Gå til innhold

Hver fjerde Frp velger vil innføre dødsstraff.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Jeg mener at det er omtrent like relevant for romfolk om de som ødela husene var romfolk, som det er for nordmenn om de som drepe i Baneheia var nordmenn.

Og i det øyeblikket du forsøker å koble ugjerningen med folkegruppen (slik som ble forsøkt av diverse i den andre tråden) så bør du se hva vår folkegruppe har gjort med deres folkegruppe. For vår skyld er det faktisk best å ikke gjøre det!

''Og i det øyeblikket du forsøker å koble ugjerningen med folkegruppen''

Akkurat det samme som du gjør med Frp-ere, for ikke å snakke om katteelskere og folk fra bygdenorge.

Du er fullstendig blind for egne feil Sør.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Angustia

7

• ShitDiddelyDo

4

• hulkert

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt blir det feil, men det var nå et svar til dette som blir like dumt iom at det var dødstraff dette handlet om og du i denne sammenhengen snakker Frp-ERE som individer som har valgt å støtte om dødstraff. Noe som overhodet ikke står noe om i partiprogrammet deres.

''Ja, Frp-ere er INDIVIDER som har VALGT å støtte opp om Frps politikk''

Det er overhodet ikke noe galt med det utsagnet mitt. Det er helt klart fakta. Støtter man ikke opp om Frps politikk så er man da ikke medlem i Frp!

At man er romfolk betyr ikke at man raserer hus.

Og der er den store forskjellen. Ei heller har man et valg om man vil være romfolk.

Gjest Nickløsheletiden

Men det er da ikke en sjel her som forsvarer rasering av boliger.

Derimot så må jeg jo, i mitt stille sinn, stille spørsmål om hvor smart det var å kjøpe leiligheter-med-grunnmur til noen som (for å generalisere ;-) ) har vært på reisefot siden år 1322!?

Det er jo litt som å kjøpe sykler til akvariefisk! ;-)

Med vennlig hilsen

Hvor smart dette er er en helt annen diskusjon. Når folk prøver å hjelpe, så svarer en ikke med å ødelegge.

Ødelegger du gaver du får når du ikke har bruk for dem, eller gir du dem til noen som trenger dem bedre enn deg?

''Og i det øyeblikket du forsøker å koble ugjerningen med folkegruppen''

Akkurat det samme som du gjør med Frp-ere, for ikke å snakke om katteelskere og folk fra bygdenorge.

Du er fullstendig blind for egne feil Sør.

Nei, for Frpere er ikke en folkegruppe, men en gruppe mennesker som har felles politiske holdninger/meninger, og som INDIVIDUELT har meldt seg inni partiet. Derfor kan de også holdes ansvarlige, i større eller mindre grad.

Romfolk er romfolk enten de liker det eller ei, og har ikke GJORT noe som helst for å bli det.

Det er en ENORM forskjell!

hvorfor skal alle frp velgere være ansvarlige for det en frp politiker sier? og hvorfor er ALLE frp velgere ansvarlig for det noen velgere mener?

Og for å komme til det som egentlig tråden handlet om: Jeg er egentlig imot dødsstraff. Men hvis en person er skyldig (garantert skyldig) i å drepe et annet menneske brutalt og ondt, hvorfor skal den personen få lov å leve? De to i baneheia skulle jeg så absolutt ha ønsket døde og begravet for lenge siden, og det er jo mange andre forferdelige eksempler.

Men hvis det er det minste tvil om skyld, så må dødsstraff ikke forekomme.

''hvorfor skal alle frp velgere være ansvarlige for det en frp politiker sier? ''

Alle frp-velgere er ikke ansvarlig for det en enkeltstående frp-politiker sier. Men man har et ansvar for de meningene som partiet man stemmer på har og de sakene de jobber for. Når du stemmer på et parti, gir du dem makt til å gjennomføre det de står for. Det følger det ansvar med.

Det må jo bli partiets ansvar å hive ut folk som har meninger som strider direkte mot partiets ideologi.

''Men hvis en person er skyldig (garantert skyldig) i å drepe et annet menneske brutalt og ondt, hvorfor skal den personen få lov å leve? ''

Fordi det er galt å drepe et menneske. Det blir fullstendig feil hvis samfunnet først sier at det er galt å drepe for så i neste omgang å drepe selv.

En ting er at du som privatperson har hevntrang, men det kan man ikke tillate seg å ha som samfunn.

Hvor smart dette er er en helt annen diskusjon. Når folk prøver å hjelpe, så svarer en ikke med å ødelegge.

Ødelegger du gaver du får når du ikke har bruk for dem, eller gir du dem til noen som trenger dem bedre enn deg?

''Hvor smart dette er er en helt annen diskusjon. Når folk prøver å hjelpe, så svarer en ikke med å ødelegge.''

Men hvilken relevans har det for romfolk generelt?

Må jeg fortelle deg at når du ser to jenter så skal du ikke voldta og drepe dem, siden de som gjorde slikt i Baneheia var nordmenn som deg?

Eller er det bare romfolk som skal utsettes for kollektivt ansvar?

''Ødelegger du gaver du får når du ikke har bruk for dem, eller gir du dem til noen som trenger dem bedre enn deg?''

Men det er en diskusjon som ikke gjelder romfolket, men noen få individer som ødela noen hus.

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Det er overhodet ikke noe galt med det utsagnet mitt. Det er helt klart fakta. Støtter man ikke opp om Frps politikk så er man da ikke medlem i Frp!

At man er romfolk betyr ikke at man raserer hus.

Og der er den store forskjellen. Ei heller har man et valg om man vil være romfolk.

Du gjentar deg selv og da får jeg gjøre det også.

De var romfolk de som ødela husene. Det var ikke romfolk-et- som gjorde det.

De var nordmenn de som drepte i Baneheia. Om de er ufrillige nordmenn, hjelper lite på akkurat det faktum.

Gjest Nickløsheletiden

Nei, for Frpere er ikke en folkegruppe, men en gruppe mennesker som har felles politiske holdninger/meninger, og som INDIVIDUELT har meldt seg inni partiet. Derfor kan de også holdes ansvarlige, i større eller mindre grad.

Romfolk er romfolk enten de liker det eller ei, og har ikke GJORT noe som helst for å bli det.

Det er en ENORM forskjell!

FRP-velgerene kan ikke holdes ansvarlig for at noen ønsker dødstraff så lenge det ikke står i pratiprogrammet.

Har du litt tungt for det?

Du gjentar deg selv og da får jeg gjøre det også.

De var romfolk de som ødela husene. Det var ikke romfolk-et- som gjorde det.

De var nordmenn de som drepte i Baneheia. Om de er ufrillige nordmenn, hjelper lite på akkurat det faktum.

Du bare repeterer deg selv, og endrer det du skrev til å bli uskyldig.

FRP-velgerene kan ikke holdes ansvarlig for at noen ønsker dødstraff så lenge det ikke står i pratiprogrammet.

Har du litt tungt for det?

''FRP-velgerene kan ikke holdes ansvarlig for at noen ønsker dødstraff så lenge det ikke står i pratiprogrammet.

Har du litt tungt for det?''

Når over halvparten ønsker det, så er det ikke usannsynlig at det kommer på partiprogrammet?

Men det er da ikke en sjel her som forsvarer rasering av boliger.

Derimot så må jeg jo, i mitt stille sinn, stille spørsmål om hvor smart det var å kjøpe leiligheter-med-grunnmur til noen som (for å generalisere ;-) ) har vært på reisefot siden år 1322!?

Det er jo litt som å kjøpe sykler til akvariefisk! ;-)

Med vennlig hilsen

''Derimot så må jeg jo, i mitt stille sinn, stille spørsmål om hvor smart det var å kjøpe leiligheter-med-grunnmur til noen som (for å generalisere ;-) ) har vært på reisefot siden år 1322!?

Det er jo litt som å kjøpe sykler til akvariefisk! ;-)''

LOL :-)

Men enkeltpersonene her valgte å takke ja til tilbudet. At de flytter eller reiser bort en periode bør ikke være en forklaring på at de raserer boligen.

Men nå føler jeg at jeg er med på avspore både den ene og andre debatten :-/

''FRP-velgerene kan ikke holdes ansvarlig for at noen ønsker dødstraff så lenge det ikke står i pratiprogrammet.

Når over halvparten ønsker det, så er det ikke usannsynlig at det kommer på partiprogrammet?

JC, du skal nå vri og vrenge og kverulere om alt. Prøv å forholde deg til dagens situasjon. Du har tråkket i salaten nå, for å si det pent;)

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

''Hvor smart dette er er en helt annen diskusjon. Når folk prøver å hjelpe, så svarer en ikke med å ødelegge.''

Men hvilken relevans har det for romfolk generelt?

Må jeg fortelle deg at når du ser to jenter så skal du ikke voldta og drepe dem, siden de som gjorde slikt i Baneheia var nordmenn som deg?

Eller er det bare romfolk som skal utsettes for kollektivt ansvar?

''Ødelegger du gaver du får når du ikke har bruk for dem, eller gir du dem til noen som trenger dem bedre enn deg?''

Men det er en diskusjon som ikke gjelder romfolket, men noen få individer som ødela noen hus.

Hvor dumt blir ikke dette Sør?

Hvis alle skulle tenkt som deg, vil vi aldri få forandret noe som helst.

Du nekter å innse problemet som har utvilket seg i Oslo de senere år og hva som faktisk er størsteparten av årsaken til dette.

Du kan sitte og pirke på folk så mye du vil. Kalle ødeleggelser av hus for UFINT og vise versa, men saken er hvis alle hadde tenkt som deg og unnslyldt og bagatalisert slike ting fordi de IKKE HADDE BRUK for husene, vil kriminaliteten bare øke og det er slett ikke bra når du vil få bukt med FORDOMMER.

''Når over halvparten ønsker det, så er det ikke usannsynlig at det kommer på partiprogrammet?''

Nei, men man er jo ikke ansvarlig for dette før det faktisk kommer i partiprogrammet?

Jeg har ikke noe som helst til overs for Frp, hverken partiprogrammet eller politikerne i partiet, men jeg mener jo at man som velger ikke kan være ansvarlig for alle meningene til alle de andre velgerne. I såfall må jeg slutte å stemme ved valg, for jeg er rimelig sikker på at det er folk som stemmer på samme parti som meg (og deg?) som har meninger jeg er uenig i. Det finnes antagelig noen som har meninger jeg tar fullstendig avstand fra også. Det finnes nok faktisk velgere i de fleste partier som er for dødsstraff.

''Det kan du sikkert finne eksempler på for alle partier. Ikke bare Frp.''

Kan ikke slå i bordet med statistikk her, men tviler på at dette er utbredt i alle partier. Over halvparten er uenige i partiprogrammet i en så essensiel sak?!

Dødsstraff er stort sett et ikke-tema i Norge, og neppe en spesiell essensiell sak.

Du kan jo spørre Høyre-velgere hva de mener om Datalagringsdirektivet eller Ap-velgere om de er for eller imot EU.

Hvor dumt blir ikke dette Sør?

Hvis alle skulle tenkt som deg, vil vi aldri få forandret noe som helst.

Du nekter å innse problemet som har utvilket seg i Oslo de senere år og hva som faktisk er størsteparten av årsaken til dette.

Du kan sitte og pirke på folk så mye du vil. Kalle ødeleggelser av hus for UFINT og vise versa, men saken er hvis alle hadde tenkt som deg og unnslyldt og bagatalisert slike ting fordi de IKKE HADDE BRUK for husene, vil kriminaliteten bare øke og det er slett ikke bra når du vil få bukt med FORDOMMER.

Ikke gi skylden for dine fordommer på andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...