Gå til innhold

Bedre søvn i vente?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesp....zzzz
Skrevet

Det er to dager siden jeg sluttet med mine 15 mg remeron og 50 mg serequel. Har knapt sovet siden. Er dette vanlig? Og når kan jeg forvente å sove? Problemet mitt er at jeg ikke blir trøtt og småhyperventilerer i sengen... Om jeg først sovner, sover jeg bra dersom jeg ikke våkner av skumle mareritt.

Jeg vil så gjerne greie meg uten medisiner, og legen er med på det. Men jeg sliter mer med psyken når jeg ikke får sove. Blir frustrert, deprimert, mer angst og "grinete".

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Begge medisinene du har brukt gir god søvneffekt, slik at når du slutter mister du denne bivirkningen. Det er da for de fleste en omstillingsperiode hvor man vil ha noen søvnproblemer. Men jeg vet ikke hvor lang tid det tar å rette det opp.

Det du av praktiske ting kan gjøre for å få søvnen til å fungere igjen er å legge deg og stå opp til samme tid hver dag. Også i helgen. Ikke sove på dagtid selv om du er trøtt. Være forsiktig med kaffe/te ol på kvelden. Det er også en hjelp hvis man har anledning til fysisk aktivitet på dagtid.

Gjest gjesp....zzzz
Skrevet

Begge medisinene du har brukt gir god søvneffekt, slik at når du slutter mister du denne bivirkningen. Det er da for de fleste en omstillingsperiode hvor man vil ha noen søvnproblemer. Men jeg vet ikke hvor lang tid det tar å rette det opp.

Det du av praktiske ting kan gjøre for å få søvnen til å fungere igjen er å legge deg og stå opp til samme tid hver dag. Også i helgen. Ikke sove på dagtid selv om du er trøtt. Være forsiktig med kaffe/te ol på kvelden. Det er også en hjelp hvis man har anledning til fysisk aktivitet på dagtid.

Jeg vet da det :-) Står opp tidlig hver dag uansett. hadde aldri greid å sove lenger enn til klokken 09. Maks. Å aktiv er jeg ja. På farten hele dagen stort sett.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Jeg vet da det :-) Står opp tidlig hver dag uansett. hadde aldri greid å sove lenger enn til klokken 09. Maks. Å aktiv er jeg ja. På farten hele dagen stort sett.

Er jo ikke så godt å gjette seg til hva du vet eller ikke ut fra innlegget ditt. Håper det går seg til raskt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var ikke særlig smart å slutte med begge samtidig.

Uansett - gjort er gjort. Det vil nok ta et par uker før dette har gått seg helt til.

Gjest gjesp....zzzz
Skrevet

Det var ikke særlig smart å slutte med begge samtidig.

Uansett - gjort er gjort. Det vil nok ta et par uker før dette har gått seg helt til.

Har trappet ned serequel fra 100 mg. Var legen som bestemte det. Han sa dosene var så lave at jeg kunne bare slutte med en gang :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...