Gå til innhold

TV-program om hvorfor noen er fete og andre ikke

Anbefalte innlegg

Gjest fitandfat
Skrevet

I det siste har det vært så mye snakk om overvekt/fedme her inne og hvem som har skylda osv. Kari Jaquesson har jo kommet med noen utspill om dette også... På SVT2 i kveld kl. 18, skal det være en dokumentar om dette. Kanskje noen her inne er interessert i å se den? :) Jeg har ikke sett den selv så aner ikke hva de kommet frem til.

''18:00 Matvecka: Varför är de smala inte feta?

Brittisk vetenskapsdokumentär från 2008. Glass, hamburgare och choklad har bidragit till att fler människor idag lider av fetma än av svält. Men medan en del lägger på kilo efter kilo verkar andra vara immuna. Fredrik Nyström vid Linköpings universitet lät en grupp studenter äta extremt mycket snabbmat och jämförde dem sedan med en kontrollgrupp.''

Skrevet

Det er vel flere grunner til fedme. Noen har høy forbrenning, andre ikke, noen overspiser og legger på seg, andre overspiser og legger ikke på seg, noen legger på seg selv om de spiser lite. Hvor mye en legger på seg er i høy grad genetisk bestemt i tillegg til kaloriinntak. Tåpelig debatt.

Gjest MayLynn
Skrevet

Hm - jeg syns det er en rar debatt. Jeg mener - hvor mange hadde vært overvektige om vi hadde hatt begrenset med mat? Som de som sulter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...