminutteren du nok tok var dårlig trening hvis målet med turen var fettforbrenning. ;)'' Jeg er slank nok. Jeg har fokus på å føle meg frisk. Men alikevel. Om det nå var slik at jeg skulle ned i vekt, så har jeg forbrendt flere kalorier enn deg som ikke kom deg på den treningen du hadde planer om ;o) Og det er det jeg har forsøkt å si hele tiden. Det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Antagelig gruer du deg litt til treninga iom at du ikke kom deg ut. Det er ikke noe å si på det for jeg må også presse meg til å trene. Gåturer derimot krever ingen stor motivasjon for meg og dermed er jeg sunn uten at det koster så mye. Ihverfall sunnere enn en om jeg stadig hadde kanselert en treningsform jeg hadde gruet meg for. Må legge til at jeg trener på helsestudio jeg og altså, men gåturene mine tror jeg er vel så bra. Men ellers har du rett. Jeg er nemlig et godt eksempel på en lat jævel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Selvfølgelig synes jeg urmakeren var frekk, og ga svar på tiltale... !8 cm er jo lite for en mann, tror jeg, for de fleste armbånd for kvinner er 18 cm, og de sklir rett av mitt håndledd.... Men det betyr jo ikke at man bare er skinn og bein ellers! Derfor blir det så galt å måle BMI. Da gir målebåndet mye mer informasjon om kroppsforholdene, mener jeg. Ja, jeg har nok tynne håndledd. Jeg var syltynn (så sykelig tynn ut) før jeg begynte å trene med vekter, og selv om jeg absolutt ikke er syltynn nå, blir ikke benbygningen kraftigere av vekttrening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/14/#findComment-3049601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.