Gå til innhold

Drømmer og psykiatri

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmetypen
Skrevet

Drømmer mennesker med psykiatriske lidelser mer enn andre? Dvs gjerne sterke drømmer som en husker godt når man står opp.

Jeg sliter med både angst og depresjon og drømmer masse, nesten hver natt. Stort sett urolige drømmer/mareritt.

Mine friske venner og kjæresten busker aldri drømmene sine. Er dette bare tilfeldig?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Tror det er på grunn av medisinene. Drømte aldri før jeg ble syk og begynte på medisiner. Etterpå det det livate netter.

Skrevet

Alle drømmer nok en god del, men hvor godt man husker det er jo helt individuelt. Kjenner folk som ikke har noe psykdommer som drømmer svært livlig og husker det. For meg går det egentlig i perioder... Jeg kan slite med veldig livaktige, stressende, absurde og fæle drømmer. Disse husker jeg, og de gjentar seg. Noen av de er posttraumatisk stress - som jo er en psykisk lidelse... Andre perioder husker jeg ikke en eneste drøm.

Noen medisiner kan ha bivirkninger som mer livaktige drømmer og mareritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...