Gå til innhold

Hva er det for noe med meg ...

Anbefalte innlegg

Gjest fæl kone og mor
Skrevet

Vet ikke om jeg poster innlegget mitt på korrekt sted ... men akkurat nå føler jeg det .....

Jeg er godt gift, vi har 2 barn på 10 og 15 år.

Vi har begge gode jobber slik at vi sliter ikke økonomisk, vi eier en enebolig, hvor omtrent hele huset er nyoppusset.

Men jeg er aldri fornøyd .... jeg er sur og gretten omtrent hele tiden .... klarer ikke være på godt humør. Igår tok gemalen og jeg oss en alvorsprat pga at vi følte at forholdet oss mellom har hanglet den siste tiden.

Han er en blid og omgjengelig person, han sier at jeg drar han "ned" med det dårlige humøret mitt hele tiden, når han spør meg om ting, det kan være så enkelt som hvor jeg har lagt ting, så svarer jeg han på en slik nedlatende måte at han føler han får seg et slag i trynet .....

Han sa, jeg syns ikke jeg forlanger for mye, jeg ber bare om at du behandler meg med vanlig folkelig respekt ..... jeg kjente meg veldig godt igjen når han sa de ordene, de gikk rett i hjertet mitt tenk å behandle den du elsker over alt på jord på en slik nedlatende måte som jeg har gjort de siste månedene ..... og allikevel bor han her med meg ....

De to stakkars jentene våre merker selvfølgelig mors dårlige humør hele tiden .... igjen .... tenk å være slik overfor det som betyr mest for en her i verden .....

Hvorfor er jeg slik ..... føler jeg har et belte rundt hodet over pannen som bare blir strammere og strammere .....

Jeg burde kanskje fått hjelp ett eller annet sted .....

Skrevet

Kanskje du har begynt å komme i overgangsalderen?

Vet ikke hvor gammel du er...men den kan komme i relativt tidlig alder...

Skrevet

Har du ikke noen anelse om hva som ligger bak det dårlige humøret?

Skrevet

Det er jo godt at du er klar over dette selv, da er mulighetene til å snu dette mye bedre!

Du er kanskje veldig sliten for tida? Mye å gjøre og mye stress på jobb? Kanskje har du godt av å roe ned litt på ting som stjeler energi fra deg på fritiden?

Men det du beskriver kan jo også være et tegn på depresjon. Er du i tillegg mye trist og nedfor, kan du jo bestille en time hos legen og fortelle hvordan du har det.

Jeg vet ikke hva det skyldes, dette var bare noen tanker. Uansett, lykke til! :-)

Gjest fæl kone og mor
Skrevet

Kanskje du har begynt å komme i overgangsalderen?

Vet ikke hvor gammel du er...men den kan komme i relativt tidlig alder...

..... er 47 ..... kanskje det ja ......

Gjest fæl kone og mor
Skrevet

Det er jo godt at du er klar over dette selv, da er mulighetene til å snu dette mye bedre!

Du er kanskje veldig sliten for tida? Mye å gjøre og mye stress på jobb? Kanskje har du godt av å roe ned litt på ting som stjeler energi fra deg på fritiden?

Men det du beskriver kan jo også være et tegn på depresjon. Er du i tillegg mye trist og nedfor, kan du jo bestille en time hos legen og fortelle hvordan du har det.

Jeg vet ikke hva det skyldes, dette var bare noen tanker. Uansett, lykke til! :-)

Jeg har full jobb, en til to ganger i måneden er jeg ute å reiser i forbindelse med jobben min, da må jeg være borte hjemmefra en til to netter i slengen.

Papsen i huset takler dette bra, skulle jo egentlig bare mangle :), men han har aldri klaget.

Tankene mine er selvfølgelig mer hjemme enn på jobb når jeg er på turene mine.

Jeg vil ikke si at jeg er mye trist og lei meg .... men selvfølgelig så tærer dette på helheten av meg om du skjønner ..... jeg merker selv hvilke dårlig humør jeg er på .... sur og fæl, føler jeg kjefter masse på ungene osv osv .... dette er nok ikke noe nytt .... men føler det har forverret seg veldig de siste månedene .....

En stor endring jeg kommer på nå, er at jeg har fra juni forberedt meg på å slutte å røyke, datoen ble satt til 10.10.10 sammen med en arbeidskollega av meg .... har vært røykfri i 15 dager nå, det går kjempebra, lysten på røyk er ikke tilstede ... enda iallfall :) .....du skal se at kroppen har stresset seg opp pga av det .... nei går det virkelig an .... nei ...... og så fikk jeg jo et lite tips om overgangsalder lenger nede her .... jeg er 47 år ..... kan jo være at det er den som starter, merker ikke noe annet foreløpig .....

Huff nei, ikke godt å si ....

Skrevet

Jeg har full jobb, en til to ganger i måneden er jeg ute å reiser i forbindelse med jobben min, da må jeg være borte hjemmefra en til to netter i slengen.

Papsen i huset takler dette bra, skulle jo egentlig bare mangle :), men han har aldri klaget.

Tankene mine er selvfølgelig mer hjemme enn på jobb når jeg er på turene mine.

Jeg vil ikke si at jeg er mye trist og lei meg .... men selvfølgelig så tærer dette på helheten av meg om du skjønner ..... jeg merker selv hvilke dårlig humør jeg er på .... sur og fæl, føler jeg kjefter masse på ungene osv osv .... dette er nok ikke noe nytt .... men føler det har forverret seg veldig de siste månedene .....

En stor endring jeg kommer på nå, er at jeg har fra juni forberedt meg på å slutte å røyke, datoen ble satt til 10.10.10 sammen med en arbeidskollega av meg .... har vært røykfri i 15 dager nå, det går kjempebra, lysten på røyk er ikke tilstede ... enda iallfall :) .....du skal se at kroppen har stresset seg opp pga av det .... nei går det virkelig an .... nei ...... og så fikk jeg jo et lite tips om overgangsalder lenger nede her .... jeg er 47 år ..... kan jo være at det er den som starter, merker ikke noe annet foreløpig .....

Huff nei, ikke godt å si ....

Hvis du sluttet å røyke for 15 dager siden, er det vel normalt at du er litt ute av lage. I så fall gjelder det vel å holde ut noen uker til, så vil det gå oppover igjen.

Spørsmålet er om det var like ille før røykeslutten?

Gjest fæl kone og mor
Skrevet

Hvis du sluttet å røyke for 15 dager siden, er det vel normalt at du er litt ute av lage. I så fall gjelder det vel å holde ut noen uker til, så vil det gå oppover igjen.

Spørsmålet er om det var like ille før røykeslutten?

... ja det har pågått noen måneder nå ...... :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt du skriver tyder på at du har en depresjon. Ta en tur til fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...