Gå til innhold

Hver fjerde Frp velger vil innføre dødsstraff.

Anbefalte innlegg

''Nei, administrasjonen i USA som gikk til krig''

Men de av administrasjonen som var amerikanere, var amerikanere.

De som ødela hus var romfolk.

''

De som ødela hus var romfolk.''

Ja? Du ser jo selv hvordan du blander roller etter eget forgodtbefinnende for å dekke opp feilen ovenfor.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Angustia

7

• ShitDiddelyDo

4

• hulkert

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Assa ... Jeg orker naturligvis ikke lese 4532 innlegg, men nå har jeg klikket meg inn på et par innlegg, og det synes som om romfolket løper rundt og ødelegger hus.

Hvahvahvahvahva?

'' Jeg orker naturligvis ikke lese 4532 innlegg, men nå har jeg klikket meg inn på et par innlegg, og det synes som om romfolket løper rundt og ødelegger hus''

Nei ikke romfolk-et-,men det var romfolk som gjorde det.

'' Jeg orker naturligvis ikke lese 4532 innlegg, men nå har jeg klikket meg inn på et par innlegg, og det synes som om romfolket løper rundt og ødelegger hus''

Hva så?

Det var nordmennfolk som myrdet i Baneheia.

Ja?

ShitDiddelyDo

Ah. Her jeg bor er det kun fjortiser som ødelegger hus når foreldra er utenbys og de kjører fest. Lokalavisa har rapportert om hus nesten jevnet med jorden.

Nemlig, da er vi enige :-)

Forøvrig en svært vanskelig debatt. Rom-folket har blitt svikta og stigmatisert gjennom historien, men "de" må også stilles til ansvar for regelbrudd, kriminalitet og livssituasjon.

''Forøvrig en svært vanskelig debatt. Rom-folket har blitt svikta og stigmatisert gjennom historien, men "de" må også stilles til ansvar for regelbrudd, kriminalitet og livssituasjon.''

Med tanke på hva folk i gruppen "romfolk" har blitt utsatt for av storsamfunnet, så blir det jo helt "på hodet" at de skal straffes for å ødelegge noen hus.

Hva så med storsamfunnet som sende besteforeldrene deres til konsentrasjonsleirer?

Jeg er enig i at de selvsagt skal straffes for det folk gjør på individnivå, men å trekke det frem (uten å si et ord om tvangssterilisering, sjeling av barn, osv) blir jo helt vilt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ah. Her jeg bor er det kun fjortiser som ødelegger hus når foreldra er utenbys og de kjører fest. Lokalavisa har rapportert om hus nesten jevnet med jorden.

Du må ikke kalle de fjortiser for da generaliserer du:-) Alle fjortiser gjør ikke slikt.

De var nordmenn ja. Uten tvil. Men da generaliserer jeg jo iflg deg.

Man generaliserer hvis man insinuerer at nordmenn dreper i Baneheia, eller romfolk ødelegger hus.

Å henge seg opp i at noen romfolk har ødelagt noen hus er bare et patetisk forsøk å sverte en folkegruppe.

Gjest Nickløsheletiden

''De som gjorde det var Alvdalinger, men det vare ikke alvdalingene som gjorde det.''

:humrer:

Hvor mange knuter i forklaringsmodellen din har du nå?

Du klarer tydeligvis ikke å se deg selv.

Jeg sier de var romfolk de som ødela husene. De av amerikanerne som gikk til krig var amerikanere. De av romfolket som ødela hus var romfolk. Hvor vanskelig er det?

ShitDiddelyDo

Du må ikke kalle de fjortiser for da generaliserer du:-) Alle fjortiser gjør ikke slikt.

Sorry. Det er sant. Dessuten er det en stund siden jeg leste om fenomenet nå.

Men det jeg kunne skrevet uten å generalisere: Fjortiser fra min bygd, som drar på skoletur til Hemsedal, forsøker å rasere Hemsedal.

(Dvs - nå tror jeg egentlig de videregående skolene i Asker og Bærum er nektet på Hemsedal).

Gjest Nickløsheletiden

Man generaliserer hvis man insinuerer at nordmenn dreper i Baneheia, eller romfolk ødelegger hus.

Å henge seg opp i at noen romfolk har ødelagt noen hus er bare et patetisk forsøk å sverte en folkegruppe.

Nå har jeg prøvd å gi deg det med t-skje.

De var romfolk de som ødela husene. De var nordmenn de som drepte i Baneheiasaken.

Det var ikke romfolket eller nordmennene.

Gjest Nickløsheletiden

''

De som ødela hus var romfolk.''

Ja? Du ser jo selv hvordan du blander roller etter eget forgodtbefinnende for å dekke opp feilen ovenfor.

Du mener det ikke var romfolk som sto bak?

Annonse

Du klarer tydeligvis ikke å se deg selv.

Jeg sier de var romfolk de som ødela husene. De av amerikanerne som gikk til krig var amerikanere. De av romfolket som ødela hus var romfolk. Hvor vanskelig er det?

Husker du ikke hva du skrev?

''Romfolk er INDIVIDER som har VALGT å ødelegge hus.''

Jeg er klart over at du forsøker å vri deg unna dette, men det står nå der.

Nå har jeg prøvd å gi deg det med t-skje.

De var romfolk de som ødela husene. De var nordmenn de som drepte i Baneheiasaken.

Det var ikke romfolket eller nordmennene.

Men det var helt andre utsagn som ble brukt i den andre tråden, og her er det du skrev i denne tråden:

''

Romfolk er INDIVIDER som har VALGT å ødelegge hus.''

Det er noe helt annet enn en konstatering at de som ødela hus tilfeldigvis var romfolk.

Hva så om de var romfolk? Hva så?

''Forøvrig en svært vanskelig debatt. Rom-folket har blitt svikta og stigmatisert gjennom historien, men "de" må også stilles til ansvar for regelbrudd, kriminalitet og livssituasjon.''

Med tanke på hva folk i gruppen "romfolk" har blitt utsatt for av storsamfunnet, så blir det jo helt "på hodet" at de skal straffes for å ødelegge noen hus.

Hva så med storsamfunnet som sende besteforeldrene deres til konsentrasjonsleirer?

Jeg er enig i at de selvsagt skal straffes for det folk gjør på individnivå, men å trekke det frem (uten å si et ord om tvangssterilisering, sjeling av barn, osv) blir jo helt vilt.

Med vennlig hilsen

''Med tanke på hva folk i gruppen "romfolk" har blitt utsatt for av storsamfunnet, så blir det jo helt "på hodet" at de skal straffes for å ødelegge noen hus.''

Vel, alle som raserer kommunale boliger (var det ikke det?) eller boliger som ikke eies av leieboeren bør bli stilt til ansvar. Det er mange som er mye på reisefot, men det rettferdiggjør ikke å ødelegge boligen - Rom-folk eller ikke.

''Hva så med storsamfunnet som sende besteforeldrene deres til konsentrasjonsleirer?''

Pga storsamfunnets behandling av Rom-folk gjennom tidene ligger nok mye av "forklaringa" der, samt eksisterende fordommer som gjør at det er vanskelig å integrere seg for de som ønsker det.

''Jeg er enig i at de selvsagt skal straffes for det folk gjør på individnivå, men å trekke det frem (uten å si et ord om tvangssterilisering, sjeling av barn, osv) blir jo helt vilt.''

Enig!

Du mener det ikke var romfolk som sto bak?

Jeg mener at det er omtrent like relevant for romfolk om de som ødela husene var romfolk, som det er for nordmenn om de som drepe i Baneheia var nordmenn.

Og i det øyeblikket du forsøker å koble ugjerningen med folkegruppen (slik som ble forsøkt av diverse i den andre tråden) så bør du se hva vår folkegruppe har gjort med deres folkegruppe. For vår skyld er det faktisk best å ikke gjøre det!

Gjest Nickløsheletiden

Husker du ikke hva du skrev?

''Romfolk er INDIVIDER som har VALGT å ødelegge hus.''

Jeg er klart over at du forsøker å vri deg unna dette, men det står nå der.

Selvsagt blir det feil, men det var nå et svar til dette som blir like dumt iom at det var dødstraff dette handlet om og du i denne sammenhengen snakker Frp-ERE som individer som har valgt å støtte om dødstraff. Noe som overhodet ikke står noe om i partiprogrammet deres.

''Ja, Frp-ere er INDIVIDER som har VALGT å støtte opp om Frps politikk''

Gjest Nickløsheletiden

Men det var helt andre utsagn som ble brukt i den andre tråden, og her er det du skrev i denne tråden:

''

Romfolk er INDIVIDER som har VALGT å ødelegge hus.''

Det er noe helt annet enn en konstatering at de som ødela hus tilfeldigvis var romfolk.

Hva så om de var romfolk? Hva så?

Jeg har svart på dette allerede Sør. Les det svaret heller.

''Med tanke på hva folk i gruppen "romfolk" har blitt utsatt for av storsamfunnet, så blir det jo helt "på hodet" at de skal straffes for å ødelegge noen hus.''

Vel, alle som raserer kommunale boliger (var det ikke det?) eller boliger som ikke eies av leieboeren bør bli stilt til ansvar. Det er mange som er mye på reisefot, men det rettferdiggjør ikke å ødelegge boligen - Rom-folk eller ikke.

''Hva så med storsamfunnet som sende besteforeldrene deres til konsentrasjonsleirer?''

Pga storsamfunnets behandling av Rom-folk gjennom tidene ligger nok mye av "forklaringa" der, samt eksisterende fordommer som gjør at det er vanskelig å integrere seg for de som ønsker det.

''Jeg er enig i at de selvsagt skal straffes for det folk gjør på individnivå, men å trekke det frem (uten å si et ord om tvangssterilisering, sjeling av barn, osv) blir jo helt vilt.''

Enig!

Men det er da ikke en sjel her som forsvarer rasering av boliger.

Derimot så må jeg jo, i mitt stille sinn, stille spørsmål om hvor smart det var å kjøpe leiligheter-med-grunnmur til noen som (for å generalisere ;-) ) har vært på reisefot siden år 1322!?

Det er jo litt som å kjøpe sykler til akvariefisk! ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...