Gå til innhold

Karakterer kan øke selvmordsfare

Anbefalte innlegg

Gjest mener jeg
Skrevet

Hei!

Jeg håper ikke du mener B er en bra karakter!

Eller 5 eller 4?

Det er over gjennomsnittet og vitner om at man ikke har lest faget godt nok!

I denne sammenhengen er det godt nok, i forhold til det vi debatterer. Jeg har femmere og seksere fra gymnaset, og en femårig utdannelse med gode karakterer uten unntak. Vi diskuterer da ikke hva som er gode karakterer kontra veldig gode karakterer her, men det faktum at å gjøre det godt på skolen er forenlig med stor psykisk lidelse.

Selv følgelig er b en bra karakter. Det er det per definisjon. Om du og jeg kanskje ikke er fornøyd med annet enn A forandrer ikke på den saken. Slikt kan en ikke definere helt for seg selv.

Skrevet

''Hvorfor skulle B eller 5 være bevis på at man ikke har lest nok?''

Hvis man har en "psykisk lidelse"som heter overdreven ærgjerrighet, er nok dette sant :) Jeg er glad jeg bare hadde et snev av den i noen av mine studieår... Kjenner noen med denne innstillingen, bare A er godt nok...og de har et stressende liv :(

Man kan selvfølgelig være skuffet over en B eller femmer i en gitt situasjon. Men disse karakterene kan ikke klassifiseres som "ikke gode" av den grunn.

Tror ikke vi to er uenige, altså... :-)

Skrevet

Men det virker nesten som om det at mange mener at Asberger er en psykisk lidelse plager deg veldig. Derfor ser jeg ingen grunn til at du skal plage deg selv med stadig å diskutere dette. Du kan ikke få hele verden til å endre mening, det er komplett umulig. Du lager bare stress for deg selv her, tror jeg.

Hei!

Neida jeg lager ikke stress for meg selv, det går fint.

Jeg vil bare at nhd skal skjønne seg bedre på asperger syndrom.

Det tror jeg han vil med tiden også, men han jobber med de verste tilfellene på et psykiatrisk sykehus så derfor har han nok et syn som preges av det.

Skrevet

Hei!

Ja det er mulig jeg har det, men jeg skal tenke på det.

Uansett vet jeg at asperger syndrom ikke er en psykisk lidelse, men det er jo en annen sak og lurer man mer kan man jo kontakte ekspertene i autismeenheten eller autismeforeningen m.m

Problemet med din argumentasjon vedr. hvorvidt Aspergers syndrom skal klassifiseres som en psykisk lidelse eller ikke, er at du i den sammenhengen til stadighet viser at du har uhyre liten innsikt i hva en psykisk lidelse er.

Gjest B betyr "meget god prestasjon"
Skrevet

Hei!

Jeg håper ikke du mener B er en bra karakter!

Eller 5 eller 4?

Det er over gjennomsnittet og vitner om at man ikke har lest faget godt nok!

Jeg underviser på universitetet, og kan forsikre deg om at du tar feil. B er en god karakter og har følgende beskrivelse: ''Meget god prestasjon. Kandidaten viser meget god vurderingsevne og selvstendighet''

A betyr fremragende og gis ved følgende prestasjoner: ''Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Kandidaten viser svært god vurderingsevne og stor grad av selvstendighet''

Her kan du lese beskrivelse av alle karakterene i karakterskalaen. http://www.ntnu.no/studier/eksamen/karakterskala

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...