Gå til innhold

xanor,er redd for å ta det!

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Husk av xanor og andre benzo preparater er en medisin... som jer laget for å hjelpe..... bruker man dem etter legens forespørsler er det ingen fare. Og man blir avhengig ved daglig bruk --ja... det er medaljens bakside, men det er mange mennesker som er avhengige av medisiner av ymse slag, og disse er da iallefall ikke skaldelige for kroppen... det der millioner som har brukt dem i de snart femti årene de har vært på markedet.... og alle disse er jo ikke vrak... men henter sine tabletter når asken er tom. Medisiner mot angst husk det....

Jada,og skjønner at noen ikke har annen utvei enn å ta disse preparatene.Saken er at jeg ikke har blitt tilbydt noe annen behandling,og blir satt rett på xanor noe jeg tror er feil for meg.Særlig når jeg har fortalt legen at jeg har angst for å bli avhenging og at jeg tror pillene gjør meg gal i hode.Da ser jeg overhodet ikke logikken i å gi meg xanor,egentlig ei heller sobril. Ville vel vært bedre med økt dose venlafaxin og noe å sove på som ikke er så skummelt som disse bpreparatene.Jeg vil ikke gå på medisiner av den typen når jeg ikke er sikker på at det er nødvendig. Et spm til sisst,hva skjer med min 5 åring om jeg blir innlagt for en tid? Kan han være hos familien min eller kommer barnevernet inn i bildet og tar han fra meg? For er det sånn det er skal jeg virke så frisk så mulig neste uke! For jeg er en god mor,ikke snakk om noe omsorgsvikt.Være mor er den oppgaven jeg mestrer nå.Men tanken på at barnevernet kommer inn i bildet skremmer vettet av meg.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sool1365380740

11

• ink1365380698

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Olav Femte

3

Sool1365380740
Skrevet

Husk av xanor og andre benzo preparater er en medisin... som jer laget for å hjelpe..... bruker man dem etter legens forespørsler er det ingen fare. Og man blir avhengig ved daglig bruk --ja... det er medaljens bakside, men det er mange mennesker som er avhengige av medisiner av ymse slag, og disse er da iallefall ikke skaldelige for kroppen... det der millioner som har brukt dem i de snart femti årene de har vært på markedet.... og alle disse er jo ikke vrak... men henter sine tabletter når asken er tom. Medisiner mot angst husk det....

og er det så at de ikke er skadelig på kroppen på kang sikt?!

Sool1365380740
Skrevet

Prøv å slutte med efexor... ikke mye greit det heller siden det er så mye snakk om abstinenser her. De er ikke bare enkle etter det jeg har hørt... men man må ikke ta mer og mer... så sånt sett er de jo bedre...men de må jo virke.... og det gjør de tydligvis ikke tilstrekkelig. kanskje bytte til annet ssri (tror du kan gå rett over)...når du er så redd benzo.

skal heller øke efexor for å se om det gir ønsket effekt. For merker at de hjelper.Ser ikke helt vitsen i å bytte da. Og seponering av efexor,eller venlafaxin skal man jo ta gradvis over lang tid,og tror ikke det er sånn at man får abstinenser om man gjør dette på en korrekt måte.Nei samtaleterapi er noe jeg har tro på.Å spise benco er bare å forskyve problemet tror jeg. Det føles bra dær og da men det er å ta tak i de grunnene som gir angst og depresjon å prøve å bearbeide disse som jeg tror virkelig hjelper. Mitt mål er iallefall å til slutt være helt pillefri å forhåpentligvis få en hverdag dær jeg er meg selv. Merker stor adferdsendring hos meg selv når jeg tar sobril.Babler i ett kjør om ting jeg aldri ville tort sagt ellers. Og det kan jo være både positivt og negativt...

ink1365380698
Skrevet

Til deg ville jeg også gitt Xanor.

Jeg har ikke fått med meg at trådstarter har prøvd alle andre mulige behandlinger uten effekt. Derfor fraråder jeg også på det sterkeste å begynne med Xanor.

Selvsagt bør annet prøves først. Jeg for min del fikk som du vet panikk angst av ssri... før ssri hadde jeg behov for litt valium pga psykosomatiske plager. Det er jo bittert, men jeg er glad for at noe hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...