Gå til innhold

Akk disse sugene...

Anbefalte innlegg

Gjest Celle-pelle
Skrevet

Enkelte kvelder lengter jeg etter å drikke meg full, av og til er ting så tøft at jeg ønsker å skade meg. Å spise gjør meg engstelig og urolig. Jeg vil alt og ingenting på en gang. Vil det komme en tid der jeg ikke trenger å bruke energien på å stå i mot disse sugene? Å hvordan?

Skrevet

Du har min empati når det gjelder disse sugene etter f.eks. å drikke seg vekk eller selvskade... Vet åssen det er.

Men å bruke energien til å stå i det... Det er en ting. Jeg prøver når jeg står i det å heller kanalisere den energien på hva jeg heller kan gjøre. Hva hjelper mot lysten til å kutte seg opp? Jeg tenker ofte på alle de kjedelige ringvirkningene og at jeg ødelegger for meg selv fordi jeg vil at selvskadingen skal være fortid. Tenker på hvordan jeg ødelegger neste dag om jeg drikker, hvor fristende det kan blir å fortsette å drikke seg full og risikere avhengigheten, havne enda mer på skråplanet enn jeg var i sommer hvor jeg virkelig drakk store mengder daglig før jeg fikk hjelp med å slutte - noe som innebar en del ubehag... Hva hjelper for å ikke tenke på det i det hele tatt når det kommer? Lese noe eller skrive på nettet? Skrive noe for seg selv? Gå en tur, gjøre noe kreativt, prøve å gjøre noe godt for seg selv i stedet som en stor og god kopp te, inni et pledd med en god bok? Snakke med noen - gjerne en krisetelefon om det er utpå natta. Det hjelper meg av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...