Gå til innhold

Takk til dere "normale mennesker" NT`ere!

Anbefalte innlegg

Gjest Madelenemie2
Skrevet

Hei! Jeg leser noen av innleggene her inne og det rare er det at selv om dere er psykiatriske pasienter, så opplever jeg at jeg lærer mye av å lese det dere snakker om dere i mellom. På en måte er dere mere opp mot normalen enn de jeg normalt skriver med fordi de er autister og bare er opptatt av autismeting. Noe som er fint, men det blir litt sånn en egen verden. Det er fint for meg å lære om mere normale ting også, og dere er riktig flinke både nhd og dere andre på å forklare en del ting for meg. Jeg blir irritert på noen av innleggene, men jeg tenker at det er en læring i det også, det er enda en litt uklar følelse inni meg hva egentlig som er annerledes her og på feks wrong-planet, men dere er mere opptatt av ting jeg hører mennesker mere er i nærheten av å berøre når de snakker sammen, enten det er i avisene, på TV, i mammagjengen, naboene over gjerdet osv... For det er litt av hvert naboene vet om de andre naboene, det er både depresjoner og litt av hvert annet som skjer bak husenes fire vegger. Jeg har plantet en høy tuja-hekk rundt huset sånn at jeg skal slipper å bli forstyrret for mye, men de er jo hyggelige og av og til titter jeg over hekken og sier hei. Det gjorde jeg en gang i sommer og naboen ble veldig glad og jeg ble stående 1 time og høre siste nytt og hjerteinfarkt, dødsfall og hvem som var skilt osv siden sist.(1 år siden sist) Man skal jammen ha overskudd for å orke å høre så mye navn og ord på en gang. Min mann stod smilende inne og lagde middag, men hjalp meg ikke, han kunne da jammen ha ropt, "Nå er det middag, og reddet meg", men han moret seg fordi han viste hvor frustrert jeg blir inni meg. Men han ville ha referat om alt, bare synd for han at jeg ikke aner hva nesten noen heter av alle disse menneskene jeg fikk høre om. Men tusen takk til dere alle sammen,

Skrevet

Hva legger du i ordet psykiatrisk pasienter? Absolutt alle mennesker har en psykisk helse og har det tøft i perioder.

Skrevet

Hva legger du i ordet psykiatrisk pasienter? Absolutt alle mennesker har en psykisk helse og har det tøft i perioder.

Hei!

Jeg mente bare mennesker med psykiske lidelser, i kortere eller lengre perioder.

Gjest villevi
Skrevet

Du må være noe av det søteste som går rundt i to sko :)

Skrevet

Hva står NT for? Vet ikke om jeg er innenfor kategorien normal. Jeg mener jeg er relativt normal selv om jeg har brukt en god del psykiatriske tjenester de siste årene.

Uansett, jeg lærer av å lese det du skriver, du har av og til et forfriskende perspektiv på ting. Glad vi menneske er forskjellige og at man kan leve et godt liv og ha relasjoner til andre på mange ulike måter.

Skrevet

Hva betyr NT?

(jeg assosierer NT med Nytestamentet, men jeg regner med at det ikker det du viser til her!)

Noe av det jeg synes er mest interessant med DOL, er akkurat det du skriver om her, å lære ulike mennesketyper å kjenne, hvordan de reagerer og tenker i ulike situasjoner osv.

Skrevet

Hva betyr NT?

(jeg assosierer NT med Nytestamentet, men jeg regner med at det ikker det du viser til her!)

Noe av det jeg synes er mest interessant med DOL, er akkurat det du skriver om her, å lære ulike mennesketyper å kjenne, hvordan de reagerer og tenker i ulike situasjoner osv.

NT betyr i denne sammenhengen "Neurologically Typical" - og står i motsetning til mennesker med lidelser innenfor autimsespekteret.

Skrevet

NT betyr i denne sammenhengen "Neurologically Typical" - og står i motsetning til mennesker med lidelser innenfor autimsespekteret.

OK. Takk for info. Dette hadde jeg ingen peiling på!

Skrevet

Selv tusen takk! Det er ofte spennende å lese det du skriver.

Skrevet

Du må være noe av det søteste som går rundt i to sko :)

Hei!

Tusen takk for at dere også skjønner det jeg skriver, litt sent kanskje å si nå for tråden ruller jo og går sin gang, uten at noen ser og tenker tilbake.

Litt rart at du sier nesten det samme som min mann uten å kjenne meg i RL. ?

Sånt er jammen mystisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...