frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det var snakk om - fra trådstarters side - gåtur i rolig og behagelig tempo som trening. Det er det SDD svarer på. Raske gåturer er kjempebra, forbrenningsmessig ikke så godt som jogging - men legger man på staver på gåturen blir det ikke så ulikt jogging. Hun skrev: ''Jeg er tilbake til å gå turer nå. Jeg løper ikke. Jeg går rolige turer og er mest opptatt av å være ute i frisk luft og bevege kroppen. Jeg har bodd i perioder i New York hvor jeg har vandret i timesvis i gatene, det er min beste måte å gå på. Da fenger det. '' Dette er sannsynligvis noe av det sunneste du kan gjøre som ikke helt ung kvinne med en del overvekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Har du noen gang tenkt noe på hvordan du kommuniserer med omverdnen? Opplever du at du har en imøtekommende stil, liksom? At du møter verden med et smil og en positiv holdning? '' Akkurat i denne tråden, er det etter min mening flere som godt kunne reflektere over hvordan de kommuniserer med omverdenen. Jeg må bare si at jeg ikke helt forstår ditt behov for å stupe inn i en mengde tråder som "dommer". Du har masse kloke svar, du er tydeligvis en reflektert person, men en del ganger påtar du deg en rolle jeg ikke synes du kler. Som nå. Det er vel ingen tvil om at det er èn som har svart skarpt (som du satte solid på plass og fikk nærmest til å be om unnskyldning), mens resten av prøvd å svare ordentlig. Når man svarer ordentlig og får tilbake dritt, så synes jeg ikke man nødvendigvis skal la det være med det. Hvis du i denne tråden mener at det er noen flere som har svart stygt uten å ha fått dritt fra trådstarter, må du gjerne vise meg det. Fint å ta de svake i forsvar, men kanskje man skal tenke litt over hvem man fungerer som advokat og dommer for. Det har noe med det totalt inntrykket man gir, og særlig når man jobber hardt for å være seriøs, moden og klok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tror ikke du helt skjønte hva jeg mente. Noen er aktive og har lite ro i rævva og sitter skjelden stille. Disse er i bedre form enn skippertaksmenneskene som finner ut at de skal trene og så slår seg ned i sofaen og er superfornøyd med seg selv etter en økt. Jeg er uenig med deg i at gåing ikke gjør deg sprekere. Jeg er hellig overbevist om at det er det daglige aktivitetsnivået som er viktig på lengre sikt. Selvfølgelig er trening sunt og at det er bra og svette, men hvis man ellers lever et sittestillende liv, er det første sunnere. Jeg har f.eks bedre kondis enn mannen min, selv om han har vært på flere fjelltopper enn meg. Det er fordi han synes det er kjedelig å gå en lang og rask kveldstur og han tar bil til og fra jobb. Gjennom et helt år får jeg mye mer trim enn han. Jeg sier ikke at gåing ikke gjør deg sprekere. Onani gjør deg også sprekere. All fysisk aktivitet gjør deg sprekere enn null fysisk aktivitet. Det blir et spørsmål om "sprekere enn hva". Altså: Blir du sprekere av normale aktiviteter (der du blant annet letter på rumpa for å gå på toalettet) enn å ligge i sofaen (og skite)? Selvsagt. Men vi trenger betydelig mer enn det normale - altså det alle gjør. Og her kommer fysisk aktivitet som trening inn i bildet. Da mener jeg det er en fryktelig feil å regne en gåtur (som burde være det normale) som trening. Treningen er det du gjør i tillegg til det vanlige. Og jo hardere - jo bedre. (Med forbehold om at du ikke trener så hardt at du blir overtrent, men dette er sjelden en problemstilling for de færreste). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Det er påvist betydelige helsegevinster av å gå lengre turer, og tempoet trenger ikke være så høyt hvis man holder på en stund. Det var noe av bakgrunnen på fokuset om å gå 10 000 skritt om dagen og skrittellerne som var så populære for noen år siden. '' Ja, det er mye fokus på det, og det er selvfølgelig bare tull. En times joggetur om dagen er langt bedre enn å gå rolig hele dagen - sånn hvis du vil forbrenne. Men det å gå er selvfølgelig betydelig bedre enn ikke å gjøre noe. Det å kalle gåturer (med mindre gåturen er opp et høyt fjell) for trening, er derimot et salig problem som lurer folk til å tro dette er nok. Fysisk aktivitet skal innebære at du må dusje etterpå, og at du er sliten når du er ferdig. Et unntak for regelen er mennesker med ekstrem overvekt, her mennesker som dermed vil få en relativt tung treningseffekt bare ved å gå. Men også for disse bør målet være at de før eller siden blir i så god form at de kan begynne lett jogging. Det er nok flere årsaker til at vi blir stadig feitere. Jeg tror hovedproblemet er at alle skal ha det så enkelt. "10 minutter om dagen er nok", "en gåtur er like bra som en joggetur", osv, osv, osv. Det samme gjelder i forhold til mat. Det er ikke rart vi blir feitere, og det er ikke det minste rart at ord som "lat" blir brukt. Vi er faktisk så late at folk innbiller seg at en times gåtur i rolig tempo faller innunder "fysisk aktivitet", som om malen var å sitte stille. Den fysiske aktiviteten må komme i tillegg til det vanlige - og det vanlige innebærer gåing. ''En times joggetur om dagen er langt bedre enn å gå rolig hele dagen - sånn hvis du vil forbrenne.'' Hvis det er snakk om forbrenning så skal du ikke se bort i fra at du bruker like mange kalorier på å gå 10 km som å løpe 10 km, fordi løpingen selvsagt varer mye kortere. Hvis man derimot snakker om cardio-relatert trening så er det nok en forskjell. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg må bare si at jeg ikke helt forstår ditt behov for å stupe inn i en mengde tråder som "dommer". Du har masse kloke svar, du er tydeligvis en reflektert person, men en del ganger påtar du deg en rolle jeg ikke synes du kler. Som nå. Det er vel ingen tvil om at det er èn som har svart skarpt (som du satte solid på plass og fikk nærmest til å be om unnskyldning), mens resten av prøvd å svare ordentlig. Når man svarer ordentlig og får tilbake dritt, så synes jeg ikke man nødvendigvis skal la det være med det. Hvis du i denne tråden mener at det er noen flere som har svart stygt uten å ha fått dritt fra trådstarter, må du gjerne vise meg det. Fint å ta de svake i forsvar, men kanskje man skal tenke litt over hvem man fungerer som advokat og dommer for. Det har noe med det totalt inntrykket man gir, og særlig når man jobber hardt for å være seriøs, moden og klok. Nå har jo du brukt ganske store deler av dagen på å forsøke å sette segunda på plass, så hvorfor er det da ikke greit at jeg kommenterer på det du gjør i denne tråden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Det er påvist betydelige helsegevinster av å gå lengre turer, og tempoet trenger ikke være så høyt hvis man holder på en stund. Det var noe av bakgrunnen på fokuset om å gå 10 000 skritt om dagen og skrittellerne som var så populære for noen år siden. '' Ja, det er mye fokus på det, og det er selvfølgelig bare tull. En times joggetur om dagen er langt bedre enn å gå rolig hele dagen - sånn hvis du vil forbrenne. Men det å gå er selvfølgelig betydelig bedre enn ikke å gjøre noe. Det å kalle gåturer (med mindre gåturen er opp et høyt fjell) for trening, er derimot et salig problem som lurer folk til å tro dette er nok. Fysisk aktivitet skal innebære at du må dusje etterpå, og at du er sliten når du er ferdig. Et unntak for regelen er mennesker med ekstrem overvekt, her mennesker som dermed vil få en relativt tung treningseffekt bare ved å gå. Men også for disse bør målet være at de før eller siden blir i så god form at de kan begynne lett jogging. Det er nok flere årsaker til at vi blir stadig feitere. Jeg tror hovedproblemet er at alle skal ha det så enkelt. "10 minutter om dagen er nok", "en gåtur er like bra som en joggetur", osv, osv, osv. Det samme gjelder i forhold til mat. Det er ikke rart vi blir feitere, og det er ikke det minste rart at ord som "lat" blir brukt. Vi er faktisk så late at folk innbiller seg at en times gåtur i rolig tempo faller innunder "fysisk aktivitet", som om malen var å sitte stille. Den fysiske aktiviteten må komme i tillegg til det vanlige - og det vanlige innebærer gåing. http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/32/9/1776 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hun skrev: ''Jeg er tilbake til å gå turer nå. Jeg løper ikke. Jeg går rolige turer og er mest opptatt av å være ute i frisk luft og bevege kroppen. Jeg har bodd i perioder i New York hvor jeg har vandret i timesvis i gatene, det er min beste måte å gå på. Da fenger det. '' Dette er sannsynligvis noe av det sunneste du kan gjøre som ikke helt ung kvinne med en del overvekt. Man skal være ekstremt overvektig for at gåturer i rolig og behagelig tempo gir noen som helst form for helsegevinst i forhold til vektreduksjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Nå har jo du brukt ganske store deler av dagen på å forsøke å sette segunda på plass, så hvorfor er det da ikke greit at jeg kommenterer på det du gjør i denne tråden? For all del, du må gjerne kommentere alt du orker, men jeg forstår ikke ditt behov for å gå inn som en "overdommer". Du har opparbeidet deg et solid positivt rykte her på forumet, absolutt fortjent, men denne typen innblandinger forstår jeg ikke at du ønsker å utsette deg for. Det eneste du oppnår er å fyre opp trådstarter, og det kan da ikke være formålstjenelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Har du noen gang tenkt noe på hvordan du kommuniserer med omverdnen? Opplever du at du har en imøtekommende stil, liksom? At du møter verden med et smil og en positiv holdning? '' Akkurat i denne tråden, er det etter min mening flere som godt kunne reflektere over hvordan de kommuniserer med omverdenen. ''Akkurat i denne tråden, er det etter min mening flere som godt kunne reflektere over hvordan de kommuniserer med omverdenen'' Jeg tror du bør prøve og forstå at irritasjonen kan bygge seg opp for noen. Hvis man gjentatte ganger blir angrepet med sure svar og da kan resultatet bli som det blir her. Akkurat nå er det ikke meg, men jeg vet at det er jammen ikke lett å la være "slenge med leppa" tilbake når du føler at angrepene aldri tar slutt. Jeg har noen ganger undret meg over at webmaster ikke har stoppet dette. For meg virker det som webmaster konsenterer seg om feil person. Jeg personlig synes det er verre med gretne svar og personangrep over tid, enn at noen har yndlingstemaer som diskuteres ofte. Men dette er meg og jeg respekterer at andre har andre meninger, men jeg undrer meg. For meg virker det da som det er meningen at dol skal være en "vernet bedrift" for noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Ja, det er mye fokus på det, og det er selvfølgelig bare tull. En times joggetur om dagen er langt bedre enn å gå rolig hele dagen - sånn hvis du vil forbrenne. '' Hvordan får du til dette regnestykket? Jeg mener det er feil, såfremt ikke gåturen innebærer å stå stille store deler av tiden. ''Hvordan får du til dette regnestykket? Jeg mener det er feil, såfremt ikke gåturen innebærer å stå stille store deler av tiden.'' Og det blir ihvertfall et merkelig regnestykke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Ja, det er mye fokus på det, og det er selvfølgelig bare tull. En times joggetur om dagen er langt bedre enn å gå rolig hele dagen - sånn hvis du vil forbrenne. '' Hvordan får du til dette regnestykket? Jeg mener det er feil, såfremt ikke gåturen innebærer å stå stille store deler av tiden. Jeg forstår ikke spørsmålet? Forsøk selv. Ta tre timeslange joggeturer (eller sykleturer for den saks skyld) hvor du sliter så mye du klarer den neste måneden (men det er viktig at du sliter). Se på deg selv i speilet, sjekk buksmålet, bruk måleband - hva som helst. Se på resultatene. Sannsynligvis vil du allerede etter en måned ha synlige resultater selv om du ikke forandrer på noe annet (som kosthold) denne måneden. Hvis du med spørsmålet snakker om et regnestykke der du sitter med en kalkulator og sammenligner hvor mye du forbrenner av jogging kontra gåing, så er det håpløst å ta utgangspunkt i noe sånt. Det er så mye mer enn det du kan regne deg fram til som gjør seg gjeldene når du presser kroppen. Hvordan kroppen din begynner å forbrenne mer (langt utover i timen du jogger), hvordan musklene stimuleres og trenes (som også spiller positivt inn på forbrenningen), osv. Disse kalkulaturoene, BMI, osv, er retningslinjer, og ingen fasit. Generelt forteller de nada. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Man skal være ekstremt overvektig for at gåturer i rolig og behagelig tempo gir noen som helst form for helsegevinst i forhold til vektreduksjon. ''Man skal være ekstremt overvektig for at gåturer i rolig og behagelig tempo gir noen som helst form for helsegevinst i forhold til vektreduksjon. '' Hvis turene er lange nok, så mener jeg at det er dokumentert at dette gir helsemessig gevinst, samt bidrar positivt i forhold til vektreduksjon. Det forutsetter imidlertid at turene er lange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 For all del, du må gjerne kommentere alt du orker, men jeg forstår ikke ditt behov for å gå inn som en "overdommer". Du har opparbeidet deg et solid positivt rykte her på forumet, absolutt fortjent, men denne typen innblandinger forstår jeg ikke at du ønsker å utsette deg for. Det eneste du oppnår er å fyre opp trådstarter, og det kan da ikke være formålstjenelig? ''Det eneste du oppnår er å fyre opp trådstarter, og det kan da ikke være formålstjenelig? '' Jeg forsøker å fokusere på teksten i det enkelte innlegget, og i denne konkrete tråden mener jeg at hovedinnlegget er svært leseverdig. Samtidig så skjønner jeg at andre går lei av gretne svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Akkurat i denne tråden, er det etter min mening flere som godt kunne reflektere over hvordan de kommuniserer med omverdenen'' Jeg tror du bør prøve og forstå at irritasjonen kan bygge seg opp for noen. Hvis man gjentatte ganger blir angrepet med sure svar og da kan resultatet bli som det blir her. Akkurat nå er det ikke meg, men jeg vet at det er jammen ikke lett å la være "slenge med leppa" tilbake når du føler at angrepene aldri tar slutt. Jeg har noen ganger undret meg over at webmaster ikke har stoppet dette. For meg virker det som webmaster konsenterer seg om feil person. Jeg personlig synes det er verre med gretne svar og personangrep over tid, enn at noen har yndlingstemaer som diskuteres ofte. Men dette er meg og jeg respekterer at andre har andre meninger, men jeg undrer meg. For meg virker det da som det er meningen at dol skal være en "vernet bedrift" for noen. ''Jeg tror du bør prøve og forstå at irritasjonen kan bygge seg opp for noen'' Ser det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Man skal være ekstremt overvektig for at gåturer i rolig og behagelig tempo gir noen som helst form for helsegevinst i forhold til vektreduksjon. '' Hvis turene er lange nok, så mener jeg at det er dokumentert at dette gir helsemessig gevinst, samt bidrar positivt i forhold til vektreduksjon. Det forutsetter imidlertid at turene er lange. De ekstremt overvektige greier ikke å gå lange turer. De ikke så ekstremt overvektige må gå i timesvis - som i 3-4-5 timer - for at det skal bli noe ut av det. Og da blir man sannsynligvis slankere fordi man får et lengre spiseavbrekk mer enn at man forbrenner særlig mer enn om man vasker et gulv eller et vindu. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/32/9/1776 Den der motsier ingenting jeg skrev. 10 % helling er mye. Det er som de bratteste bakkene i Tour DeFrance. Jeg skrev over: Hvis du f.eks. går opp et fjell ... Det samme er selvfølgelig tilfelle hvis du f.eks. driver med kappgang. Det er gåing, men det er klart det er tungt. Normal gåing i normalt tempo bør derimot ikke regnes som trening - selv om det selvfølgelig er bedre enn å ligge på sofaen fordi man har lest i en tabell at også det forbrenner fett. Det er sant det også. Du forbrenner ved å ligge på sofaen. Stikkordet er å slite skikkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg forstår ikke spørsmålet? Forsøk selv. Ta tre timeslange joggeturer (eller sykleturer for den saks skyld) hvor du sliter så mye du klarer den neste måneden (men det er viktig at du sliter). Se på deg selv i speilet, sjekk buksmålet, bruk måleband - hva som helst. Se på resultatene. Sannsynligvis vil du allerede etter en måned ha synlige resultater selv om du ikke forandrer på noe annet (som kosthold) denne måneden. Hvis du med spørsmålet snakker om et regnestykke der du sitter med en kalkulator og sammenligner hvor mye du forbrenner av jogging kontra gåing, så er det håpløst å ta utgangspunkt i noe sånt. Det er så mye mer enn det du kan regne deg fram til som gjør seg gjeldene når du presser kroppen. Hvordan kroppen din begynner å forbrenne mer (langt utover i timen du jogger), hvordan musklene stimuleres og trenes (som også spiller positivt inn på forbrenningen), osv. Disse kalkulaturoene, BMI, osv, er retningslinjer, og ingen fasit. Generelt forteller de nada. ''Disse kalkulaturoene, BMI, osv, er retningslinjer, og ingen fasit. Generelt forteller de nada. '' Dine personlige erfaringer er heller ikke noe som gir grunnlag for de helt store generaliseringene. Det finnes haugevis med folk som ikke har forutsetninger for f.eks. jogging, og som har opparbeidet seg en ok form gjennom lange gåturer. Jeg mener at det er godt dokumentert gjennom vitenskapelige studier, men har ikke helt ork til å lete opp referansene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 De ekstremt overvektige greier ikke å gå lange turer. De ikke så ekstremt overvektige må gå i timesvis - som i 3-4-5 timer - for at det skal bli noe ut av det. Og da blir man sannsynligvis slankere fordi man får et lengre spiseavbrekk mer enn at man forbrenner særlig mer enn om man vasker et gulv eller et vindu. Man kan jo ta mat med! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg sier ikke at gåing ikke gjør deg sprekere. Onani gjør deg også sprekere. All fysisk aktivitet gjør deg sprekere enn null fysisk aktivitet. Det blir et spørsmål om "sprekere enn hva". Altså: Blir du sprekere av normale aktiviteter (der du blant annet letter på rumpa for å gå på toalettet) enn å ligge i sofaen (og skite)? Selvsagt. Men vi trenger betydelig mer enn det normale - altså det alle gjør. Og her kommer fysisk aktivitet som trening inn i bildet. Da mener jeg det er en fryktelig feil å regne en gåtur (som burde være det normale) som trening. Treningen er det du gjør i tillegg til det vanlige. Og jo hardere - jo bedre. (Med forbehold om at du ikke trener så hardt at du blir overtrent, men dette er sjelden en problemstilling for de færreste). ''Og her kommer fysisk aktivitet som trening inn i bildet. Da mener jeg det er en fryktelig feil å regne en gåtur....'' HØH! For noe tull! Da har du ikke sett toppen jeg bor på, og hvor det er stupbratt opp og ned! Både lår og rumpe får gjennomgå, hrmp. Og jeg går hverken løper eller jogger, men går i lett hurtig tempo, så det så)) Men har stort hus og er stadig på farten inne;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 ''Det eneste du oppnår er å fyre opp trådstarter, og det kan da ikke være formålstjenelig? '' Jeg forsøker å fokusere på teksten i det enkelte innlegget, og i denne konkrete tråden mener jeg at hovedinnlegget er svært leseverdig. Samtidig så skjønner jeg at andre går lei av gretne svar. Jeg misforsto hovedinnlegget, det samme gjorde flere av oss som svarte før NHD kom på banen. Det er helt uproblematisk å få beskjed av en trådstarter om at man har misforstått, men det er faktisk svært provoserende når trådstarter går til angrep. Som hun har gjort på flere, og bitt fra seg. Jeg bruker gjerne ikke så mange kalorier på slike surmulende tilbakemeldinger, men denne trådstarteren har gjort slik så mange ganger at jeg ikke gadd å tie stille. Hvis jeg selv har startet en tråd andre har misforstått hensikten med, så viser jeg allikevel takknemlighet for at noen har giddet å svare. Det er helt greit at du likte hovedinnlegget, men igjen - jeg lurer veldig på hvorfor du gjør deg til en overdommer innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355114-hvor-feit-hadde-jeg-v%C3%A6rt/page/5/#findComment-3049303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.