Gå til innhold

Noen med god innsikt i lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ned 6 kilo

Hei alle flinke slankere!

Jeg prøver å slanke meg. Skal ikke ned mer enn 6 kg, og er langt fra overvektig, men vil ned disse kiloene for å føle meg vel.

Tidligere har jeg gått ned 12 kilo med å kutte ut usunn mat og spise mindre, men sunt. Har vel gått kanskje 2-3 av disse kiloene opp igjen etter en litt mindre streng periode. Men nå er jeg på nytt veldig motivert og vil ned det siste!

Problemet er at jeg bare ikke klarer å gå ned de siste kiloene. Jeg har en skade som gjør at jeg ikke klarer å trene, men jeg prøver å få til noen få gåturer. Sist jeg slanket meg var det kun kosthold det gikk på, null trening, men det gikk fint!

Men nå er det altså helt stopp. Jeg klarer å gå ned 1-2 kilo, og så gå opp igjen. Dette kan jo være naturlige svingninger, men jeg klarer altså ikke å gå mer ned.

Bruker grete roede, registrerer mat og ligger på 1100-1400 kcal om dagen. Har prøvd å leve på 1000 kcal hver dag en stund, 1500 en stund og litt forskjellig, men likevel nekter kroppen å følge etter.

Så da tenker jeg på lavkarbo.. Er det noen som vet om dette vil fungere for meg som bare vil ned 5-6 kilo? Jeg har lest litt om det, men av diverse blogger og fora jeg har sjekket ut har jeg bare funnet erfaringer fra de som skal ned mye. Tror dere dette kan fungere for meg også? Er det forresten dyrer å leve på lavkarbo? Er student uten så veldig stort matbudsjett.

Noen andre innspill til hvorfor jeg ikke går mer ned i vekt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355150-noen-med-god-innsikt-i-lavkarbo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sool1365380740

Kan iallefall fortelle deg at om du velger lavkarbo må du legge om livstilen din også etter du har gått ned ønskede kilo.Altså for evig og alltid være forsiktig med karbohydrater.Har prøvd dette jeg,men når jeg har gått ned går jeg mer og mer over til vanlig mat og kiloene sniker seg på igjenn.Lavkarbo funker relativt raskt også.Men jeg kan ikke anbefale det desverre...Blir allt for opphengt i å telle karbohydrater og til slutt går det ut over psyken.Allt man ikke får spise er det man vil ha.Nei hold deg heller til det du har lysst på men i små mengder og ofte.Drikk mye vann.Gjem bort vekta noen måneder,tenk livstil og ikke vekt. Om man veier seg for ofte blir man allt for opphengt i slankingen.Kall det heller livstilsendring og det vil gå lettere. Mulig kroppen din har funnet sin idealvekt?Du sier ikke noe om hvor høy du er eller hva du veier. Og husk på,spiser du for skjelden og for lite så stopper vekta opp.Kroppen holder på det den har og forbrenningen går ned. Lykke til iallefall med dine kilo. Og til slutt.Ja,om du går for lavkarbo vil du merke det en del på lommeboken. Mye smør,fløte,egg,kjøtt osv... Bare å glemme billige nudler og spagetti.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...