Gå til innhold

Smerte til venstre for navlen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Det er nå 4 måneder siden symptomene begynte å komme. Dette skjedde etter jeg hadde gått en fjelltur, men jeg gikk ikke mer enn ca. 5 timer totalt fordelt over to dager og får normalt ikke smerter etter slikt. Jeg fikk vondt til venstre for navlen. Denne smerten kunne komme og gå, men for meg virker det som om det er en sammenheng mellom aktivitet og smerte. Smerten var håndterbar og jeg regnet med at det ville forsvinne etter hvert. Et par uker senere skulle jeg hjelpe faren min med å bygge hytte. Da kom smertene for alvor og jeg måtte ta sterke smertestillende for å f.eks kunne sovne på natten. Det gjorde veldig vondt til venstre for navlen, noen få cm under huden. Da dro jeg til den lokale kommunelegen. Hun kjente på området og trykket hele veien rundt hoften bak til korsryggen. Det gjorde litt ekstra vondt da hun kom bak ved korsryggen. Dette forklarte hun med at det er nettopp der senefestet er nærmest huden, og hun var sikker på at vi hadde å gjøre med en senebetennelse. Jeg fikk betennelsesdempende og skulle komme tilbake og få kortisonsprøyte dersom det ikke ga seg. Det ga seg ikke. Når jeg hadde spist mine Diclofenac, dro jeg til fastlegen min. Hun tok blodprøver og urinprøve. Hun hadde i første omgang mer tro på at det kunne være klamydia, men alle prøvene var fine. Deretter fikk jeg kortison i tablettform. 1 tablett hver dag i en uke. Dette hjalp heller ikke. Legen ville henvise meg til CT, men jeg fikk komme på ultralyd istedet. Dette ble forklart med at man ikke ville ha en 24åring til å ta CT da det er forbundet med mye stråling. Ultralydundersøkelsen er resultatløs. Alt ser helt fint ut. Og smertene er der fortsatt. Jeg føler jeg har havnet opp i en ganske fortvilt situasjon da dette nå har pågått i 4 måneder. Det skal nevnes at smertene enkelte ganger kan fortone seg som en svie som går fra området til venstre for navlen og rundt hoften. Jeg setter stor pris på om dere kan ha noen idé om hva dette kan dreie seg om og/eller hva jeg bør gjøre videre for å kunne bli frisk. Mvh RJ

Skrevet

Kan ikke si hva det kan være, men har du tenkt på å la deg undersøke av en fysioterapeut av et eller annet slag i tillegg, hvis du tror det er muskulært?

Skrevet

Dette virker jo som det er noe muskel/skjelettrelatert siden det kom etter og i forbindelse med aktivitet. Jeg synes den begrunnelsen for ikke å gjøre en CT var noe tynn. Jeg var første gang i en CT-scanner i en alder av 15 år! Pga en leddskade. Jeg har seinere vært til CT to ganger. Også tatt MR to ganger. Første var jeg 17 år gammel. Med mindre det er noe som tilsier spesielle forsiktighetsregler med stråling hos deg, mener jeg dette er svært merkelig! Jeg tenker to-tre alternativer her. Henvisning til en ortoped, eller aller helst at du oppsøker en kiropraktor - det krever ikke henvisning fra lege. Du kan ha fått en låsning i nedre del av korsryggen - som kiropraktorer fikser fint på. En fysioterapeut er et tredje alternativ - her må du ha rekvisisjon fra legen. Jeg vil for øverig tro at både kiropraktor og fysioterapeut ville ønsket et standart røntgenbilde av deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...